Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento kombík 1957 Chevrolet Nomad je ve skutečnosti 1995 Corvette C4!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 2. 2017 • 02:30
34
Zobrazit náhledy (34)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Chevrolet Nomad z padesátých let a prakticky jakýkoliv Chevrolet Corvette představují pro americké motoristické nadšence něco jako národní poklad. Spojení obou do jednoho vozu je pro řadu z nich splnění snu, který automobilka nedotáhla úplně do konce.

Na první pohled se může zdát, že starý třídveřový kombík z druhé poloviny padesátých let a sporťák z poloviny devadesátých let toho až na značku Chevrolet nemají mnoho společného, ale z historického hlediska je situace trochu odlišná.

V lednu roku 1953 totiž uspořádal General Motors první ročník své výstavy Motorama v New Yorku v hotelu Waldorf-Astoria. Na této výstavě měla premiéru řada sériových modelů i konceptů. Mezi nimi vynikala trojice vozů se stejnými předními partiemi a odlišným provedením střechy a zádě.

První z nich se dostal do sériové výroby jako Chevrolet Corvette s karoserií roadster. Druhý s pevnou střechou, šikmou zádí (fastback sports coupe) a označením Corvair se odebral do zapomnění. Třetí s karoserií kombi a jménem Nomad posloužil jako ideový základ pro sériový Chevrolet Nomad.

Původní koncept Nomadu byla Corvetta s karoserií třídveřového kombi, ale v sériové podobě se vlastně jednalo o klasický Chevrolet Bel Air, jehož střecha, záď i linie bočních oken měly stejné tvary jako u konceptu.

Chevrolet Nomad se s třídveřovou karoserií vyráběl pouze v letech 1955 až 1957 a potom se proměnil v celkem obyčejný pětidveřový kombi a v sedmdesátých letech toto jméno nesla dokonce i dodávka Chevy Van.

Třídveřové provedení z padesátých let bylo v každém modelovém trochu odlišné a nejvýraznější bylo právě provedení pro rok 1957, které navíc díky svému osmiválci se vstřikování paliva a výkonem 211 kW (287 k) působilo na tehdejší severoamerické poměry téměř jako sportovní auto.

Dnes patří Chevrolet Nomad k vyhledávaným klasikům své značky a vedle vozů renovovaných do původního stavu vznikají i ve Spojených státech tolik populární restomody, které spojují karoserii starého vozu s technikou nového vozu.

To je ostatně případ i tohoto konkrétního exempláře nabízeného prostřednictvím eBay Motors k prodeji společností Fast Lane Classic Car Inc. a spojujícího právě populární karoserii modelového roku 1957 s o téměř čtyřicet let mladší technikou modelu Corvette čtvrté generace.

Stroj přezdívaný Mad Vette byl postaven na konci devadesátých let a pod jeho kapotou se ukrývá atmosférický vidlicový osmiválec LT1 o objemu 5,7 litru, jehož 221 kW (300 k) a 461 N.m míří na kola zadní nápravy prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky.

Vedle pohonného ústrojí pochází z devadesátých let i kompletní podvozek včetně brzdového systému, jehož dárcem je rovněž tehdejší Chevrolet Corvette, z nějž pochází i kompletní palubní deska a přední sedadla. Na zakázku je pak doděláno vzduchové odpružení a v interiéru zadní sedadlo spolu s obložením boků a zavazadlového prostoru.

Mad Vette s cenovkou 89.995 amerických dolarů (zhruba 2.295.000 Kč) bude pro milovníky pečlivě opečovávaných veteránů určitě svatokrádeží, ale pokud chcete vzhled atraktivního klasika s jízdními výkony a vlastnostmi relativně moderního auta, pak je ideální volbou.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku