Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt 911 Turbo Cabriolet – uragán ve vlasech

Miroslav Kudělka Miroslav Kudělka 8. 8. 2005
3
17
Porsche 911 Turbo Cabriolet není ani v sériovém provedení žádným slimákem, ale u TechArtu mu dodali dalších 180 koní výkonu a je z něj hotová raketa dosahující rychlosti 334 km/h.

Porsche 911 Turbo Cabriolet není ani v sériovém provedení žádným slimákem, ale u TechArtu mu dodali dalších 180 koní výkonu a je z něj hotová raketa dosahující rychlosti 334 km/h.

Přestože jsou dnes síly všech úpravců vozů Porsche soustředěny na nabídku úprav pro nový model 911 Carrera, TechArt nezapomíná ani na fanoušky verze Turbo, která ještě podobu nového modelu nemá. Jeho poslední novinkou je pořádně posílený kabriolet. Plochý šestiválec 3,6 litru dostal větší turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu, nově tvarované hliníkové sací potrubí, sportovní čistič vzduchu a nerezové výfukové potrubí se sportovními katalyzátory. Všechny tyto mechanické komponenty jsou sladěny nově přeprogramovanou řídící jednotkou. Výsledkem je výkon 441 kW (600 k) a točivý moment 740 Nm při 4600 ot/min. Ten je na všechna čtyři kola přenášen přes speciální spojku a modifikovanou šestistupňovou ručně řazenou převodovku se zkrácenými drahami řazení.

Touto technikou vybavený kabriolet dokáže zrychlit z 0-100 km/h za vynikajících 3,7 sekundy a na 200 km/h za neméně zajímavých 11.9 sekundy. Na italském vysokorychlostním okruhu v Nardo se tento vůz rozjel až na 334 km/h. Aby se v těchto rychlostech vůz udržel na silnici byla značně upravena aerodynamika. Příď vozu dostala nový nárazník s nastavitelným spoilerem a velkými otvory pro přívod chladícího vzduchu k chladičům a brzdám. Boční nástavce prahů uklidňují proudění přes zadní kola a tvar lapačů vzduchu v zadních blatnících zlepšuje přívod chladícího vzduchu do motorového prostoru. Na zádi je osazen velký spoiler s nastavitelným úhlem umožňující volit mezi vysokým přítlakem nebo vysokou maximální rychlostí. Celý aerodynamický komplet doplňuje difuzor pod zadním nárazníkem, do kterého jsou zakomponovány dvě koncovky výfuku v tradičním designu TechArtu.

Mimo aerodynamiky byl pro vysoký výkon motoru upraven také podvozek. Ve spolupráci s firmou Bilstein vyvinul TechArt plně nastavitelné odpružení s výškou měnitelnou v rozmezí 30 mm a možností seřizovat charakteristiku tlumičů jak při stlačení tak i odlehčení. Upraveny byly i silentbloky náprav a uložení zkrutných stabilizátorů. Úpravu podvozku doplňují jednodílná pětipaprsková kola TechArt Formula, která mají průměr 19“. Přední kola jsou široká 8,5“ a obuta do pneumatik 235/35 ZR 19, zadní jsou 11“ a pneumatiky mají rozměr 315/25 ZR 19.

Pro interiér jsou k dispozici veškeré prvky od koženého čalounění, přes sportovní volanty či různé doplňky z hliníku nebo nerezivějící oceli.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor