Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Sportovní Hyundai Coupé s pohonem zadních kol

Ondřej Láník Ondřej Láník 26. 8. 2007 • 00:24
12
14
Zobrazit náhledy (12)
Hyundai Coupé Hyundai Coupé Hyundai Coupé Hyundai Coupé Hyundai Coupé Hyundai Coupé Hyundai Coupé
Nejnovější snímky z Údolí smrti vlévají život do požitkové budoucnosti korejské značky Hyundai. Příští kupé totiž bude mít pohon zadních kol a snad i osmiválec...

Prototyp příštího Hyundai Coupé sice nevypadá o mnoho dramatičtěji než současné provedení, ale ve skutečnosti půjde o revoluční změnu výrobního programu. Éru dostupných dvoudveřových vozů s pohonem předních kol vystřídá nový model s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Coupé bude vycházet z platformy velkého sedanu Genesis se stejným uspořádáním pohonu. První snímky ukazují, že novinka bude výrazně větší než současné dosluhující provedení.

Pod kapotou se toho také dost změní. Pro americký trh se údajně připravuje přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, vidlicový šestiválec 3,8 V6, který bude také základní motorizací pro Genesis a snad také vidlicový osmiválec 4,6 V8, který ale zatím není potvrzen.

Maskování nového korejského modelu je důkladné a to včetně interiéru. Přesto stačila chvíle nepozornosti, kterou náš fotograf hned využil. Uvnitř nového Hyundai Coupé bude moderně navržená přístrojová deska se středovou konzolí natočenou směrem k řidiči. Tříramenný volant nese prvky ovládání rádia a telefonu, sedadla mají výrazné bočnice pro optimální vedení těla.

Hyundai Coupé bude nejprve uvedeno na trh v Asii a Americe, o motorizacích pro Evropu zatím nejsou podrobnější informace.

Související články

Témata
27. 8. 2007 08:31
Pro doplnění
Kdo chce růst, nesmí se bát riskovat. Hyundai na své cestě udělal už spoustu riskantních kroků, tohle je další z nich. Doposud se sportovním segmentem jen tak na laškoval, přechod na RWD je ale zvednutí rukavice, které se nedá vzít zpátky bez ostudy, takže úspěch je jediná přijatelná možnost. (Zadní náhon se zároveň s tím dostává také do vyšší střední až luxusní kategorie cestovních vozů, kde se pro něj staví koncept Genesis - tady je i dost podrobná charakteristika toho pohonu: [odkaz]
Je dobré vnímat, že stavbu sporťáku na stejné platformě maximálně urychluje i Kia, což je nutno brát naprosto vážně, protože vývoj neřídí nikdo jiný než ex-VW/Audi Peter Schreyer. Ten má v portfoliu např. Eos nebo New Beetle, nebo Audi Rosemeyer a TT, ale také spolupráci na lambech Murcielago a Gallardo. Jestli má někdo nárok něco udělat pro vstup skupiny H+K do sportovního segmentu, je to určitě on. Odkaz třeba sem: [odkaz]
Avatar - janodespota
26. 8. 2007 21:26
BMW konra Hyunday
No, zda sa ze to konecne korejci natru aj BMWckam. Alespon dufajme... >:-[] :yes: :yes:
26. 8. 2007 20:00
Re: no.....
Úplně upřímně na designu prdlajs sejde, hlavně jestli se podaří ta kola a to, co jimi točí - jestli jo, může to klidně vypadat jako kartón s mlíkem. >:D
26. 8. 2007 15:33
no.....
...kdyz se v clanku pise ze design bude podle fotek dost dramaticky-tak tomu verme.Verme tomu,ze Hyundai sve auto vubec nemaskuje a to co vidime na fotografiich je finalni podoba.To by bylo hodne dramaticky >:D Stejne jako interier s nejspis jiz ve standardu zabudovanym pocitacem na miste spolujezdce >:D
26. 8. 2007 11:46
Strip podle všech pravidel
Hyundai dodržuje pravidla předehry a jakoby nedopatřením sem tam nechá uniknout zase kousek zadokolky chystané na premiéru ve Frankfurtu, včetně schválně matoucích poloinformací. Jistěže ani tyhle fotky nevyšly ven jen tak holým nedopatřením - auto je zabalené do plínek skoro dokonale, takže to hlavní - celkovou vizáž - ještě nemůže potvrdit nikdo, ale napětí roste. Pro doplnění sem dávám odkaz, podívejte se na oba články - tj. i na tu Rotoscoped speculation...(pro prokliknutí je tam v časopise další možná finální podoba). (OT: když už na odkaz půjdete, je tam i zajímavá aktualita o prodejích Kie v USA) [odkaz] -- Jinak pohled na palubku ukazuje budíky, které mají hodně společného se "svářečskými brýlemi" použitými v konceptu Hyundai QarmaQ, což je dost excentrické eko-kupé-crossover od design centra Hyundai Europe (jak prozrazuje kódové jméno "HED = Hyundai European Design"): [odkaz]
-- Ovšem tohle všechno jsou právě jen ty součásti sladké předehry, až přijde Coupé RWD na silnici, půjdou všechny šminky a gely dolů a teprve se rozhodne, jestli :yes: nebo :no: -- (Kia = Peter Schreyer připravuje paralelně na stejném základě jejich sporťák pro Frankfurt, zatím ale spíš jako koncept než předprodukční verzi). :-)
Články odjinud