Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester oficiálně v nové generaci

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Subaru dodržuje krátké pětileté cykly generačních obměn Foresteru. Čtvrtá řada přichází, zatím do Japonska a USA.

Subaru se nijak neodchýlilo od současného, sice trochu zvláštního, ale zároveň velmi svébytného designu svých vozů. Auta této značky si nelze splést s jinými, což je dobře, nemluvě o jejich technických odlišnostech. Forester se opět trochu zakulatil. Maska chladiče s chromovanou dělící příčkou je podobná Impreze, světlomety ale nezasahují tak hluboko do karoserie jako v případě jejím i většího Legacy. Jejich „vykousnutí“ ve spodní části je také méně znatelné. „Lesník“ je celkově mohutnější. Přeplňované verze mají agresivnější přední nárazník s postranními svislými vstupy vzduchu. Ty nahradily jediný v kapotě. Boky se stoupající linií zadních oken zůstaly v lehce modernizované podobě zachovány, ale o facelift se rozhodně nejedná.

Japonci budou mít k dispozici dvojici motorů, jedná se výhradně o tradiční ploché čtyřválce s rozvodem DOHC. Zážehový dvoulitr v atmosférické verzi dává 109 kW (148 k)/6200 min-1, s turbodmychadlem a přímým vstřikem pak 206 kW (280 k)/5700 min-1. K nepřeplňovanému lze zvolit novou šestistupňovou přímo řazenou převodovku či Lineartronic CVT, k „dopovanému“ výhradně pouze bezestupňové ústrojí. Hodnoty maximálního točivého momentu jsou 196 Nm/4200 min-1, respektive 350 Nm/2000-5600 min-1.

Jinak tomu bude v USA. Základem je znovu čtyřválcová jednotka, avšak objemu 2,5 l se 127 kW (172 k) při 5800 otáčkách, 236 Nm/4100 min-1 a šesti rychlostmi v manuální skříni či plynule měnitelným převodem. Čtyřválec s turbem objemu 2,0 l zde nabídne 186 kW (253 k) výkonu při 5600 otáčkách a 350 Nm točivého momentu v rozmezí 2000-4800 min-1. Je spřažen výhradně s transmisí CVT, která nabízí šesti- a osmistupňové režimy a asistent pro sjíždění prudkých kopců HDC (Hill Descent Control). Samozřejmostí je vždy přenos síly na všechna kola, Subaru své systémy nazývá jednotně Symmetrical All-Wheel Drive. Spotřeba je dle slov výrobce nižší, konkrétní čísla si ale nechává pro sebe.

Podvozek disponuje rozvorem 2640 mm a Subaru zapracovalo na zavěšení a řízení, ovladatelnost by tak měla být velmi dobrá, opět na úrovni běžných osobních aut, ale bez ústupků v oblasti komfortu. Litá kola jsou sedmnácti- nebo osmnáctipalcová. Čtvrtá generace je 4595 mm dlouhá, 1795 mm široká a 1695 mm vysoká (se střešními nosiči pak 1735 mm). Všechny základní rozměry tak oproti předchůdci mírně narostly. Rozvor se zvětšil o 25, délka o 35, šířka o 15 a konečně výška o 20 mm. Také na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru místo přibylo. Součástí výbavy pětimístného SUV (či crossoveru, chcete-li) tvoří mimo jiné informační systém včetně bezdrátového spojení s chytrými telefony, navigace, zadní kamera a špičkové audio Harman/Kardon.

Forester v naprosté tichosti letos oslavil 15 let výroby. Prodej novinky startuje v Japonsku už 13. listopadu, oficiální americká premiéra se odehraje na autosalonu v Los Angeles. Evropa přijde na řadu později.

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
2. 11. 2012 18:28
Novy Forester
bude iste v skutocnosti krajsi, ako je to na fotke. Kazdy mame iny vkus a uznavam, ze ten japonsky a obzvlast ten u Subaru je dost specificky, no ja patrim medzi tych, ktorym sa zhodou okolnosti paci..
Fascinuje ma, ako tu niekto vynasa sudy, ze kto je pravy subarista a kto nie je pravy subarista podla toho, aky model ci motorizaciu si kupil, alebo len chce kupit. Je pravda, ze aut znacky Subaru je na cestach viac, ako byvalo v minulosti, ale to by som povazoval za uspech znacky a firmy a nie ze znacka tym utrpela, lebo uz ju nevlastni len par ludi ktori si usurpuju pravo urcovat kto je aky "silny" subarista...
Sam vlastnim Subaru Forester Diesel a spokojnost s tymto autom by som zhrnul asi takto: uz nikdy si nechcem kupit dalsie Subaru, pretoze dufam, ze toto mi vydrzi naveky... :-)
2. 11. 2012 16:43
Re: pochovali najlepšie auto...
2. 11. 2012 08:52
Re: pochovali najlepšie auto...
Takhle mluví můj 65letý tchán. Nakonec ale našel a koupil si NIVU, vyrábí se beze změny (prakticky) od 80tých let ;-) .... Pokud ti není tolik (což předpokládám), tak hlavu vzhůru a něco s tím dělej. I auta se mění s dobou, je to povětšinou dobře, ikdyž uznávám, že mi současný trend také moc "nevoní". Konkrétně u Subaru toho ale hodně zůstává, možná že všechno - je to poctivá !!! čtyřkolka, nefoukanej benzín boxer co tě přežije, poctivá světlá výška, mizerný design :-) ...Prostě minimální změna.
2. 11. 2012 00:25
pochovali najlepšie auto...
stávajúcou generáciou to započali a týmto to definitívne potvrdili. Je to smutné ale je to tak nové auto si ja už asi nekúpim nikdy. Tak sme si to pekne pok*ili všetci už robia na komerciu. Ale to radšej idem do konca života kupovať auta z bazaru ako tieto novodobe idiotske paskvily. Subaru pre mňa umiera v roku 2007, z terajšej produkcie snaď len brz. Ale že by som mal menit forestra xt 2006 za toto alebo legacy 3,0 2004 za nove dieslove tak to nech mi vylížu. Ten kto si kupi nové subaru je prd subarista.
Boxer diesel
Současnou generací jsem se několikrát svezl a konstatuji, že dnešní diesel Subaru je zvadlý. Netáhne a má spíš benzínový charakter :no: Zlatý TDI PD. :yes:

Zajímalo by mne, zda u nové generace po položení zadních sedadel konečně vznikne zcela rovná plocha. To zatím byl u současné generace dost velký nedostatek a například mne by od koupě zcela jistě odradil.