Tesla oznámila příčiny požáru Modelu S zaparkovaného v podzemních garážích
Zhruba před dvěma měsíci došlo v čínském podzemním parkovišti k prudkému požáru zaparkované Tesly Model S, který natočila bezpečnostní kamera. Vyšetřování příčin trvalo poměrně dlouho, nyní už by však konečně mělo být jasno.
Automobilka ve svém prohlášení na sociální síti uvedla, že společný tým vyšetřovatelů prozkoumal a analyzoval baterie, software, výrobní data i historii automobilu. Vyšetřování však neodhalilo žádnou systémovou vadu a vše nasvědčuje skutečnosti, že za požárem stál vadný bateriový modul v přední části vozidla.
Automobilka však současně dodala, že bezpečnostní systém pracoval podle očekávání, což pomohlo uchránit ostatní bateriové moduly před poškozením. Současně také dodala, že „kdokoliv v kabině by měl dostatek času ji bezpečně opustit.“ To samozřejmě potěší, je potřeba si však uvědomit, že to není tak dávno, co Tesla prohlašovala: „Pravděpodobnost požáru elektromobilu je ve srovnání s benzínovým autem až desetkrát nižší.“
Baterie elektromobilu, která je uložená u Modelu S v podlaze, se skládá z několika desítek bateriových modulů, ve kterých jsou umístěny stovky článků. Články pro Teslu dodává japonská společnost Panasonic, s výrobou modulů už ale němá nic společného.
V Číně se však nejednalo o jediný požár zaparkované Tesly. Zhruba o měsíc později došlo k podobnému incidentu v Hong-Kongu, kde opět hořel Model S – o příčinách tohoto požáru však ještě Tesla mlčí. Krátce poté však automobilka vydala bezdrátovou aktualizaci software, která měla předcházet podobným incidentům a současně prodloužit životnost baterií.
Tesla však není jediná, kdo měl na čínském trhu problém s hořícími elektromobily. Krátce po druhé Tesla totiž vzplanul i čínský elektromobil NIO ES8 SUV, který byl právě na rutinní servisní prohlídce. Technici pak ve voze našli zkratovanou baterii a tento čtvrtek automobilka spustila svolávací akci na 4.803 elektromobilů, u kterých by mohly být poškozeny bateriové moduly.
Bezpečnost elektromobilů je přitom pro Čínu naprosto zásadní záležitostí. S ročním prodejem okolo téměř 1,3 milionu vozidel, jak uvádí agentura Reuters, se totiž jedná o největší trh elektromobilů na světě. Je tedy pochopitelné, že po sérii několika požárů se do problematiky vložil i ministr průmyslu a informačních technologií, který výrobcům nařídil nové bezpečnostní testy.