Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

David Bureš David Bureš 20. 2. 2017 • 00:28
12
71
Zobrazit náhledy (12)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná Škoda Octavia z roku 2001 s černou karoserií a béžovým interiérem. Proč je však dražší než nový Superb?

Škoda Octavia je už několik let nejprodávanějším automobilem na českém trhu, a tak ze sběratelského hlediska nemá příliš velkou hodnotou – do budoucna jeho cena neporoste. Jenže existují i výjimky, mezi které patří i v jednom z chrudimských autobazarů prodávaná Octavia z roku 2001. Ta je dnes nabízena za 1.199.000 korun, zatímco ještě na konci roku 2012 se ten samý exemplář prodával za 249.900 Kč, tedy zhruba pětinu dnešní částky! Jak je to možné?

Při letmém pohledu na černou octavii s béžovým interiérem vás bude její cena šokovat, zvlášť s přihlédnutím na to, že je dražší než vrcholný Superb s motorem 2.0 TSI (206 kW), pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou, jehož ceníková cena činí 1.110.900 korun. Druhý pohled ale šok vysvětlí, jedná se totiž o raritní Octavii Long, která byla postavena jen v několika málo exemplářích!

Škoda Octavia Long vznikla v roce 1999 jako reprezentativní automobil pro tehdejší vládu premiéra Miloše Zemana. Ten žádal jezdit autem tuzemské výroby, jenže takový vůz nebylo kde vzít. Škoda ještě neprodávala velký Superb (ten přišel až o dva roky později) a Tatra v tehdejším roce ukončovala ztrátovou produkci osobních aut. Jediným řešením tak bylo improvizovat a natáhnout tehdejší největší osobní vůz české produkce, model Škoda Octavia první generace.

Oproti výchozímu autu byla verze Long natažena o 80 mm na výslednou délku 4.591 mm a rozvor 2.592 mm. Natažení bylo dosaženo pomocí vložení speciálního dílu v oblasti B sloupku, pomocí nějž lze Octavia Long poznat. Tímto způsobem výrobce řešil dnes už doslova legendární nedostatek prostoru na zadních sedadlech jedničkové Octavie, což byl v případě reprezentativního vozu velký hendikep.

Jenže ani natáhnutí rozvoru podle vládních představitelů moc nepomohlo. Zeman se třeba nechal slyšet, že se do auta vejde z tehdejší vlády jen ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr. Někdejší premiér rovněž prohlásil, že on sám se při nasedání do vozu bouchl do hlavy, a proto ho přestal mít rád. Zvláštní, že tento bonmot nedávno použil také v souvislosti s dnešním Superbem...

Právě kvůli těmto problémům se nakonec z Octavie Long stala větší rarita, než se původně čekalo. Plánovala se výroba 250 automobilů, jenže nakonec bylo postaveno jen několik exemplářů. Nejčastěji se mluví o 25 vozech, podle některých zdrojů jich ale bylo ještě méně. Místo natažených octavií totiž vláda raději nakoupila vozy Audi, používané originálně při zasedání měnového fondu a světové banky v Praze na podzim roku 2000. Výroba Longu přitom probíhala nikoliv na běžné montážní lince octavie, ale ve vývojovém centru automobilky v Česaně. Stavba totiž probíhala ručně.

Exkluzivitu v Chrudimi prodávaného auta přitom podtrhují další detaily. Jedná se o vůz s číslem L001, který byl postavený na bázi modernizované jedničkové octavie. Takových aut vzniklo pouhých pět. Na vládě ale konkrétní exemplář nesloužil, prvních pár let stál v depozitu Škody, odkud jej později koupil první majitel, který jej používal na každodenní jezdění do práce. I díky tomu má prodávaný automobil dnes na svém kontě přes 125.000 najetých kilometrů.

Vnitřek pak koresponduje s reprezentativním zaměřením. Sedadla jsou čalouněna béžovou kůží, palubní deska obložena imitací dřeva. Ve výbavě pak nechybí elektricky ovládané a vyhřívané sedačky, klimatizace nebo tempomat. V loketní opěrce je i držák na mobilní telefon. A jaký motor pracuje pod kapotou? Přeplňovaná zážehová osmnáctistovka se 110 kW, která je kombinována s ručně řazenou převodovkou.

Můžete se ptát, zda Octavia Long za nabízenou částku stojí. A i nás by zajímalo, jestli se auto za uvedenou částku skutečně prodá. Jenže sběratelskou hodnotu nepochybně má, přičemž cena patrně dále poroste. Už dnes je prodáván za vyšší částku, než za kolik vůz dala Zemanova vláda. První vozy vláda kupovala za 810.000 korun, ty pozdější za 900.000 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zeman
| 27. 2. 2017
Bohužel to vidím stejně.
Zeman
| 27. 2. 2017
Už mě to teda vypadlo z hlavy, ale copak ono se nerozhodovalo mezi Karlem a Milošem? Ano v prvním kole tam byli ještě další typu otetovanej pomatenec, gauner Dientsbier a další sbírka nevolitelných zoufalců.
Zeman
| 27. 2. 2017
No to jsem taky nakonec udělal.
Pseudorarita
| 27. 2. 2017
Ono ji zase nic tak zvláštního nechybělo. Shnilá nebyla, interiér nezničenej a jezdila. Takže žádný takový horentní investice by nebyly nutný.
Zbláznili se
| 22. 2. 2017
Dal bych max. 150 000 Kč.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku