Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Staví se první dálnice pro cyklisty: Německá Radschnellweg Ruhr

Michal Fokt Michal Fokt 23. 8. 2013 • 12:26
16
Vadí vám cyklisté, motající se po silnicích? V Porúří mají v plánu pro ně vystavět samostatnou cyklosilniční síť a odlehčit tak auty přecpaným komunikacím.

Průmyslové Porúří na západě Německa je sužováno dopravními zácpami a tamní úřady mají zajímavý recept, jak situaci vyřešit. Část z přibližně 1,1 milionu zaměstnanců, každý den v tomto regionu dojíždějících do práce, chtějí úřady posadit na kola a mezi městy Hamm a Duisburg (po dálnici vzdálené zhruba 100 km) jim nechají vybudovat cyklodálnici.

Dálnice pro cyklisty by měla mít 85 km a aby bylo cestování po ní co nejpohodlnější a s malým převýšením, povede po bývalých železničních tratích. Bude pochopitelně navázána nejen na už existující cyklostezky, ale i na městskou hromadnou dopravu. Státem financovaná studie zjistila, že by takováto cyklistická infrastruktura mohla nalákat přibližně 1 % těch, kteří dnes jezdí autem.

Do práce prý spousta lidí dojíždí většinou pouze do vedlejšího města a nejedná se tedy o cesty, které by nešlo absolvovat na jízdním kole. Současně však to jediné procento v rámci celého Německa ročně představuje úsporu 1,9 miliardy autokilometrů ročně. Schválená cyklodálnice v Porúří by měla stát 110 milionů euro (asi 2,5 miliardy korun), začne se budovat příští rok a celých 85 km by mělo být hotovo v roce 2020.

To, o čem v Německu přemýšlí, ovšem v sousedním Nizozemsku už mají. Deset tamních kratších Snelfietsrouten má být do roku 2025 prodlouženo na 675 km a tamní vláda už na ně schválila uvolnění částky ve výši 700 milionů euro. Tvůrci německé cyklodálnice věří, že jejich dílo nastaví standardy pro další podobné projekty v Německu a inspiruje další regiony k podobnému kroku, nadšení jsou pochopitelně i v hlavním německém cyklistickém klubu ADFC. Uvidíme, jak se bude situace okolo cyklodálnic v Německu vyvíjet, my musíme doufat, že nám do roku 2020 v Česku přibude pár kilometrů normálních dálnic...

A co vy, jezdili byste na kole do práce, kdybyste existovala příslušná infrastruktura?

Související články

25. 8. 2013 17:11
Re: Už bylo na čase
Jo, uz aby ti cyklisti ze silnic zmizeli >:D
Avatar - VWrofl
24. 8. 2013 18:24
Re: Tož to by se mi líbilo
Chudý stát? >:D Rozkrádaný ano, chudý určitě NE :yes:
23. 8. 2013 21:23
Re: Ano.
Věci, které mě spolehlivě vytočí:
- dva cyklisti vedle sebe na hlavní
- ignorování semaforů
- ignorování stopky a vjíždění na hlavní "po krajnici"
- opírání se o auta

S tímhle se většinou setkávám ze strany takových těch gangů tlusťochů, co se jednou ročně navlečou do elasťáků a vyrazí na stokilometrovou túru. No a taky ze strany militantních pumpičkářů - jednou jsem tahkle blbounovi, co se mi opíral o auto, cuknul a on mi na dalších semaforech dal pěstí do zrcátka. Konfrontace nebyla, protože já narozdíl od něj do zóny pro pěší nemůžu. :-)
23. 8. 2013 21:17
Re: Ano.
Přesně tak :yes:
Je to tím, že nejsi ani militantní autař, ani militantní pumpičkář. Já toho na kole najezdím opravdu hodně (MTB - takže většinou mimo silnice), ale vždycky se snažím autům hlavně nepřekážet.
Teď v létě jsou ty skupinky cyklistů jedoucích Tour de Hospoda docela nebezpečné... Na druhou stranu, cestou na dovolenou jsem v autě potkal trotlů daleko víc...

Jen lehké OT - poté, co jsem zhlédnul tisíce videí souboje jedné stopy vs. kamion můžu říct, že jsem se stal daleko ohleduplnějším a klidnějším řidičem i cyklistou. Všechno zlé je pro něco dobré.
23. 8. 2013 19:29
Tož to by se mi líbilo
Ani ne tak na dojíždění do práce (pracuji z domu), ale hlavně na výlety o víkendech s děckama. Holt jsme relativně chudý stát a budem rádi za opravenou D1 (možná, kdyby se u nás nestavěli dálnice dráž než v německu a se stejnou kvalitou, zbylo by i na nějakou cyklostezku...).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku