Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 530d Gran Turismo - Starost z jízdy

Libor Zezulka
Je jediné svého druhu a už proto nemá za cíl někoho na trhu nahrazovat. Chce si prošlapat cestičku k novým zákazníkům, přesto vyvolává otázky, které v sobě zahrnují celé BMW, jeho filozofii a směřování. Je to BMW 530d Gran Turismo.

Miluji slogany automobilek. Stala se z nich nová móda, a tak prakticky každý nový model s sebou přináší nějaké zásadní sdělení veřejnosti. To, že občas slova předchází myšlenky, v tuto chvíli pomiňme a pojďme si rovnou některé z nejsilnějších, nejemotivnějších a nejdojemnějších sloganů posledních dní připomenout. Tak třeba Audi a jeho nová luxusní limuzína A8 na webu. Nejdříve trendy klípek, kde se všechno třpytí, pomalu otáčí, vysouvá nebo zasouvá, do toho trocha podmanivé instrumentální hudby a nakonec slogan – Umění pokroku.

A další. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy se právě zamiloval. Jeho nová láska se jmenuje Renault Fluence a kdybyste to náhodou nevěděli, je to opravdová limuzína od 279.000,- Kč. Do toho Dacia. Když chcete létat, když chcete snít, když chcete plakat....., nezapínejte si romantický film, nekupujte si letenku ani se neválejte v posteli, kupte si Dacii Sandero, kupte si nový pohled na život. A takhle můžeme pokračovat dál, Škoda Yeti – očekávejte neočekávané (tohle platí), Mercedes-Benz třídy C s AMG paketem – Zkrotili jsme vítr (spíš rozum, nebo silný Passat?) a další a další.

Specialista na slogany se vyklubal v posledních letech i z bavoráku. Pověření markeťáci se sice i v minulosti rádi pochlubili velkou slovní zásobou, s počátkem nového století se nám nicméně rozpovídali nad poměry. Kromě nosného sloganu, jenž to postupem času dotáhl až na součást loga - Radost z jízdy, nám BMW servíruje jednu modifikaci hlavního sdělení za druhou. Radost je BMW. Radost je umění žít naplno a zatím poslední perla – Dokonalé pojetí krásy aneb nová myšlenka, smysl a cíl pro sedan řady 5.

Mluviti stříbro, mlčeti zlato

V zásadě mě těší, že v BMW (či pro BMW) pracují kreativní jedinci, kteří dokáží filozofii nového produktu přetavit v slova dostatečně silná a hlavně srozumitelná širokým masám. Jenže ruku na srdce, toho se zákazník nenají. Slova jsou totiž k ničemu, pokud za nimi nestojí skutečná hodnota, opravdu dobrý produkt. Pokud se mi tedy někdo snaží tvrdit, že Radost je umění žít naplno a že se navíc neřídí hlasem navigace, ale srdcem, musí mi produkt s tím spojený tuto radost nabídnout.

bmw vyssistredni testy bmw vyssistredni testy
 

Zda s BMW X1 či ještě lépe díky němu budete moci žít naplno, je otázka. Ještě větší a daleko hlubší otázka potom je, co to znamená žít naplno a zda k tomu potřebujete BMW X1 či obecněji auto nebo zcela obecně jakýkoliv hmotný majetek. Takže v tomto případě těžko říct. No a tím přecházím k hlavnímu tématu tohoto textu, BMW 5 GT.

O tomto autě BMW říká, že je jediné svého druhu. S tím asi mohu okamžitě souhlasit. Nic podobně odvážného, šíleného, elegantního a zároveň divného na trhu zatím nenajdete. Možná třídu R od Mercedesu, ale to je stále jiná vesnice.

Klobouk dolů, bavorák se nebojí. Nebo se naopak třese hrůzou před konkurencí a tohle mu má dopomoci k většímu sebevědomí. Je ale úplně jedno, proč BMW 5 GT vzniklo a je úplně jedno, zda kvůli němu bude mít konkurence těžší nebo naopak lehčí spaní. Jde o to, zda tohle první auto svého druhu naplňuje poslání, o kterém bohužel nemám v tuto chvíli úplně jasno. Pochopil jsem, že s modelem GT hodlá BMW oslovit lidi, kteří nechtějí MPV, ani SUV, sedan jim připadá moc nízký a nepraktický a kombi zase dlouhé a naopak zbytečně praktické.

Jde o lidi, kteří chtějí komfort limuzíny vyšší střední třídy, ale výšku posazu někde mezi SUV a limuzínou, chtějí relativně velký a využitelný kufr, ale vystačí si se dvěma místy vzadu. Tihle lidé, tito zájemci o BMW 5GT zároveň asi nebudou žádní velcí fandové do řízení, protože sportovní naturel, to říkám rovnou, zůstal už kvůli hmotnosti trčet někde v ateliéru. Pokud charakteristika cílové skupiny sedla přesně na vás, gratuluji. Dál číst nemusíte a můžete klidně do BMW poslat objednávku. Pokud vám naopak od všeho kousek chybí nebo přebývá, jste na tom podobně jako já a BMW vaše „kačky“ za tohle auto v nejbližší době rozhodně neuvidí.

Nikotinová náplast....pro nekuřáky

Teď ale dost filozofování, první auto svého druhu si zaslouží detailnější rozbor. Začnu v interiéru. Oproti starší generaci E60 a E61 můžete pozorovat skok v kvalitě. Směr celkem jasně naznačila už nová sedmička a gétéčko v něm bez remcání pokračuje. Středová konzola se natočila směrem k řidiči, samozřejmě v rámci filozofie monumentalizace narostla do šířky i výšky, tvary získaly na atraktivitě a materiály zejména na optické kvalitě. Pokud bavoráku někdo vyčítal, co provedl s vnitřkem předposlední pětky, tady má náplast jako Brno, co Brno, Mnichov.

