Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
5 Fotogalerie

Suzuki Jimny: Unikly fotky nástupce malého offroadu. Je retro, ale pouze zvenčí

Aleš Dragoun
Jimny série JB je na trhu devatenáct let. Nastal čas na generační obměnu, únik z prezentace produktového plánu značky odhaluje podobu novinky...

Jimny JB, pokračovatel tradice malých teréňáků se samurajským S, byl za svůj dlouhý život, konkrétně od ledna 1998 několikrát modernizován, hlavně technicky a v kabině. Vnější design se za ty skoro dvě dekády měnil pouze v detailech. Více nebylo třeba, nicméně žádné auto se nemůže vyrábět věčně... Jimny je jiný, malý nezmar s délkou ani ne 3,7 m (japonská kei verze měří pod legislativou limitovaných 3,4 m) vyšplhá skoro všude a ani těžkého terénu se nebojí.

Zakamuflované prototypy nové řady (pravděpodobně dostane kód JC, proč by neměly pokračovat v řadě?) se pilně testují. Už z nich bylo patrné, že design novinky se vrací ke generaci SJ/JA, známé kromě současného jména také jako Samurai. Na přímého předchůdce odkazuje snad pouze příď s pěti svislými otvory v masce. Hlavní reflektory jsou kulaté jako právě u mnohých zástupců historické druhé generace, vedle nich najdeme malé směrovky, mlhová světla se přesunula do nárazníku.

Na slavnou řadu vyráběnou od května 1981 do současnosti (coby Maruti Gypsy v Indii) navazují i tvary hranaté třídveřové karoserie. Spodní hrana jediného páru dostala efektní vlnku, která působí též dost retro, ale Samuraie ji neměly. Okna jsou velká, stejně jako vnější zpětná zrcátka. Na uniklých snímcích mají nárazníky, zrcátka, maska chladiče a vystouplé lemy blatníků černou barvu, kromě přídě postrádají lakování. V terénu a koneckonců i ve městě k nezaplacení. Koncová světla se přemístila pouze do zadního nárazníku, jenže při „zaďouru“ umělec za vámi trefí nejdřív náhradní kolo...

Zadní víko se otevírá po japonsku na pravou stranu. V Evropě trochu nepraktické, ale Japonci jezdí po té správné straně silnice. Hrdlo palivové nádrže vlevo už dnes nikoho nevzrušuje, určitě ne majitele starších, původně japonských modelů Suzuki.

Netřeba se obávat, že vnější rozměry vzrostou nějak razantně, to není účelem. Zůstane i klasický žebřinový rám. Pochopitelně se promění interiér, tříramenný volant je sexy, nebude chybět ani velká dotyková středová obrazovka, modernu člověk nezastaví... Ani v technice. Počítejme se čtyřkolkou AllGrip Pro, ani nástupce se tak nemusí bát sjet z asfaltové cesty. Jízdní vlastnosti na silnici se ale oproti z principu dosti uskákanému JB zlepší. Malým SUV a crossoverům však rozhodně konkurovat Jimny nehodlá, na to mají u Suzuki přece Vitaru. Pod kapotou se určitě objeví přeplňovaný litrový BoosterJet o výkonu 110 koní (81 kW) z Balena.

Premiéra je na spadnutí, nový Jimny se ukáže ještě letos v Tokiu. Pravděpodobně nejdříve coby vyšperkovaný koncept, ale velmi blízký sérii. Uvedení na trh se minimálně Japonci dočkají příští rok, nicméně osobně bych byl rád, kdyby uvedení na starý kontinent netrvalo příliš dlouho...