Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru

David Bureš
Diskuze (3)
Ostřejší vzhled a přepracovaný podvozek, to jsou hlavní přednosti Levorgu STI Sport. Na nabízené motory konstruktéři nesáhli.

Subaru nás v polovině května nalákalo videem na příchod kombi Levorg s legendárními písmenky STI v názvu. Výsledný vůz se nakonec nejmenuje Levorg STI, ale Levorg STI Sport. To v důsledku znamená, že jsme se dočkali jen několika úprav. Třeba motory byly ponechány bez nějakého zásahu.

Levorg STI Sport tudíž neberme jako ďábelský nástroj ve stylu WRX STI, představený kombík je něco ve stylu M paketů. To ale neznamená, že by nebyl zajímavý.

Vedle ostřejší přídě, výrazných koncovek výfuku vzadu nebo 18palcových kol se totiž automobil dočkal vylepšeného podvozku. Ten firma nazývá DampMatic II, což znamená jediné – tlumiče dodané firmou Bilstein jsou adaptivní. Sportovní pocit za volantem má dodat i jinak nastavený posilovač řízení.

Kdo by od Levorgu STI Sport čekal závoďácké skořepiny, bude zřejmě zklamán. Použitá sedadla jsou sice výrazně tvarována, použitá kůže ale navozuje spíše nádech luxusu než sportovna. Stejně jako na karoserii ani zde nechybí loga STI, třeba na volicí páce nebo volantu. Vůz na přiložených fotografiích je sice černý, Levorg STI Sport ale samozřejmě bude dostupný i v modrém perleťovém laku, což je typická barva pro subaru.

Ústrojí pod kapotou nechali konstruktéři bez změn. Na japonském trhu je tento kombík dostupný s dvěma motory, které jsou nabízené i pro verzi STI Sport. Základem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka se 125 kW a 250 N.m, kterou doplňuje dvoulitr s 221 kW a 400 N.m, odvozený z jednotky japonské verze WRX STI. Obě jednotky spolupracují s převodovkou s variabilním převodem Lineartronic. Standardem je pohon všech kol.

Subaru Levorg STI Sport je v tuto chvíli určený pouze pro japonský trh. My se však modlíme, že se jej dočkáme i Evropě. Vždyť výchozí levorg se taky u nás neměl prodávat a nakonec se na starý kontinent v omezené nabídce (výhradně s 1.6/125 kW) dostal.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - iudex
27. 5. 2016 16:14
Re: Levorq STI? Proč ne, ale s manuálem!
Viem, že vývoj ide dopredu, ale stále si nemyslím, že by variátor bol vhodnou prevodovkou pre športovú verziu s 300k turbom.
27. 5. 2016 14:58
Re: Levorq STI? Proč ne, ale s manuálem!
To bych neřekl. Toto je konkurent ke Golf R Variant, Audi S4, možná trochu i Octa RS. Myslím, že je naopak rozumné mít minimálně možnost automatu. Ve většině případů bude využíváno jako jediné auto. Tedy včetně hrkání po městě, cesty na dovolenou s dětma. Né každý by se chtěl prát s tvrdou spojkou u takového auta.
27. 5. 2016 14:27
Levorq STI? Proč ne, ale s manuálem!
Bez pořádné manuální převodovky jsou podobné modely o ničem. :-!