Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédská rallye v cíli: Neuville vítězství uhlídal

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 18. 2. 2018
86
4
Zobrazit náhledy (86)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Thierry Neuvillle vyhrál s vozem Hyundai i20 Coupé WRC Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích. Jezdec továrního týmu vedl od třetí rychlostní zkoušky z celkových devatenácti a v cíli měl převahu 19,8 sekundy.

Belgičan se stal po francouzských pilotech Sebastienu Loebovi a Sebastienu Ogierovi třetím neseverským jezdcem, který vyhrál sněhovou soutěž. Zásluhou své sedmé výhry v MS se dostal na vedoucí pozici v průběžném pořadí šampionátu.

Závěrečný den byly na programu tři rychlostní zkoušky v celkové délce 52 kilometrů. Vedoucí Neuville sice ztratil na první nedělní erzetě osm sekund na svého nejbližšího soupeře Craiga Breena, ale nezazmatkoval. Náskok si udržel, také z důvodu, že irský pilot na závěrečné bonusově bodované Power Stage zbytečně neriskoval.

Měl vítěz krátkou paměť?

Pořadí na stupních vítězů nakonec nedoznalo změny, a tak se na nich seřadili se svými navigátory jezdci – Thierry Neuville (Belgie), Craig Breen (Irsko) a Andreas Mikkelsen (Norsko). Bodově tak nejvíce sklízela značka Hyundai, která se v Poháru konstruktérů vyšplhala z posledního místa po Rallye Monte Carlo hned na první pozici po Švédsku.

Vítězný Neuville skončil v závěrečné Power Stage čtvrtý a tím ještě vylepšil své bodové konto. „Byl to neuvěřitelný víkend. Nečekali jsme, že budeme letos tak rychlí. Musím poděkovat týmu za to, jaké auto mi dal k dispozici. Zasloužili jsme si vyhrát již v loňském roce, ale letos ještě více. V týmu jsou více než dvě stovky lidí, oddaní a dali nám všechno. Jsem opravdu spokojen s víkendem a těším se na nadcházející události,“ prohlásil Neuville v cíli. Možná ve svém nekritickém vyjádření trochu pozapomněl na loňský ročník, kdy se o výhru připravil po vlastní chybě, když v supererzetě poškodil pravé přední kolo o bariéru.

360p720p1080p

Breen tentokrát nebrečel

Irský pilot v barvách francouzské značky Citroën Craig Breen startoval v padesátém podniku mistrovství světa. Své malé jubileum oslavil druhým místem, což je jeho dosud nejlepší výsledek v kariéře. „Tentokrát nebudou plakat, ale je to úžasné. Cítím se absolutně na vrcholu blaha, musím poděkovat všem osobám kolem mě. Všichni v týmu dělali skvělou práci,“ prohlásil Breen v cíli. Poznámkou na pláč narážel na své slzy ve Finsku 2016, kde skončil třetí. Vzpomněl si totiž tehdy na svého navigátora Garetha Robertse, který vedle něj zahynul při rallye na Sicílii v červnu 2012.

Nejrychlejším mužem závěrečného dne byl Fin Esapekka Lappi (Toyota), který si polepšil hned o dvě příčky ze šestého na čtvrté místo. Navíc vyhrál závěrečnou Power Stage a získal ke klasickým bodům ještě pět bonusových. “Podmínky byly dost náročné. V závěrečných dvou erzetách jsem se snažil jet čistě, a přitom vůbec ne opatrně,” prohlásil Lappi v cíli. Ve Švédsku se stal zásluhou čtvrté pozice nejlepším jezdcem japonské značky před kolegy Jari-Matti Latvalou, který skončil sedmý a Ott Tänak obsadil až deváté místo.

Taktika zachránila několik bodů

Katastrofálně dopadl druhý podnik šampionátu pro Ford. Jezdci modrého oválu uzavírali první desítku v konečném pořadí soutěže. Problémy začaly již v pátek, kdy vyrážel vedoucí jezdec MS Sebastien Ogier na tratě rychlostních zkoušel jako první. V nově napadlém sněhu totiž čistil trať soupeřům a výrazně ztrácel. „Celý ten den byl jako blbý vtip,“ vztekal se Ogier v cíli první etapy.

