Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ssangyong - Kyron ve Frankfurtu 2005

Ondřej Láník
Nový Kyron by měl již brzy nahradit léta vyráběný model Musso. První informace slibují zdatného konkurenta korejským modelům Tucson a Sportage...

Ssangyong zatím nemá v nabídce model, se kterým by se mohl prosadit na evropském trhu a získat potřebný objem prodeje pro dlouhodobé fungování značky. Kyron by se jím mohl celkem snadno stát. Plán počítá s ročním odbytem 35000 vozů. Premiéru výrobce na plánoval na frankfurtský autosalon, prodej by měl začít ještě na konci tohoto roku.

Automobil s rozvorem 2740 mm je dlouhý 4660 mm, bude standardně dodáván s pohonem všech kol, v nabídce by se ale měla objevit také verze s pohonem pouze zadní nápravy. Při několika let trvající vývojové fázi byl kladen důraz na jízdní vlastnosti na silnici, Kyron proto přijede s lichoběžníkovou nápravou vpředu a pětiprvkovým závěsem vzadu.

Motorová nabídka Ssangyongu tradičně vychází ze spolupráce a licenční výroby motorů Mercedes-Benz. Kyron dostane vznětový čtyřválec 2.0 l (103 kW) common-rail, který byl za pomoci Mercedesu doladěn v Koreji. Na výběr budou pětistupňové převodovky: automatická nebo manuální.

Sériová výbava má být neobyčejně bohatá: vyhřívání sedadel, automatické světlomety, parkovací senzory, stabilizační systém nebo pomocník pro sjíždění kopců.


Ondřej Láník