Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací test: Kia Carens vs. Peugeot 5008

Autotip Autotip Autotip Autotip 29. 5. 2013 • 20:17
68
48
Zobrazit náhledy (68)
Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens
Peugeot 5008 je matadorem mezi velkoprostorovými vozy střední třídy, ale na obzoru se objevují noví soupeři. Jedním z mladých dravců je Kia Carens.

Čtvrtá generace carensu působí jako moderní auto, designem se hodně přiblížila cee´du, zejména protažením předních světlometů a tvarem masky chladiče. Kvalita kabiny je ale ještě příjemnějším překvapením. Je otázkou, jak dobře bude vypadat v základní výbavě Active, nicméně nejvyšší stupeň Exclusive patří jednoznačně mezi nejhezčí interiéry kategorie kompaktních MPV.

Na Peugeotu 5008 je už věk docela znát. Ani ne tak zvenčí, protože jednoduché tvary vozu a ostrá přední světla jsou šik i po letech, jenže interiér začíná působit obyčejně a levně. Masivní středový panel s řadičkou se to snaží zachránit, ale oranžový font displejů je zastaralý, rádio podprůměrné a tenká látka v kufru i na podlaze ne zrovna kvalitní, protože začíná chlupatět již po 5000 kilometrech. Už podle ostrého plechového bouchnutí dveří včetně víka kufru se pozná, že 5008 začíná v klání kvality a sofistikovanosti současných rodinných aut ztrácet tempo.

Ani po jednom z účastníků se nedá žádat dynamický styl jízdy, podstatnější je, jak si oba poradí s nerovnostmi vozovky. I když by si kia zasloužila citlivější řízení s lepším odporem, na okreskách je 5008 horší – výmol v zatáčce auto nepříjemně rozhodí a zadní kola uskočí o víc než pár zanedbatelných centimetrů. Kia dostala do vínku velmi komfortně naladěný podvozek, takže se v zatáčkách naklání, ale velké díry i záplaty umí překonat lépe...

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.

Foto: Petr Homolka

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pažout je lepší
| 31. 5. 2013
Škoda že se tato "fakta" ke smrtelníkům nikdy nedostanou... to máš jak s politikou a PR je jedna velká politika. Tak nepolitikař a klidně se rozepiš... zajímá mě to a věřím, že i spoustu dalších diskutérů. Alespoň jeden konkrétní neprůstřelný a pro smrtelníka hmatatelný případ, prosííííím :-!
Porovnanie
| 30. 5. 2013
na autosalónu budeš mít vždy nejvyšší výbavu, realita bývá obvykle jiná.

už ses alespoň v některém z nich svezl?
Porovnanie
| 30. 5. 2013
Ja som už svoje dojmy z Carensu zhrnul na vybermiauto.cz,
citujem:

"Tak som Carens vcera na autosalone porovnal s Versom, Grand Scenicom, 5008-kou, Touranom a vecer este v servise s Grand C-maxom a u mna zvitazil na plnej ciare:

1. Ma najjednoduchsie a najintuitivnejsie nastavovanie a sklapanie sedaciek.

2. Jedine na Carense sa mi dvere aj kufor podarilo bez namahy zatvorit na prvy raz, pricom zvuk je to fajnovy nie ako na zvysku spominanych konkurentov.

3. Odkladacie priestory vpredu aj vzadu ma najvelkorysejsie, najlepsie vymyslene a hlavne umiestnene. Dostala ma hlavne ta zatvaratelna schranka pred radiacou pakou s 12V zasuvkou a USB vstupom ako stvorena na smartphony.

4. Ma najvzdusnejsi interier. Mam 184cm, prednu sedacku som si dal do najvyssej polohy a i tak som mal nad hlavou miesto na sirku dlane s palcom, cca 10cm. Presadol som si dozadu, nad hlavou opat 10cm miesta a pred kolenami 20cm !!!!!!!!.

5. Kufor ma najpristupnejsi a najsirsi z hore spominanych. O tej schranke na plato ala Renault a dalsich mega schrankach pod dnom ani nehovorim.

6. Zvonka vyzera zo vsetkych spominanych najmensi ale dnuka Vas prekvapi sirkou a priestrannostou tak ako mna.

Sumarum. Bravo Kia. Podarilo sa im zobrat z kazdeho auta to najlepsie a poskladat do jedneho."

Este tak don dat 1.6dCi od Renaultu a ideal auto.

M
Kia
| 30. 5. 2013
Tak úplně nesouhlasím, třeba kamarád, co mají Verso (pro maminu) ho mají proto, že se pravidelně střídají se sousedkami ve vožení dětí do škol, takže potřebuje rozvézt a svézt 5 nebo 6 dětí (tedy 7 míst). Pro 4 člennou rodinu je Verso dostačující vůz na dlouhé cesty, bez problémů. Takže klidně i Carens. To by mohl být jeden z důvodu k volbě. Navíc pokud má převážně toto použití, pak je lepší volba benzín (v zimě se na krátké trati dřív ohřeje, nezasírá filtry pevných částic a pokud neposkakuje po městě, dá se uhlídat i spotřeba) a v benzínu tedy není u PSA moc z čeho vybírat. THP trpí podobnými "rozvodovými" excesy jako TSI a 1.6 VTi v tom dvoutunovým autě jsem si zkusil a domů bych to v životě nechtěl. Takže chápu i lidi, kteří potřebují 7 míst, vyšší posez. Ale pokud se Carens nepodbídne cenou jako Orlando, bude v prodejnosti soupeřit s Versem, ne s francouzskou trojkou nebo Touranem.
Avatar - vabis
Pažout je lepší
| 30. 5. 2013
Hm Xenu s DD vím, jednou jsem byl svezen, Fobii v garáži nevedeme…. Kouzlo demokracie je to, že si každý můžeme zvolit, zda raději budeme na jednání podřimovat, nebo zda se budeme bulat na výstavě klenot. S tím to máš stejný. A co mě k tomu tedy vede? Vím jaké nároky na dodavatele má Pažout a jaké Korejci. Vím jak se dělají audity pro PSA nebo five star. Znám některé z R+D vývoje, stejně jako některé z dodavatelů. Mne zajímají strojařská fakta, ne marketing. Ano říkám veřejně, menší zlo je v tomto případě Pažout. ps: i když Zafira je jinde ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku