Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla dodala ve čtvrtletí na trh rekordní počet aut

ČTK
Diskuze (63)

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve druhém čtvrtletí dodal na trh rekordní počet aut, a splnil tak cíl, který stanovil zakladatel a šéf podniku Elon Musk.

Tesla v úterý uvedla, že zákazníkům předala 95.200 aut, což je o 51 procent více než v předchozím kvartálu. Výsledek výrazně předčil odhady analytiků. Akcie Tesly, kterým se letos zatím příliš nedaří, v reakci zpevnily zhruba o osm procent.

Tesle se tak podařilo překonat dosavadní rekord z posledního čtvrtletí loňského roku, kdy na trh dodala 90.700 elektromobilů. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že v letošním druhém čtvrtletí firma dodá odběratelům 89.084 vozů.

V tříměsíčním období do konce června tvořily většinu dodávek podle očekávání vozy Model 3. Na jeho předchůdce Model S a Model X připadlo celkem 17.650 vozů. Letos chce firma dodat na trh 360.000 až 400.000 svých elektromobilů.

Výroba se ve druhém čtvrtletí zvýšila v porovnání s předchozím čtvrtletím o 13 procent na 87.048 vozů. Zdaleka nejvíce sjížděly z montážních linek opět vozy Model 3.

Musk se snaží přesvědčit investory, že poptávka po vozech Tesla zůstává vysoká a že firma je schopna dodávat je zákazníkům na celém světě efektivně a rychle. Firmě v prvním čtvrtletí klesl odbyt o 31 procent a vykázala ztrátu 702 milionů dolarů (15,8 miliardy Kč). Na konci minulého týdne akcie firmy uzavřely na nejnižší hodnotě za dva a půl roku.

ČTK
Diskuze (63)

Doporučujeme

1. 8. 2019 12:52
Re: Kolik EV dodaji vsechny nemecke znacky dohromady?
To že VW nesplnil svůj cíl, ovšem nemění nic na tom, že Teslo ho nesplnila též. Dopouštíte se čítankové demagogie.
Avatar - .StenLi.
17. 7. 2019 12:46
Re: Kolik EV dodaji vsechny nemecke znacky dohromady?
:D Jedine 300x tolko ICE aut aj to ich nebude mat kto kupovat, preto ich postupne zatvara.. rec je ale o EV a tam GM nema nic, vie vyrobit presne tolko EV kolko kompletov motorov, elektroniky a baterii im LG posle.. GM je len obycajny skladac cudzich komponentov, tak ako to *** s EV1 tak to s*** aj s dalsimi EV a stale na nich straca velke peniaze.
8. 7. 2019 18:09
Re: Kolik EV dodaji vsechny nemecke znacky dohromady?
Posuny startu produkce určitého modelu dělá každá firma, např teď VW s nástupem Golfu nové generace. Příkladů je samozřejmě mnoho, ale tento je jeden z největších a zároveň aktuální.Problém u Tesly samozřejmě je, že se jedná o první generaci masového modelu, takže v případě posunu seriové výroby vzniká takovéhle okno.
Bylo by spíš poučné popsat firmu v automotiv která tak rychle rostla. To by mohlo být měřítko úspěchu.
7. 7. 2019 21:16
Re: Kolik EV dodaji vsechny nemecke znacky dohromady?
Nesplnit předpoklad celkové produkce automobilky o více jak 50%? Ne to se opravdu v automotivu nestává výjma situace kdy automobilka krachuje.
7. 7. 2019 21:14
Re: Kolik EV dodaji vsechny nemecke znacky dohromady?
Nevím jestli hustej, ale každopádně evidentně o několik levelů výš než ty ;-)

Pro tvou informaci - ne, nárazové testy premii nedělají. Roky bylo jako etalon bezpečnosti bráno nepremiové volvo. ;-)

Co definuje premii je vcelku jasné, je to především úroveň zpracování a kvalita použítých materiálů jakož i technická úroveň. Proto Tesla nespadá do premie - tragičnost zpracování prvních modelů ani nemá smysl hlouběji komentovat (pár ovladačů z mercedesu premii nedělá), a i nejnovější model 3 je pouze slušným mainstreamem. Jasně - mluvíme o Evropě. V rámci US trhu skutečně Tesla jako luxury vnímána je, tamní běžnou produkci kvalitativně předčí, o tom žádná. Ale z pohledu evropana naprosto nedostačující na premium segment. To že si pak nějakej jantar zařadí do nějaké své tabulky něco tak aby se mu to hodilo pro vytvoření bomba závěru je vcelku nepřekvapující, to se povedlo i českému SDA když chybně nacpal superb do vyšší střední třídy a rázem byly bombastické titulky jak se nám daří protože skokově rostly prodeje ve vyšší střední třídě, tak asi tak ;-)

Mimochodem to že Tesla není premie nemá s tématem nic společného.