Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technická data Defenderu unikla na veřejnost! Bude osmimístný i hybridní

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 7. 2019
26
5
Zobrazit náhledy (26)
Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender

Automobilce Land Rover se dlouho dařilo před námi nový Defender skrývat, v posledních dnech se však na veřejnosti objevuje jedna zákulisní informace za druhou. A tentokrát na veřejnost unikly dokonce i kompletní technické parametry.

Fotografie, které se objevily na fóru Disco4, sice nejsou příliš kvalitní, nabízejí však až překvapivě detailní náhled na parametry a techniku nového vozu. Původ fotografií sice neznáme, s největší pravděpodobností však byly vyfoceny na telefon během některého z interních zasedání přímo v Jaguar Land Rover a mezi prvními pak na ně upozornil web Autocar.

A na co se tedy můžeme těšit? Pro začátek třeba na tři velikosti: 90, 110 a 130. Jako první se v nabídce objeví střední velikost 110, která by se měla na trh dostat již v září tohoto roku. Zákazníci se přitom mohou těšit na vůz dlouhý 4758 mm, vysoký 1999 mm a široký 1916 mm. Rozvor náprav by měl mít hodnotu 3022 mm. Jako druhý se v dubnu 2020 představí model 90, nejmenší v nabídce, který je 4323 mm dlouhý, 1999 mm vysoký, 1927 široký a s rozvorem náprav 2587 mm.

Jako poslední dorazí v srpnu 2020 model 130, který bude 5100 mm dlouhý, 1999 mm vysoký, 1915 mm široký a rozvor by měl mít hodnotu 3022 mm. Shodný rozvor náprav u modelů 110 a 130 pak naznačuje, že v případě modelu 130 se dočkáme prodloužené zadní části, která pojme více nákladu a i pasažérů.

Vnitřní prostor však bude nadprůměrný již u varianty 90, která nabídne sezení až pro šest osob. S největší pravděpodobností tak vůz nabídne uspořádání tří sedadel vpředu a tří vzadu, což již dřív naznačovaly některé špionážní fotografie. Standardní model 110 nabídne konfiguraci pro pět, šest i sedm cestujících. Model 130 by však měl až osm cestujících.

Pod kapotu modelů 90 a 110 jsou připraveny tři benzínové a tři naftové motory, které posílají výkon přes automatickou převodovku na všechna kola. Benzínové motory mají mít značení (od nejslabšího) P300, P400 a P400e, což bude plug-in hybrid. Dieselové motory by měly dostat značení D200, D240 a D300.

360p720p1080p

Technické parametry sice nejsou na fotkách moc dobře čitelné, přesto by naftové motory D200 a D400 měly být dvoulitry s točivým momentem 430 Nm. Dvoulitrový objem by měl nabídnout i základní benzínový motor P300, u kterého se však očekává točivý moment rovných 400 Nm. Nejsilnější diesel D300 by měl mít objem 3.0 litru a zřejmě by se mohlo jednat o šestiválec s točivým momentem 650 Nm. Benzínový P400 by také mohl být 3.0 litrovým šestiválcem, tentokrát ale s točivým momentem 550 Nm. Základem Plug-in hybridního modelu bude 2.0 litrový motor, pravděpodobně čtyřválec, s točivým momentem 400 Nm. Díky asistenci elektromotoru by se však mohl točivý moment vyšplhat až na 645 Nm.

Hodnoty výkonu v koních a čísla akcelerace z 0 na 100 km/h jsou bohužel velice špatně čitelné, naftové motory by však mohly nabídnout výkon od 200 do cca 300 koní. U benzínových motorů očekáváme výkon od 300 až po cca 430 koní. Akcelerace bude nejdéle trvat nejslabšímu dieselu, kterému to z 0 na 100 km/h potrvá okolo 10 sekund. Nejvýkonnější diesel by to však měl zvládnout za 7,4 sekundy. Nejslabší benzínový motor by se také měl pohybovat v čase okolo 7 sekund, silnější benzínové modely už se ale pohybují v teritoriu 5 sekund.

Na fotografiích se také objevují informace o výbavách, které by měly být odstupňovány: Standard, S, SE, HSE a X. V závislosti na zvolené verzi by měli zákazníci dostat například elektricky nastavitelná kožená sedadla s vyhříváním i ventilací, 12-palcový digitální štít, adaptivní LED-matrix světlomety, audio-systém Meridian s 14 reproduktory a výkonem 740W, pokročilejší bezpečnostní asistenční systémy nebo kola o průměru až 20-palců.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Opět s podivem...
| 4. 7. 2019
...co dokáže redaktor vyplodit. Verze motorů u JLR mají v označení výkon v koních. A redaktůrek to omele dvakrát. Zapoměl však ze zdroje opsat, že naftový D300 bude zbrusu nový R6.
Re: 90, 110 a 130
| 3. 7. 2019
Mluvi se tam o automatu... takze by ta paka nemusela tak vadit.
;-)
Avatar - bystron
90, 110 a 130
| 3. 7. 2019
Líbí se mi, jak přesně drží tradici 90,110 a 130. Jenže chyba lávky, rozvory jsou ve skutečnosti jen 2, nikoliv 3 jako dřív. Poslední bude mít jen prodloužený zadní převis, ještě k tomu MY22, takže na trhu někdy 2021. Uvidíme jaké bude uspořádání vevnitř. Některé pracovní verze měli v předu 3 sedadla. No 2+1 ten prostřední byl chudák s šaltrpákou v noze. Tak kdyby to bylo 3+3+2 a nebo to už by kvůli předpisům neprošlo. Takže zřejmě vzadu v kufru se může sedět podélně, tedy bokem ke směru jízdy. Některé LC78 to tak mají dodnes. Každopádně by to mohlo být alespoň tak ze zvědavosti zajímavé auto, myslím trocha originality.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku