Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70

David Bureš
Diskuze (53)
Velké kombi Volvo V70 je na domácím švédském trhu dlouholetým hitem, nejprodávanějším automobilem tu je už 16 let v řadě.

Na švédském trhu se během roku 2012 prodalo 279.478 nových automobilů, což je osmiprocentní pokles ve srovnání s rokem 2011. Co se týče nejprodávanějších aut, jsou na prvních čtyřech místech stejná auta jako v roce 2011.

Nejprodávanějším vozem bylo opět Volvo V70. Ve Švédsku bylo loni registrováno 21.822 exemplářů V70. To je sice meziroční pokles o dvě procenta, podíl na trhu tohoto vozu ale vzrostl ze 7,3 % na 7,8 %.

To prodeje druhého Volkswagenu Passat meziročně vzrostly o procento na 16.263 prodaných kusů. S tím rostl i tržní podíl, z 5,3 % na 5,8 %. Historicky byl rok 2012 pro Passat nejsilnějším rokem na švédském trhu.

Třetím v pořadí byla dvojice Volvo S60/V60 s 14.301 registracemi. Oproti roku 2011 však prodeje těchto technicky spřízněných modelů klesly o desetinu.

Také čtvrtý Volkswagen Golf si meziročně pohoršil, a to o 11 procent na 11.274 prodaných exemplářů. Pátý skončil jihokorejský konkurent Golfu, Kia Cee’d, se 7.018 prodanými kusy.

Loňská novinka Volva v podobě hatchbacku V40 skončila na 25. místě s 3.296 registracemi. Vůz tak nedokázal porazit kombi V50, které naopak z nabídky značky v průběhu roku zmizelo. V50 bylo šestnácté s 3.936 registracemi.

Škoda Auto má mezi dvaceti nejprodávanějšími modely ve Švédsku dva zástupce – patnáctou Fabii (4.071 prodaných kusů) a devatenáctou Octavii (3.797 kusů). Oba modely si však proti předloňskému roku pohoršily, prodeje Fabie klesly o 15 procent, prodeje Octavie o 14 %. Superb mimochodem skončil na 39. místě (2.023 registrací), Yeti na 45. (1.576 registrací).

Švédský trh - přehled nejprodávanějších aut (rok 2012)
Poř.ModelProdeje v 2012 [ks]Tržní podíl [%]Prodeje v 2011 [ks]
1.Volvo V7021.8227,80%22.265
2.VW Passat16.2635,80%16.162
3.Volvo S/V6014.3015,10%15.806
4.VW Golf11.2744,00%12.597
5.Kia Cee’d7.0182,50%6.790
6.Volvo XC606.3962,30%6.423
7.Ford Focus5.6062,00%5.331
8.BMW řady 35.2151,90%4.574
9.Toyota Yaris4.6051,60%3.489
10.Audi A44.5801,60%6.311
11.BMW řady 54.5691,60%5.358
12.Renault Mégane4.3581,60%6.088
13.Renault Clio4.1271,50%5.196
14.Audi A64.1021,50%3.969
15.Škoda Fabia4.0711,50%4.811
16.Volvo V503.9361,40%9.547
17.Nissan Qashqai3.8861,40%3.853
18.VW Polo3.8761,40%4.908
19.Škoda Octavia3.7971,40%4.428
20.Toyota Avensis3.7541,30%3.277
21.Hyundai i303.7001,30%3.202
22.Mercedes třídy C3.5871,30%4.085
23.VW Tiguan3.5041,30%3.030
24.Peugeot 5083.3841,20%2.035
25.Volvo V403.2961,20%0

David Bureš
Diskuze (53)
25. 1. 2015 11:48
Re: škoda
kvalita se dnes ne vždy nosí, navíc díky menší rozšířenosti je to dost drahé, ale líbit se mi líbí to jooo
3. 1. 2013 17:11
Ceed
Výsledek Ceedu je pro mě velice překvapující. Naopak si myslím , že Škoda docela propadla. To , že je Ceed pátý ve státě kde prodejům vládnou dražší auta je pro Kiu úspěch.
3. 1. 2013 15:22
Re: Perličky
Tvá logika je opravdu obdivuhodná.
Zdar, musím běžet.
Avatar - white label
3. 1. 2013 15:14
Re: Perličky
Ty si vše hned rychle sám domyslíš, tak jak to zrovna potřebuješ (viz i ta tvá slova/písmena apod.) Já jsem přece žádnou nespokojenost s tvým odkazem nevyjádřil. Ale pokud si přesvědčený o jeho "nevytržitelnosti z kontextu" pak i on se dá označit jako vytržený z kontextu internetu, jako takového, protože (jak se říká) vlastně "vše (nějak) souvisí se vším".
Pouze jsem využil tvé vlastní formulace (ani netvrdím, že byla v principu špatná) na základě které jsem uvedl požadované parametry případného odkazu. ;-)
Jistě, já se tím taky bavím a stejně tak bych to mohl ignorovat, ale nikomu tady podobnou zábavu nepředhazuji (teď nemyslím jen tebe) jako "nevhodnou"..., až mě to bavit přestane bavit, začnu to ignorovat, stejně jako ty, nebo kdokoli jiný.
3. 1. 2013 14:48
Re: Perličky
S odkazem, co jsem poslal, jsi nespokojen, protože bez odkazu na konkrétní diskuzi je to údajně vytrženo z kontextu. Taková byla motivace.
Ano, já se tím bavím, to už jsem několikrát přiznal. Ideální stav by byl tě ignorovat samozřejmě.