Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
19
Fotogalerie

Top Gear vyzkoušel Model 3 Performance: Prý je jako AK-47 maskované za nůž na máslo

Když Elon Musk ohlašoval příchod Tesly Model 3 Performance, sebevědomě prohlašoval, že bude rychlejší než BMW M3 a na dráze nenajde konkurenta. A tohle tvrzení se Top Gear rozhodl prověřit tím jediným způsobem, jaký zná - závodem.

Proti Tesle Model 3 se tak na startovní čáru postavily ty nejostřejší sedany, jaké může starý kontinentu nabídnout: Mercedes-AMG C63 S, Alfa Romeo Giulia Quadrifolgio a chybět samozřejmě nesmělo ani klasické BMW M3. Pohled na startovní čáru tak sliboval hodně zajímavou podívanou.

Chris Harris, který usedl za volant Tesly Model 3, se však rozhodl učinit závod ještě napínavějším. Ze svých zkušeností totiž dobře ví, že při závodech na ¼ míle (402 m) jsou elektromobily prakticky pokaždé nejrychlejší. Po překonání rychlosti 100 mil v hodině (cca 161 km/h) však elektromobilům často začíná docházet dech a proto byla tentokrát dráha stanovena na ½ míle, tedy cca 804 metrů.

A jak závod probíhal? Hned na začátek se ukázalo, že Harrisova teorie o nadvládě na ¼ míle je naprosto pravdivá. Model 3 nabral obrovskou rychlost a dlouho nechával všechny konkurenty se spalovacími motory daleko za sebou. Jenže po překonání cca 100 až 120 mil v hodině začala Tesla ztrácet dech a těsně před cílem ji překonal Mercedes-AMG.

Tradiční spalovací motor tak nakonec vyhrál nad glorifikovanými elektromobily, i když rozdíl byl skutečně minimální. Model 3 si navíc uchoval poměrně slušný náskok nad druhou Alfou Romeo i posledním BMW M3.

I přes prohru ale Chris Harris dodal, že ve skutečném světě by žádný z ostrých sedanů se spalovacím motorem Tesle nestačil. Model 3 Performance je podle jeho slov králem všech křižovatek se semafory, na kterých by ujela každému.

Oproti standardní Tesle Model 3 dostala verze Performance například nižší podvozek, 20-palcová kola obutá do sportovních pneumatik Michelin, výkonnější brzdy a hlavně jízdní režim Track Mode. Na rozdíl od většiny své konkurence se však obešla bez zbytečně agresivních tvarů, což ji nejspíš od Harrise vyneslo označení „AK-47 maskované za nůž na máslo.“