Suzuki SX4-FCV: vodíkový crossover na summitu G8
U Suzuki začali s vývojem vodíkového pohonu ve spolupráci s General Motors v roce 2001. Od té doby vznikly čtyři prototypy s palivovými články, které získaly schválení pro silniční provoz, SX4-FCV je zatím posledním z nich.
SX4-FCV vychází ze sériového modelu SX4. Palivové články, které vyprodukují až 80 kW, dodává General Motors. Automobil je poháněn elektromotorem o výkonu 68 kW. Součástí systému je také kompaktní kondenzátor, který slouží pro uložení energie při brzdění a snižuje tak spotřebu vodíku. Vodík je uložen v nádrži pod tlakem 70 MPa. Akční rádius SX4-FCV je 250 km, nejvyšší rychlost, které dosáhne, je 150 km/h.
Suzuki je dvanáctou největší automobilkou na světě a v posledním desetiletí se zabývá možnostmi snížení závislosti na ropě. Mimo jiné v Japonsku od roku 2005 prodává malý automobil s hybridním pohonem Twin. V roce 2010 má na evropské trhy přijít nový model střední třídy, který se bude prodávat také s hybridním pohonem a s velmi úsporným naftovým motorem. Palivové články jsou věcí vzdálenější budoucnosti, ale vzhledem k intenzivnímu vývoji by mohlo Suzuki patřit vedle GM, Hondy nebo Mazdy k hlavním hráčům v této oblasti.