Před závěrečnou rychlostní zkouškou (Power Stage) nakonec obětoval bod za desáté místo. Do časové kontroly totiž přijel záměrně o 4:10 minuty později a klesl na jedenáctou příčku. Vytvořil si tak lepší pozici, protože mohl vyrazit na trať rychlostní zkoušky, jejíž povrch byl vyčištěný od soupeřů. „Byla to týmová strategie. Z naší pozice bychom neměli šanci vybojovat lepší výsledek. Na Power Stage jsem sice udělal pár chybiček, ale nakonec se nám podařilo splnit cíl a bereme body,“ komentoval zisk čtyř bonusových bodů.

360p720p1080p

Vítězem kategorie WRC2 se stal nečekaně Japonec Takamoto Katsuta s vozem Ford Fiesta R5 o 4,5 sekundy před obhájcem titulu této třídy Švédem Pontusem Tidemandem, který startoval s Fabií R5 jako člen továrního týmu Škoda Motorsport.

Na nenápadném sedmnáctém místě dojel úřadující mistr světa v rallyekrosu Švéd Johan Kristoffersson s vozem Škoda Fabia R5. V hodnocení vozů RC2 byl klasifikován jako šestý.

Konečné pořadí Švédské rallye: 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 2:52:13,1; 2. Breen, Scott (Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +19,8; 3. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) +28,3; 4. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +45,8; 5. Paddon, Marshall (Aus./Hyundai i20 Coupe WRC) +54,4; 6. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +1:15,3; 7. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:04,9; 8. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta WRC) +2:52,2; 9. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +3:44,4; 10. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC) +5:27,4; 11. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) +8:50,4; … 13. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +9:18,9; 14. Veiby, Sjaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +9:44,9; 17. Kristoffersson, Barth (Švéd./Škoda Fabia R5) +14:15,6; 19. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Fiesrta RS WRC) +16:38,5.

Vedení v soutěži: Tänak RZ1 – RZ2; Neuville RZ3 – RZ19.

Vyhrané RZ: Tänak 6; Neuville 5; Breen 3; Lappi 2; Paddon 2; Mikkelsen 1.

Průběžné pořadí (po 2 z 13 rallye):

Jezdci: 1. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 41; 2. Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC) 30; 3. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 23; 4. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 23; 5. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 21; 6. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) 21; 7. Breen (Ir./Citroën C3 WRC) 20; 8. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 17; 9. Paddon (Nový Zéland/Hyundai i20 Coupe WRC) 10; 10. Ostberg (Nor./Citroën C3 WRC) 8; 11. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 9; 12. Bouffier (Fr./Ford Fiesta WRC) 4; 13. Suninen (Fin./Ford Fiesta RS WRC) 4; 14. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 1.

Týmy: 1. Hyundai Shell Mobis WRT 54; 2. Toyota Gazoo Racing WRT 51; 3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 44; 4. M-Sport Ford WRT 38.

Vedení v soutěži: Ogier 17; Neuville 17, Tänak 2.

Vyhrané RZ: Tänak 10, Neuville 10, Ogier 4, Breen 3, Paddon 2, Lappi 2, Evans 2, Mikkelsen 2, Meeke 1.

Dalším podnikem MS je Mexická rallye (9. až 11. března).

Výsledky jsou neoficiální.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wladyk
Uhlídal si vítězství?
| 18. 2. 2018
To je blbost. To by musel zvítězit na začátku a pak si ho hlídat. On si uhlídal vedení a tím v cíli zvítězil.
Avatar - holden2
a toho
| 18. 2. 2018
boleslavskyho hnoje se to tyka jak ze tam ma uvodni fotku?
Avatar - Joky
v téhle emisolevácké redakci už měla
| 18. 2. 2018
dávno poklidit úklidová četa vousatých kluků z východu , aby konečně tady z lidí přestali dělat blbce !
Avatar - netcar.xx
Neuville ( na Hyundai) vítězství uhlídal
| 18. 2. 2018
a na titulním obrázku Škodovka

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku