Suzuki iM-4: Minicrossover dostal zelenou, bude se vyrábět
Ženevská studie 3693 mm dlouhého, 1709 mm širokého a 1566 mm autíčka evidentně zaujala. Suzuki pro její design sáhlo do minulosti, kupříkladu k modelům SC100 Whizzkid a Cervo ze 70. let - a zalíbil se. Pro připomenutí: šlo o mild-hybrid, poháněl ji zážehový motor 1.2 Dualjet v kombinaci s alternátorem ISG a lithium-iontovou baterií. Podvozek měl rozvor 2438 mm, koncept disponoval pohonem obou náprav a jezdil na velkých osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 215/45.
Vůz už je podle britského Auto Expressu, respektive jeho pochopitelně nejmenovaných zdrojů uvnitř automobilky schválen do výroby, hranaté, ale půvabné tvary se změní opravdu jen málo, což je dobře.
Pohonné jednotky jsou předmětem spekulací, určitě půjde o výše zmíněný atmosférický Dualjet a také o menší litrový Boosterjet, který má pro změnu turbodmychadlo. Suzuki nevyloučilo ani produkční verzi mild-hybridu, případně klasický hybrid se zážehovým motorem doplněným o elektromotor. Malá novinka bude mít standardně pohon předních kol, se čtyřkolkou se počítá coby s alternativou.
Suzuki iM-4 se dočkáme v roce 2018. Hlavním a vlastně jediným přímým konkurentem bude určitě Fiat Panda, hlavně verze 4x4. Britský magazín odhaduje cenu základního modelu na 11 tisíc liber (421 tisíc korun), my konkurenceschopnou cenu pro český trh vidíme kolem hranice 350 tisíc. Pochopitelně se nejedná o žádný teréňák, ten u samurajského S reprezentuje Jimny, iM-4 není jeho nástupcem, nýbrž svébytným modelem určeným hlavně do města, pro mladé a zaměřeným na emoce.