Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

Ondřej Šuch
Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi...

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí. Nedávná razantní modernizace auto výrazně poevropštěla, takže Subaru začíná lovit i v širších vodách…

Exteriér vozu a jeho základní charakteristické změny dané modernizací jsme představili již v testech provedení kombi s dvoulitrovým čtyřválcem a špičkového třílitrového Outbacku. Nyní testovaný sedan s čtyřválcovým „boxerem“ o objemu 2,5 litru, tedy představuje pomyslný střed nabídky.

Zvenku se Legacy sedan připomíná opticky kratším zadním párem bezrámových dveří, které v kombinaci se svažující se střechou podporují obavy z místa pro hlavu na zadních sedadlech. V praxi je sice oproti kombi znát lehká změna k horšímu, 189 cm vysoký cestující se ale stropu ještě nedotýká. Styling zádě vozu s výrazným konkávním prohnutím a především neobvyklý poměr mezi výškou víka zavazadelníku a zadním převisem jednoznačně odkazuje k dosavadnímu provedení, i tady je ale modernizace patrná. Tvar a činná plocha zadních svítilen odpovídají moderním požadavkům na bezpečnost, při běžném provozu ale více oceníme jednodušší uchopení víka kufru. To je nyní zvedatelné až téměř k zadnímu sklu, vstupní otvor do nepříliš hlubokého zavazadelníku o objemu 433 l je však poměrně malý. Víko navíc spočívá na klasických pevných vzpěrách, které po zavření zmenšují využitelný prostor pro zavazadla. Poměrně těžce působící záď doplňují dvě efektní koncovky výfuku, které naznačují vyšší objem byť jen čtyřválcového motoru. Subjektivně by vozu určitě slušela lépe větší kola, dostatečně dimenzované podběhy po nich přímo volají.

Prostřední motor v nabídce Legacy/Outback má přesně ty charakteristiky, které bychom od lepšího dvouapůllitrového agregátu čekali. Maximální výkon 121 kW nabídne v nadstandardním tichu a s poměrně rozumnou průměrnou spotřebou 10 l/100 km. V kombinaci s automatickou převodovkou (bohužel pouze čtyřstupňovou) lze cestovat v komfortním prostředí bez rázů a s přijatelnou, i když nijak sportovní dynamikou. Možnost manuální volby převodových stupňů pak v motoru probudí vysokootáčkové vášně a seriózně působícímu sedanu propůjčí čtyřválcový boxer brizanci šestiválců. Zvuková kulisa je v takovém případě o poznání syrovější, poctivá nekrytovaná „strojovna“ pod kapotou ale o sobě dává vědět poněkud vyššími tóny, než bychom čekali.

Chválit podvozek Legacy už se nám ani nechce – po týdnu naprosté jistoty ve vedení vozu a bezchybného chování i při náhlých manévrech jsme horko-těžko hledali možný návod ke zlepšení – a tím jsou pneumatiky. Použitý rozměr 255/55 R16 je sice dobrým kompromisem mezi komfortem a možností sportovnější jízdy, vzhledem ke kvalitám podvozku a vlastnostem motoru zvláště při manuálním řazení lze doporučit 17palcová kola.

Nové Subaru Legacy si vede dobře i v nejrůznějších srovnávacích testech, kdy je s to porazit i tradiční německé soupeře. Nemá cenu spekulovat o trhání prodejních rekordů, přesto je příjemné zjistit, že i tak výrazně individualistická japonská automobilka vyrábí evropsky přijatelný vůz, přebírající to nejlepší z konkurenčního boje. Cena lehce přes milion korun navíc zahrnuje tolik nadstandardní výbavy, takže ani srovnání v této oblasti nevyznívá pro hvězdičkového vyslance špatně. Základní provedení s dvouapůllitrovým motorem a manuální převodovkou je navíc k dostání už za 878.000 korun…

Ondřej Šuch
Subaru Legacy 2,5 sedan
Cena základní sestavy 1 078 800 Kč
Výbava základní sestavy AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl., brzdy kotoučové zadní, "sport-shift" funkce u automatické převod., servořízení, kola z lehkých slitin – rozměr, výškově stavitelný volant, výškově stavitelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka řidiče, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, palubní počítač, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel spotřeby paliva, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožené sedačky, výplně dveří, kožený volant MOMO, stereo CD rádio, reproduktory, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sed., držák nápojů vpředu, držák nápojů vzadu, pylový filtr, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek, el. vyhřívání vnějších zrcátek, elipsoidní (TE) reflektory, centrální dálkové zamykání se signalizací, integrovaná okenní anténa pro audio, rozmrazovač předních stěračů, lakované nárazníky, přední kapota z lehké slitiny, dvojitý výfuk, Kč
Cena testované sestavy 1 092 800 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak: (+14.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.1 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 433 / 0
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 500
Rozměr pneu: 255/55 R16
Subaru Legacy 2,5 sedan
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano