Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla oznámila příčiny požáru Modelu S zaparkovaného v podzemních garážích

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Zhruba před dvěma měsíci došlo v čínském podzemním parkovišti k prudkému požáru zaparkované Tesly Model S, který natočila bezpečnostní kamera. Vyšetřování příčin trvalo poměrně dlouho, nyní už by však konečně mělo být jasno.

Automobilka ve svém prohlášení na sociální síti uvedla, že společný tým vyšetřovatelů prozkoumal a analyzoval baterie, software, výrobní data i historii automobilu. Vyšetřování však neodhalilo žádnou systémovou vadu a vše nasvědčuje skutečnosti, že za požárem stál vadný bateriový modul v přední části vozidla.

Automobilka však současně dodala, že bezpečnostní systém pracoval podle očekávání, což pomohlo uchránit ostatní bateriové moduly před poškozením. Současně také dodala, že „kdokoliv v kabině by měl dostatek času ji bezpečně opustit.“ To samozřejmě potěší, je potřeba si však uvědomit, že to není tak dávno, co Tesla prohlašovala: „Pravděpodobnost požáru elektromobilu je ve srovnání s benzínovým autem až desetkrát nižší.“

Baterie elektromobilu, která je uložená u Modelu S v podlaze, se skládá z několika desítek bateriových modulů, ve kterých jsou umístěny stovky článků. Články pro Teslu dodává japonská společnost Panasonic, s výrobou modulů už ale němá nic společného.

V Číně se však nejednalo o jediný požár zaparkované Tesly. Zhruba o měsíc později došlo k podobnému incidentu v Hong-Kongu, kde opět hořel Model S – o příčinách tohoto požáru však ještě Tesla mlčí. Krátce poté však automobilka vydala bezdrátovou aktualizaci software, která měla předcházet podobným incidentům a současně prodloužit životnost baterií.

Tesla však není jediná, kdo měl na čínském trhu problém s hořícími elektromobily. Krátce po druhé Tesla totiž vzplanul i čínský elektromobil NIO ES8 SUV, který byl právě na rutinní servisní prohlídce. Technici pak ve voze našli zkratovanou baterii a tento čtvrtek automobilka spustila svolávací akci na 4.803 elektromobilů, u kterých by mohly být poškozeny bateriové moduly.

Bezpečnost elektromobilů je přitom pro Čínu naprosto zásadní záležitostí. S ročním prodejem okolo téměř 1,3 milionu vozidel, jak uvádí agentura Reuters, se totiž jedná o největší trh elektromobilů na světě. Je tedy pochopitelné, že po sérii několika požárů se do problematiky vložil i ministr průmyslu a informačních technologií, který výrobcům nařídil nové bezpečnostní testy.

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2019 08:07
Re: Jak hoří Li-Ion baterie...
Napsal to velmi dobře = ty velmi blbě

Tohle je asi o tobě http://www.obcan-lomnice.cz/…ik/zdravy-rozum/ + https://www.novinky.cz/pictureByDate?… ;-)

Sice si napsal zdravý rozum ale myslel si asi spíš https://www.apost.com/…-co-udlas/13821/?rd=n :-)

Hendly to napsal velmi dobře = ty velmi blbě


O požárech aut se spalovacim motorem se dočeteš leda když je to nějaký takovýhle https://www.autoforum.cz/…ebylo-to-poprve/ případně https://www.idnes.cz/…praha-zpravy_zuf 1 požár Tesly je rozebrán světovými médii napříč planetou a viz odkaz vede až do fascinujícího fanatismu = že číňan vedle ní nechce parkovat :yes: :-!
1. 7. 2019 06:55
Re: Jak hoří Li-Ion baterie...
Takže nejde zas tak o to vědět jak to statisticky je (že spalovací auta hoří víc), ale spíš najít nějaký argument jak jsou ele auta špatná?
Proč porovnávat to jestli auto chytne od baterky a nebo od nádrže?
Avatar - Katikakus
1. 7. 2019 06:15
Re: Jak hoří Li-Ion baterie...
Já vím, že tobě zdravý rozum nic neříká. O tom nás tady přesvědčuješ dnes a denně.
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2019 18:36
Re: Jak hoří Li-Ion baterie...
Viz dzozifko včera 11:58 a xpaja 22:47 = PŘESNĚ OBRÁCENĚ! ;-)

Chtěl si říct že TY máš dojem = vysvětlení je v těch viz

Takže je to fakt jako to lítání = statisticky se radši bát parkovat vedle auta se spalovacím motorem = ale viz muj odkaz = lidi to často viděj vnímaj PŘESNĚ OBRÁCENĚ :-)

Každej měsíc je tu zpráva že EV hořelo = a je tisíckrát všude rozebraná. A taky hoří stovky denně (!) spalováků = si představ že by se to rozebíralo jako to 1 elektroauto co shořelo = do zpráv by se nedostalo už nic jinýho :-!

Je to trochujako že za všechno špatný může Kalousek a Soros https://zpravy.aktualne.cz/…6a9ac1f6b220ee8/ :*)
Avatar - Uživatel_5340709
30. 6. 2019 17:43
Re: Jak hoří Li-Ion baterie...
A můžeme se vrátit na začátek, na to kolik EV jezdí, hoří jich dost. Viz. Čína, viz. Haemond, když sjel jenom ze svahu s Rimacem, viz. Fisker, který vlastně kvůli požárům skončil, viz. už skoro každý měsíc je tu zpráva, že nějaké EV shořelo.