Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Užitkový Citroën C3 Cargo přichází do Česka. Vychází ovšem dráž než osobní varianta

Citroën C3 Cargo
Citroën C3 Cargo
Citroën ë-C3
Citroën ë-C3
64 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Francouzská automobilka uvádí na český trh dvoumístnou užitkovou verzi svého nového malého modelu. Dostupný je se spalovacím motorem i jako elektromobil.

Citroën se profiluje jako výrobce cenově racionálních aut, ačkoliv ještě v nedávné minulosti platit za tu nejluxusnější z velkých francouzských značek. Jedním z nejčerstvějších přírůstků do portfolia je malý hatchback C3, který můžete mít jak s přeplňovanou dvanáctistovkou, tak s elektromotorem roztáčejícím výhradně přední kola.

Tenhle „setup“ nabídne i čerstvě uvedená verze Cargo, která již podle názvu míří především na živnostníky a rozvážkové firmy. Ve srovnání s běžným modelem dostala novinka pouze přední pár sedadel, místo těch zadních je přepážka tvořená oddělovací mříží, policí a bočními kryty. Přepravní prostor se díky tomu zvětšil na 698 až 1180 litrů.

Také užitkové provedení C3 Cargo disponuje širokou škálou jízdních a bezpečnostních asistentů, navíc je dostupný hned ve dvou variantách. Vedle přeplňovaného tříválce 1.2 Turbo s výkonem 74 kilowattů je v nabídce též elektrický model s 83 kW a trakčním akumulátorem s kapacitou 44 kWh, která podle oficiálních údajů vystačí až na 323 kilometrů.

Na rozdíl od osobního Citroënu C3 je cargo nabízeno pouze ve středním výbavovém stupni Plus, který v základu nabídne například čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové vaky pro obě řady, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, ecoLED přední světlomety s automatickým přepínám dálkových světel, středový dotykový displej s úhlopříčkou 10“, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a další prvky.

Video placeholder
Citroën ë-C3 • Zdroj: Citroën

Zmíněný tříválec o objemu 1,2 litru startuje na částce 499.999 Kč (371.900 Kč bez DPH), za elektromobil dáte 670.219 korun (553.900 Kč bez DPH). Ceny jsou v podstatě totožné jako u osobního provedení, k němu se ovšem vážou akční slevy ve výši až 40.100 korun na skladové vozy objednané do 30. 4. a předané do 3. 5. nebo do vyprodání zásob. Zážehový Citroën C3 v linii Plus díky tomu vyjde na 415 tisíc, za elektromobil dáte 629.900 Kč.

Další rozdíl představuje tovární záruka. Zatímco k osobnímu C3 dostanete garanci na 5 let/60.000 km, cargo nabídne 3 roky, ovšem s nájezdem až 120 tisíc kilometrů.

Ve Francii byla osobní auta přestavěná na užitková dlouhodobě populární pod označením „Entreprise“. Úspěšně se tyto vozy prodávají také ve Velké Británii, a to jako „Van“, či ve Španělsku jako „Vehículo Comercial“.

Historie vozů značky Citroën v této kategorii sahá až do roku 1948, kdy vznikl legendární 2CV, známý jako „kachna“. Odvozený malý nákladní vůz Citroën 2CV Fourgonnette s karoserií uzpůsobenou pro převoz zboží si klienti oblíbili zejména pro jeho nízkou cenu a velký nákladový prostor. Pokračovateli tohoto konceptu se pak staly přestavěné užitkové verze modelů Saxo, C-Zéro či různé generace C1, C2 a C3. Upravovaly se ale i větší modely jako Xsara, C4 či C5. Přestože se ve Francii a dalších evropských zemích těchto vozů prodaly tisíce kusů, do Česka se oficiálně nikdy nedovážely. Místní trh preferoval klasické užitkové vozy, jako jsou Berlingo Van nebo Jumpy Van, které poskytují větší přepravní kapacitu.

Značka Citroën v České republice se rozhodla k zařazení C3 Cargo do své nabídky z několika důvodů, jak vysvětluje Roman Kraus, vedoucí fleetového prodeje Citroën: „Tímto netradičním modelem se snažíme reagovat na rostoucí poptávku po kompaktních užitkových vozech vhodných do města. Vzhledem k měnícímu se urbanistickému prostředí je C3 Cargo zajímavou a velmi praktickou alternativou k větším dodávkám. Dokonce je jedním z nejdostupnějších užitkových vozů na trhu. Velký potenciál vidíme v elektrické variantě, která nabízí nízké provozní náklady a ekologický provoz. Navíc je optimální z hlediska způsobu používání, kdy jí na rozdíl od klasického, zejména dieselového pohonu, nevadí časté zastávky a popojíždění. Očekáváme, že tímto modelem zaujmeme zejména firmy zabývající se zásobováním, doručovacími službami či správou budov.“