Tesla vyšetřována federálními úřady kvůli používání dílů ze zahraničí
Tesla Motors patří ke značkám, které byly ve správnou chvíli na správném místě. Obamova administrativa elektromobilům (na rozdíl od hybridů a vodíkových automobilů) velmi fandí a i v době hospodářské recese odklepla automobilkám několikrát obrovské finanční částky na jejich vývoj. Firmu Tesla nevyjímaje, ta dostala od Department of Energy (DoE) v roce 2010 půjčku ve výši 465 milionů dolarů.
Tesla navíc není zatížena imageovým škraloupem recallů jako konkurenční Fisker, výroba vozu Model S na celý rok 2012 byla vyprodána už v listopadu loňského roku, i přes to všechno je ale v současnosti ztrátová. Ba co víc, teď se na ni vrhla agentura ICE (Immigration and Customs Enforcement), která zkoumá, jakým způsobem byly státní peníze utraceny. Úředníci "objevili", že Tesla používá ve svých vozech díly, vyrobené v zahraničí a to i přesto, že se údajně jako příjemce peněz musela zavázat, že bude využívat zdrojů z domácího průmyslu.
Celá situace ale nejspíš není tak jednoznačná,jak by se mohlo zdát. DoE totiž ICE informovalo o tom, že federální půjčka přímo nesouvisela s Obamovým programem podpory a tudíž se na ni nevztahuje pravidlo "buy American". Tesla se nijak netají tím, že odebírá Li-Ion akumulátory od Panasonicu (stejně jako Ford) ...a na rozdíl od Fiskeru, jenž využil amerického produktu A123 Systems také nemá problémy s kvalitou a dodávkami...
Paradoxní na celé situaci také je, že Tesla ani jednou z agentur o zahájení šetření nebyla informována. Pokud by se tak stalo, dost možná by ICE mohla ušetřit spoustu federálních prostředků, vynaložených na téměř rok trvající vyšetřování. Konečné rozhodnutí nicméně ještě nepadlo, takže to může skončit všelijak.