Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédská rallye po RZ8: Trio Hyundai vládne

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 16. 2. 2018
67
5
Zobrazit náhledy (67)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Jezdci továrního týmu Hyundai Shell Mobis WRT ovládají po páteční etapě všechny tři příčky na stupních vítězů ve Švédské rallye. První místa jim patří v pořadí Thierry Neuville (Belgie), Andreas Mikkelsen (Norsko) ada Hayden Paddon (Nový Zéland).

Ve druhém podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích se naopak vůbec nedaří obhájci titulu Francouzi Sebastienu Ogierovi (Ford), který je až na dvanácté pozici.

Severská soutěž je jediná v šampionátu 2018, co se jede v celé své délce rychlostní zkoušek na sněhu. Jeho štědré příděly, na které se všichni špičkoví jezdci těšili, výrazně ovlivnily průběh úvodní části soutěže.

Napraví propadák z Monte?

V čele soutěže je aktuálně loňský vicemistr světa Thierry Neuville, který sice vyhrál jenom jednu rychlostní zkoušku, ale právě po třetí erzetě se dostal do čela Švédské rallye. „Nejvíce bojuji s těmi za sebou o vítězství. Je to samozřejmě dost náročné, protože právě soupeřům dělám rychlejší stopu. Snažím se jet rychle, ale také neriskovat,“ řekl v cíli páteční etapy Neuville.

Posádky Hyundaie jsou na dobré cestě napravit propadák na Rallye Monte Carlu, vinou kterého jsou zatím až na čtvrtém místě v hodnocení týmů. „Jedeme v tempu a bez chyb. Vypadá to, že pojedeme o vítězství,“ prohlásil druhý Mikkelsen, který ztrácí pět sekund na Neuvilla. Třetí Paddon zaostává o dvanáct sekund a k úvodnímu dni soutěže poznamenal: „Pomáhá nám startovní pozice. Ve Švédsku je to pro mě vždycky stejné. Trápím se v pátečních prvních průjezdech erzet a pak mně to jde ve druhých. Uvidíme zítra.“

Šampion se vztekal

Tovární jednička Fordu Sebastien Ogier se vydával jako lídr mistrovství světa na trať jako první. V úvodní superspeciální erzetě na dostihovém závodišti v Karlstadu dojel devátý a v první páteční RZ desátý. „Nejdříve mi zhasl motor na startu a na trati speciály bylo ještě více nového sněhu než na té předchozí,“ stěžoval si francouzský jezdec.

V servisu po čtvrté zkoušce měnili mechanici v jeho voze převodovku, ale ani to nepomohlo. „Dnes s tím prostě nešlo nic dělat. Je to všechno jako blbý vtip. Zkoušel jsem, co šlo, ale bylo z toho akorát pár krizovek. Je to stejný příběh každý rok,“ nadával Ogier. Po osmi rychlostních zkouškách je na dvanáctém místě se ztrátou téměř tří minut. Vzhledem k této situaci by měl být v sobotu znovu mezi prvními jezdci na trati. Na výrazné stahování ztráty to tak nevypadá.

Toyoty zatím tápou

Mimo hru o přední příčky je zatím také trojice na továrních vozech Toyota Yaris WRC v následujícím pořadí: 7. Lappi (Finsko), 8. Latvala (Finsko), 9. Tänak (Estonsko). „Nevypadá to na začátek dobře, úplně jsem nevěřil autu v místech, kde bylo hodně sněhu. Nepamatuji se, že by jízda ve stopě byla někdy tak těžká. Je hrozně úzká a okolo je vážně hodně sněhu,“ prohlásil Latvala.

Jeho týmový kolega Tänak sice vedl po dvou zkouškách, ale momentálně je devátý a ztrácí na první pozici půldruhé minuty. „Nepamatuji si podobný den. Nezbývá, než se s tím smířit. Auto je dobré, ale startovní pozice bývá zkrátka klíčová. Chci se omluvit pořadatelům za svou kritiku. Jsme sportovci, chceme vyhrát a musíme se zkrátka vyrovnat s podmínkami, které panují,“ shrnul Estonec své dojmy.

Ostberg nic nechápal

Norský pilot Mads Ostberg se objevil na soutěži mistrovství světa poprvé od poloviny loňského září, kdy jel ve Velké Británii s fordem. Nyní doplnil tovární sestavu Citroënu a je pátý za Irem Craigem Breen, týmovým kolegou. Od stupňů vítězů ho zatím dělí pouhá sekunda. Na „bedně“, jak se lidově říká, už nebyl v šampionátu téměř dva roky, naposledy v březnu 2016 v Mexiku. Jeho postřeh vypovídá o podmínkách, které v pátek panovaly na Švédské rallye. „V každém odbočení vedly stopy ven. Vůbec nechápu, že všichni dojeli do cíle. Vzhledem k tomu, že jsem v pátek půl dne jenom testoval, tak můžu být zatím spokojený,“ tvrdil Ostberg.

Zdatně si vede zatím také Švéd Johan Krisstofferson, který jede s privátní Škodou Fabia R5. Úřadující mistr světa v rallyekrosu je po osmi rychlostních zkouškách na celkově dvacátém místě a v hodnocení kategorie vozů R2 dokonce sedmý.

Průběžné pořadí (po 8 ze 19 RZ): 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 1:16:13,1; 2. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) +4,9; 3. Paddon, Marshall (Aus./Hyundai i20 Coupe WRC) +12,1; 4. Breen, Scott ‚(Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +12,6; 5. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +13,2; 6. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta WRC) +29,6; 7. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +38,5; 8. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:06,2; 9. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +1:29,0; 10. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +1:43,6; 11. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC) +2:41,3; 12. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) +2:48,8; … 14. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +4:12,4; 15. Veiby, Sjaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +4:15,6; 18. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Fiesrta RS WRC) +4:46,6; 20. Kristoffersson, Barth (Švéd./Škoda Fabia R5) +4:58,9.

Zbývající program Švédské rallye:

Sobota – 7.54 RZ9 (19,88 km); 9.12 RZ10 (23,40 km); 10.08 RZ11 (14,21 km); 12.44 RZ12 (19,88 km); 14.12 RZ13 (23,40 km); 15.08 RZ14 (14,21 km); 17.45 RZ15 (1,90 km); 19.26 RZ16 (3,43 km).

Neděle – 7.50 RZ17 (21,19 km); 9.51 RZ18 (21,19 km); 12.18 RZ19 (9,56 km).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

V současné době není lepší
Provocateur
| 17. 2. 2018
To by šlo. Ještě bych zavedl, aby vedoucí jezdec F1 vezl povinně 100 kg navíc.

Ale vážné, řešení by bylo jednoduché. V první etapě by si jezdci zvolili své nasazení dle umístění na projeté trati shakedownu.
V současné době není lepší
araj ad namrmic
| 16. 2. 2018
Myslíš jako udělat koeficient kamínků na trati? Spočítat je všechny a podle toho nadělovat +/- vteřiny? >:D

Ve skocích na lyžích se jim to s větrem povedlo.
V současné době není lepší
Robustol
| 16. 2. 2018
Věřím, že dnešní pořadí vydrží až do konce soutěže a i letošní sezóny. Hyundai is the best. Go - Yes! :yes: :yes: :yes:
V současné době není lepší
Provocateur
| 16. 2. 2018
Je to jednoduchý, vyhraje Mikkelsen. Jezdci Hyundaie a Breen těží z toho, že se na Monte umístili vzadu. Nikdy jsem nepochopil strategii nasazování jezdců v první etapě, kdy leader je trestán za své vedení tím, že ve Švédsku a na šotolinových tratích čistí ostatním stopu.
Avatar - KANKUNEN
V současné době není lepší
KANKUNEN
| 16. 2. 2018
Motoristický sport. Vůbec nejde tipovat vítěze.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku