Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla potvrdila stavbu druhé továrny v Šanghaji, zdvojnásobí produkci

Filip Melich
Diskuze (5)

Po předchozích spekulacích nyní Tesla potvrdila, že plánuje stavbu nové továrny v rámci šanghajské Gigafactory. Má zdvojnásobit její produkci a udělat z ní největší centrum exportu vozidel na světě.

Americká Tesla má v čínské Šanghaji jednu ze svých Gigafactory, která v loňském roce vyrobila 484.130 kusů modelů 3 a Y. Z toho 321.000 kusů zamířilo k místním zákazníkům a zbývajících 163.130 putovalo na nejvýznamnější vývozní trhy, jakými jsou například Německo a Japonsko.

Protože se Šanghaj snaží vypořádat s další vlnou šíření onemocnění COVID-19, byla Gigafactory 22 dní zavřená. Po znovuotevření v minulém měsíci aktuálně vyrábí na 80 % svých kapacit. Automobilka odhaduje, že odstávkou přišla o 50.000 vyrobených automobilů.

Přestože není momentální situace úplně příznivá, v loňském roce se šanghajská Gigafactory podílela na celosvětových zákaznických dodávkách Tesly z 51,7 %. Pro svou automobilku se má stát ještě významnější, neboť se Tesla v rámci současné Gigafactory chystá postavit novou továrnu. Podle plánů má produkovat přibližně 450.000 vozů ročně, což v podstatě zdvojnásobí objem výroby celé Gigafactory.

Po dokončení továrny, jehož datum Tesla neuvádí, by v Šanghaji měla produkovat zhruba milion vozů ročně. To z ní údajně udělá největší centrum exportu vozidel na světě. Podle zdrojů agentury Reuters by rozšířená Gigafactory měla dokonce být schopna vyrábět až 2 miliony aut ročně při plném využití svých kapacit. Pro srovnání, v roce 2021 Tesla zákazníkům po celém světě dodala přibližně 936.000 vozů. Investice do stavby nové továrny mají dosáhnout 1,2 miliardy čínských jüanů (cca 4,2 miliardy korun).

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
10. 5. 2022 18:05
Re: divné
jenže na rozdíl od ostatních automobilek si Tesla vyrábí skoro vše na místě. Motory, baterky, karoserie, sedačky, tepecíry. Takže to "jen" odpovídá poměrně velkému dodavatelskému řetězci u klasické automobilky.
Avatar - petr petrumr
9. 5. 2022 15:32
Re: divné
nebyl, větší humbuk dělá u nás spolek děti země, včil už nestačí jim blokovat dálnice u moravy, včil blokují i zdymadlo na moravě. Přeci model Y je oblíbený
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2022 10:55
Re: divné
takovej humbuk kolem toho byl a oni tam vyráběj jen model Y, hehe
Avatar - eLzyx
8. 5. 2022 20:21
Re: divné
v Německu se zatím vyrábí jen model Y. Ovšem zákazníci chtějí v menší míře i model 3. Proto to musí dovážet z Číny, nebo USA
Avatar - petr petrumr
8. 5. 2022 19:14
divné
vývoz do japonska a celé ASIE chápu, ale to německo snad je minulostí, tam továrna funguje. Musk by se měl zeptat Ergonana, tam by to bylo vhodnější a mohl by spolupracovat i na dronech, satelitní vláček ukrajině pomáhá.