Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Top Gear vyzkoušel Model 3 Performance: Prý je jako AK-47 maskované za nůž na máslo

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 6. 2019
19
18
Zobrazit náhledy (19)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 tesla elektromobil video zeneva2018 redakcnivideo Tesla Model 3 Tesla Model 3

Když Elon Musk ohlašoval příchod Tesly Model 3 Performance, sebevědomě prohlašoval, že bude rychlejší než BMW M3 a na dráze nenajde konkurenta. A tohle tvrzení se Top Gear rozhodl prověřit tím jediným způsobem, jaký zná - závodem.

Proti Tesle Model 3 se tak na startovní čáru postavily ty nejostřejší sedany, jaké může starý kontinentu nabídnout: Mercedes-AMG C63 S, Alfa Romeo Giulia Quadrifolgio a chybět samozřejmě nesmělo ani klasické BMW M3. Pohled na startovní čáru tak sliboval hodně zajímavou podívanou.

Chris Harris, který usedl za volant Tesly Model 3, se však rozhodl učinit závod ještě napínavějším. Ze svých zkušeností totiž dobře ví, že při závodech na ¼ míle (402 m) jsou elektromobily prakticky pokaždé nejrychlejší. Po překonání rychlosti 100 mil v hodině (cca 161 km/h) však elektromobilům často začíná docházet dech a proto byla tentokrát dráha stanovena na ½ míle, tedy cca 804 metrů.

A jak závod probíhal? Hned na začátek se ukázalo, že Harrisova teorie o nadvládě na ¼ míle je naprosto pravdivá. Model 3 nabral obrovskou rychlost a dlouho nechával všechny konkurenty se spalovacími motory daleko za sebou. Jenže po překonání cca 100 až 120 mil v hodině začala Tesla ztrácet dech a těsně před cílem ji překonal Mercedes-AMG.

Tradiční spalovací motor tak nakonec vyhrál nad glorifikovanými elektromobily, i když rozdíl byl skutečně minimální. Model 3 si navíc uchoval poměrně slušný náskok nad druhou Alfou Romeo i posledním BMW M3.

I přes prohru ale Chris Harris dodal, že ve skutečném světě by žádný z ostrých sedanů se spalovacím motorem Tesle nestačil. Model 3 Performance je podle jeho slov králem všech křižovatek se semafory, na kterých by ujela každému.

Oproti standardní Tesle Model 3 dostala verze Performance například nižší podvozek, 20-palcová kola obutá do sportovních pneumatik Michelin, výkonnější brzdy a hlavně jízdní režim Track Mode. Na rozdíl od většiny své konkurence se však obešla bez zbytečně agresivních tvarů, což ji nejspíš od Harrise vyneslo označení „AK-47 maskované za nůž na máslo.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Závod
| 27. 6. 2019
Myslel jsem něco delšího než minuta a půl.
Avatar - CountachSV
Brekeke
| 27. 6. 2019
No na ten umakartovej/PVC introš a upatlaný lenovo bych se fakt chtěl při cestování dívat.

...možná proto nemají tyto výkřiky techniky nijak oslnivý dojezd - dát v tom 900km v kuse, tak vystoupím zelenej, jak sedma.

Vnější design už člověk u Tesly nějak nevnímá, ale vždycky, když se na to soustředím, tak si říkám, jaký asi výraz tomu chtěl designér vrazit... nic lichotivýho mě nenapadá

https://media.novinky.cz/…llery1-u03ly.jpg
Re: Re: Nějak tady v Evropě debilníme
| 26. 6. 2019
Clanok o tesle a 19 fotiek - tych najhorsich a najnekvalitnejsich co som videl. Clanok o Scale - minimalne 120. Co dodat? Jasne vidiet kto ich zivi.
Avatar - elektrikar
Re: Nějak tady v Evropě debilníme
| 26. 6. 2019
Tak si to pusťte, je tam závod i na trati. Jen vám to jaksi auto.cz zapomnělo sdělit :-[] :-[] :-[] :-[]
Re: Re: Závod
| 26. 6. 2019

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku