Štěpán Veselský o mobilním formuláři: Nehodový formulář vyplníte v telefonu
Ne každý v autě vozí euroformulář, který v případě nutnosti musí účastníci dopravní nehody vyplnit. Jak vysvětluje Štěpán Veselský, nově na to stačí mobil.
Situace je pro motoristy Generali České, u níž je pojištěno nejvíc aut v Česku, zase snazší. A to díky průvodci v mobilní aplikaci. S jeho pomocí se formulář vyplní snadno krok za krokem. Detaily vysvětlil Štěpán Veselský, odborník na digitální produkty v Generali České pojišťovně.
Jak to funguje?
Jde o speciální modul mobilní aplikace Moje Generali, který přináší praktické a cenné rady i pokyny, co dělat po nehodě. Ať už jde o něco vyloženě malého, nebo naopak vážného. Řidiče přesně navedeme, jak mají postupovat – ať už jde o zabezpečení místa nehody nebo umístění výstražného trojúhelníku. Součástí je pak i možnost digitálně vyplnit tradiční papírový Záznam o dopravní nehodě. Zkrátka v aplikaci postupujete krok za krokem. Odpovídáte na otázky a výsledkem je vyplněný nehodový formulář, který vám na konci procesu zašleme do e-mailu.
Jakou to má výhodu?
Jednoznačně tu, že vyplnění formuláře je přes aplikaci jednodušší a rychlejší. Už jenom tím, že data o uživateli aplikace do formulář automaticky načítáme, aplikace si doplní i datum nebo přesné místo nehody. Na nic důležitého zkrátka nezapomenete a formulář pak máte už v digitální podobě, se kterou můžete dál pracovat – třeba poslat do pojišťovny. Celý proces řešení škody se tím tak urychluje.
Jak se formulář podepisuje?
Samozřejmě podpis všech účastníků dopravní nehody je extrémně důležitý, a to včetně jasného uvedení viníka. Mysleli jsem na to a podpis elektronického dokumentu umožňujeme prostřednictvím mobilního telefonu a zaslané SMS zprávy. Všem účastníkům nehody jsou do e-mailu zaslány odkazy na vyplněný dokument. Oba jeho správnost potvrdí pomocí ověřovacího kódu. Je to opravdu snadné.
Akceptují takto vyplněný záznam o nehodě všechny pojišťovny v Česku?
Ano, všechny ho vnímají jako regulérní ekvivalent k papírové podobě. Bez toho, aniž bychom to od nich měli potvrzené, by se toto digitální řešení v praxi neobjevilo. Motoristé si mohou být jistí, že digitálně vyplněný a podepsaný nehodový formulář je pro účely pojišťoven v Česku zcela v pořádku.
Jak vás napadlo zdigitalizovat proces vyplnění papírového formuláře, který zná snad každý řidič?
Chtěli jsme právě pro motoristy mít v aplikaci něco skutečně užitečného. Z praxe totiž víme, že papírový záznam o dopravní nehodě nemá každý v autě v momentě, kdy se stane jejím účastníkem. Ale mobil? Ten má u sebe každý. Odtud už vedla přímá cesta k tomu, co nazýváme Průvodcem při autonehodě.
Funkce pro motoristy
Aplikace a klientská zóna Moje Generali nabízí motoristům řadu užitečných funkcí, které mohou využít jak v souvislosti s pojistnými smlouvami, tak pojistnými událostmi, ale i asistenčními službami:
- V aplikaci je k dispozici zelená karta, kterou motorista může v případě potřeby zobrazit i v offline režimu, tedy bez přístupu k mobilnímu internetu.
- V rámci aplikace lze rovněž objednat asistenční zásah bez nutnosti volat na asistenční linku. Na mapových podkladech pak může klientka či klient sledovat příjezd asistenčního vozidla v reálném čase.
- Samozřejmostí je přehled pojistných smluv a všech detailů s nimi spojených.
- Přes aplikaci lze také nahlásit pojistnou událost, sledovat průběh jejího vyřizování a kontaktovat lze přímo také likvidátora.