Srovnávací test: Kia Carens vs. Peugeot 5008
Čtvrtá generace carensu působí jako moderní auto, designem se hodně přiblížila cee´du, zejména protažením předních světlometů a tvarem masky chladiče. Kvalita kabiny je ale ještě příjemnějším překvapením. Je otázkou, jak dobře bude vypadat v základní výbavě Active, nicméně nejvyšší stupeň Exclusive patří jednoznačně mezi nejhezčí interiéry kategorie kompaktních MPV.
Na Peugeotu 5008 je už věk docela znát. Ani ne tak zvenčí, protože jednoduché tvary vozu a ostrá přední světla jsou šik i po letech, jenže interiér začíná působit obyčejně a levně. Masivní středový panel s řadičkou se to snaží zachránit, ale oranžový font displejů je zastaralý, rádio podprůměrné a tenká látka v kufru i na podlaze ne zrovna kvalitní, protože začíná chlupatět již po 5000 kilometrech. Už podle ostrého plechového bouchnutí dveří včetně víka kufru se pozná, že 5008 začíná v klání kvality a sofistikovanosti současných rodinných aut ztrácet tempo.
Ani po jednom z účastníků se nedá žádat dynamický styl jízdy, podstatnější je, jak si oba poradí s nerovnostmi vozovky. I když by si kia zasloužila citlivější řízení s lepším odporem, na okreskách je 5008 horší – výmol v zatáčce auto nepříjemně rozhodí a zadní kola uskočí o víc než pár zanedbatelných centimetrů. Kia dostala do vínku velmi komfortně naladěný podvozek, takže se v zatáčkách naklání, ale velké díry i záplaty umí překonat lépe...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.
Foto: Petr Homolka