Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki SV650 ABS: Comeback

Jiří Baborský Jiří Baborský 7. 8. 2016
18
1
Zobrazit náhledy (18)
Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki
Suzuki SV650 je zpátky. V nové podobě a skvělé formě jako v dobách největší slávy.

Japonská novinka je uvařená podle nesmrtelného receptu: ostrý charismatický dvouválec V90° v mrštném rámu kompaktní velikosti, žádná zbytečná elektronická cingrlátka, nízká hmotnost, rozumná cena. Fungovalo to na konci devadesátek a podle nás to bude na zákazníky platit i dnes. Navíc nové SV vypadá vážně dobře.

Redaktoři s výškou plus minus 180 cm se shodli, že jim „súza“ dokonale padne. Všechno je na svém místě, nízké a vpředu úzké sedlo ocení menší postavy. Stačí brnknout o startér a tradá. Jako by se nám motorka pod zadkem rozjela sama… To jsme se právě seznámili se systémem Low RPM Assist, který při rozjezdu nepatrně a skutečně nenápadně zvýší otáčky motoru, aby náhodou omylem nezhasl. SV zkrátka nezapomíná na začátečníky ani méně zkušené, u kterých bývaly minulé generace tolik oblíbené.

Po rozjezdu už se ale dvouválec chová vyloženě dospěle. Výkonem 53 kW a točivým momentem 64 N.m nikoho neohromí, ale průběhem obou veličin a celkovým charakterem motoru rozhodně zaujme. Velmi pružný motor má parádní nástup a neskutečně úderný střed, nad šesti tisíci otáček navíc nabídne i trochu sportovního svezení. A k tomu nám hraje nezaměnitelnou melodii vidlicového dvouválce s optimální kulisou charakteristických vibrací. Jízdní vlastnosti jsou podobné úhoři, SV se nechá lehce přehazovat ze zatáčky do zatáčky a tak nějak podvědomě vás táhne na nejklikatější možnou trasu.

Bavíme se o podvozku střední třídy, kde přední vidlice má jedno tovární nastavení a u zadní centrální jednotky můžete klíčem nastavit předpětí. Naladění podvozku je vydařený střed, hodí se pro svižné dovádění na okreskách, přitom je i slušně komfortní a každodenní městské popojíždění si v jejím sedle docela užijete. Navíc za rozumné náklady. Cena 177 900 Kč s dnes už povinným ABS je férová a spotřeba 4-6 litrů potěší. Otázkou vkusu je nástup brzd, který by se nám líbil o něco ostřejší. A spolujezdce nechte doma. Tomu se SV650 nebude líbit jako vám…

Plusy

  • Zábavný motor
  • Agilní podvozek
  • Atraktivní design
  • Dobrá cena

Mínusy

  • Nevhodná pro spolujezdce
  • Vlažnější nástup brzd

Suzuki SV650 ABS - základní údaje
Motorčtyřdobý vidlicový dvouválec
Chlazeníkapalinou
Zdvihový objem (cm3)645
Výkon (kW/ot. za min)53/9000
Točivý moment (N.m/ot. za min)64/7200
Převodovkasek. převod 6° manuální, řetěz
Startováníelektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2 x 290/240
Pneumatiky P a Z120/60 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm)1470
Výška sedla (mm)800
Pohotovostní hmotnost (kg)168
Objem nádrže (l)17
Základní cena (Kč)177 900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Fejkers
Kráska
Fejkers
| 8. 8. 2016
Sám jezdím na Suzuki SV650S r.v.2003, takže za mě :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku