Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy RS-RA: Prohnali jsme první auto divize STi!

22. 8. 2022 • 23:35
30
Zobrazit náhledy (30)
Říká se, že správné závodní sedadlo vás nepustí, ale zároveň je velmi komfortní. V těchto skořepinách můžete strávit klidně hodiny. Subaru Legacy RS-RA Nejlepší grip přední nápravě zajistíte přibrzďováním levou nohou. Zatáčky tak můžete projíždět obrovskými rychlostmi. Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA I přes svou velmi sportovní náturu je vůz skvěle naladěný i na nezpevněné cesty Subaru Legacy RS-RA Poskládat dnes Subaru Legacy RS-RA je záležitost několika měsíců. Připravte se, že díly můžete shánět i po celém světě. Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Subaru Legacy RS-RA Na původním voze byly patnáctky, zde můžete vidět sedmnáctky Revolution s pneumatikami Bridgestone Signifikantní zvuk plochého čtyřválce si nespletete s ničím jiným. O tomto autě navíc víte už z velké dálky.

Ještě než se na všech možných šotolinových, asfaltových a prachových cestách začala prohánět modrá záře se zlatými koly, byla tady bílá záře. Subaru Legacy RS-RA, první auto zkonstruované závodní divizí STi (Subaru Tecnica International). Bez tohoto vozu na fotografiích bychom na skupinu A v rallye dnes dost možná vzpomínali jinak.

Japonská automobilka Subaru vyrábí sedan Legacy od roku 1989. V době uvedení na trh byl vůz vlajkovou lodí, který si to měl na severoamerickém trhu rozdat s Toyotou Camry či Hondou Accord. Pro zákazníky měl připravenou možnost pohonu všech kol a motor typu boxer. Ani výbavou na tom vůbec nebyl zle. Mohl mít klimatizaci, výškově nastavitelný volant či vzduchový podvozek, který v rychlostech nad 80 km/h přikrčil karoserii k zemi.

To bychom měli základní příběh vozu, ale jak se dostal k rallye? Automobilka Subaru se těchto náročných soutěží účastnila již od počátku osmdesátých let s modelem Leone. Nezávodila však pravidelně a nejlepšího výsledku tehdy dosáhl Possum Bourne, když na Novém Zélandu vybojoval třetí místo.

Píše se rok 1988 a automobilka zakládá divizi Subaru Tecnica International, která bere pod svá křídla veškeré aktivity v motorsportu. První úkol byl připravit model Legacy ve verzi RS na sérii několika propagačních úkolů, které zákazníkům a konkurentům ukážou, že Subaru je třeba brát opravdu vážně. Verze RS byla vrcholem nabídky napěchovaná výbavou s přeplňovaným motorem, který dosahoval výkonu 220 koní.

Divize STi dala motoru kované písty, zesílené ojnice, vyladila setrvačník, spojku, klikovou hřídel, zdvojnásobila účinnost chlazení, vylepšila zavěšení a zrychlila převod řízení.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata