Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Grecale Modena
Maserati Grecale Modena
Maserati Grecale Modena
Maserati Grecale Modena
50
Fotogalerie

Stellantis žádnou ze svých značek neprodá. Poskytne jim deset let na vytvoření ziskového chodu

„Společnost neusiluje o oddělení žádné ze svých značek,“ uvádí koncern ve svém prohlášení.

Být v současnosti vedoucím některé ze značek pod střechou koncernu Stellantis musí být docela výzva. Jako na horské dráže totiž působí nedávná prohlášení vedení automobilové skupiny o budoucnosti jednotlivých značek. Zatímco šéf koncernu Carlos Tavares na konci července prohlásil, že prodělečné výrobce může čekat jednoduše konec či prodej, od severoamerické strany Stellantisu nyní přichází prohlášení, že skupina utvrzuje své oddání všem 14 značkám ve svém portfoliu.

Video placeholder
Dodge Charger Daytona Scat Pack • Dodge

Prohlášení koncernu je reakcí na otevřený dopis Franka B. Rhodese mladšího, pravnuka Waltera P. Chryslera, který projevil zájem o odloučení značek Chrysler a Dodge z koncernu Stellantis pro založení nové samostatné společnosti Chrysler Corporation. O zrovna jednoduchý krok by ale zřejmě nešlo, jelikož by k tomuto plánu musel Rhodes mladší teprve hledat případné investory. A právě tento navržený osud dvou amerických značek nyní Stellantis v tiskové zprávě zcela vyvrací, přičemž se obecně vyjadřuje k budoucnosti zbylých výrobců pod jeho vedením.

„Společnost Stellantis bere na vědomí zájem o své severoamerické značky a potvrzuje svůj závazek vůči celému portfoliu 14 silných, ikonických značek, z nichž každá dostala desetiletý časový rámec na vybudování ziskového a udržitelného podnikání,“ stojí v krátké tiskové zprávě na webu amerického zastoupení koncernu.

Kromě Maserati či Lancie měl po dřívějších slovech Carlose Tavarese pomyslnou oprátku na krku právě i Chrysler. Dříve slavný výrobce nyní působí na americkém trhu jako skomírající značka, která má v současnosti v nabídce jediný model – po ukončení sedanu 300C (nyní v doprodeji) teď vyrábí pouze rodinný minivan Pacifica. Už příští tok má nicméně u Chrysleru započít produkce nového modelu, středně velkého pětimístného SUV.

Nejistý osud Maserati, které je i přes uvedení nových modelů ve ztrátě, koncern také nedávno vyjasnil a dle vlastních slov má „bezpodmínečný závazek k jasné budoucnosti Maserati jako jediné luxusní značce z celé skupiny“. Do Lancie zase zamířily podstatné investice s uvedením nové generace Ypsilonu a jeho rozšíření na další evropské trhy mimo Itálii. Přestože tedy Carlos Tavares mluvil o konci nevýdělečných značek, po současném prohlášení by některé z nich mohla čekat minimálně zásadní transformace s ohledem na co nejrychlejší dosažení zisku.