Hezčí tvary, kvalitnější materiály a třeba i vyladěný přístrojový štít, jehož celou spodní část tvoří barevný displej (moc šikovné), doplňuje v BMW 5 GT poslední generace iDrive s velkou barevnou obrazovkou nebo autorádio s dotykovými tlačítky (než zmáčknete tlačítko, pouhým dotekem si ověříte, k jaké stanici patří). Názor na přepracovaný iDrive zůstává nezměněn. Je zejména mnohem rychlejší, trochu intuitivnější a podstatně hezčí. Upřímně říkám, že návrat z nové k staré verzi není nic, co bych chtěl zažívat často.

bmw vyssistredni testy bmw vyssistredni testy Sedačky, ty nejkomfortnější a nejdražší, zůstávají velkou chloubou BMW a tedy i modelu 5 GT. Milion a jeden způsob, na který si můžete přední kožená křesla nastavit, dávají řidiči obrovskou svobodu a proměňují i dlouhé cestování v příjemný zážitek. Trochu záhadou pro mě zůstávají sedačky zadní. Že se dozadu posadí jenom dva pasažéři podle mého názoru nevadí, protože i v starší pětce si mohl uprostřed užívat jenom masochista. Nepochopil jsem ovšem zásadní inovaci – systém polohování zadních sedadel.

Ano, můžete se posunout dopředu, dozadu a nastavit sklon opěradla. Jenže rozsah nastavení se pohybuje v rozmezí lavička v parku až kancelářská židle, vyloženě oddechová poloha tady schází, což mi jednoduše nedává smysl. Buď prostě normálně sedíte, nebo jste napružení jako struna. Že byste vzadu spokojeně odfukovali zatímco gétéčko ukrajuje kilometry, si moc nedovedu představit. Neříkám, že se vzadu sedí špatně, od jediného auta svého druhu bych jenom čekal víc lůžkové úpravy.

No nic, posuňme se o malý kousek dál, do kufru. Tady se to začíná celé dramatizovat. Místo klasického víka „škodovácký“ twin-door. Jedno tlačítko otevírá víko bez skla a přístup do kufru získává tvar obdélníkového průzoru, druhé tlačítko zvedá celé zadní dveře včetně skla a GT se mění v klasický liftback. Narozdíl od Superbu tady neprobíhá žádné spojování a rozpojování, obě polohy fungují nezávisle na sobě, takže jsou dostupné okamžitě na jeden stisk tlačítka. V roli liftback se navíc víko zvedá elektricky a co víc, dá se pomocí iDrive polohovat.

Kufr není žádný obr, ale díky snadno sklopitelným zadním sedačkám skutečně dovoluje přepravu i něčeho většího než golfového bagu a Gucci kabelky. Když shrnu čistě pocity z interiéru, řekl bych malinko zmenšená a lehce vyvýšená řada 7 aneb luxus na druhou, který vymetl ze všech koutů i sebemenší zbytky sportovního naturelu. Bavíme se sice pouze o plastech, tvarech a sedačkách, ale i ony mají schopnost zanechat v člověku určité pocity. A ty jsou veskrze „limuzínovské.“

Ticho, rychlost, komfort a elektronika

BMW 5 GT si vypůjčilo podvozek z nové sedmičky, což samo o sobě můžete považovat za dobrou nebo špatnou zprávu. Dobrá zpráva to bude hlavně v případě dvoutunového gétéčka, od kterého snad nikdo žádné sportovní výkony očekávat nebude a důraz bude kladen hlavně na komfort. Tady se celo-hliníková přední náprava a zadní náprava Integral-V s vzduchovým odpružením a případně i natáčením kol bude hodit. V nevýhodu se může sedmičkové řešení rychle proměnit v dvojitě přeplňovaných naftových a benzínových sedanech, od kterých bude hodně majitelů čekat i špetku toho adrenalinu (test sedanu prozradí víc).

No problemo, zareaguje na takový požadavek dobře proškolený prodejce BMW. Máme přece Adaptive Drive s elektronicky nastavitelnou tuhostí tlumičů. To opravdu máme a měl jsem i v testovaném GT. Tam s ním dokážu v pohodě žít. Jsou tu režimy Comfort, Normal, Sport a Sport +. V režimu Comfort jsem kvůli neposlušnému žaludku dlouho nevydržel, režim Normal a Sport se mi líbily o poznání víc. Například v režimu Sport si můžete s 5 GT dovolit i hodně rychlé průjezdy zatáčkami, že byste ovšem řvali radostí a nemohli se zatáček nabažit, to ani náhodou.

Režim Sport + BMW vytvořilo jako úlitbu bohům a ruku na ústa všem, kteří mu připomínají jeho veskrze sportovní minulost. Tento režim dovoluje stále pod dohledem elektronického andělíčka strážníčka poslat tuhle dvoutunovou obludu do driftu. Vypadá to divně, ale jde to, kdyby vás to zajímalo. Tak či tak žádný z režimu nedokáže proměnit BMW 5 GT v hbitý crossover nebo crosunder či co to vlastně je a BMW 5 GT tak zůstává hlavně extrémně luxusním a komfortním autem na dlouhé cestování. Ke komfortu ale jedna připomínka.

bmw vyssistredni testy bmw vyssistredni testy
 

Ačkoliv si mohla starší řada 5 E60 nechat zajít chuť na nějaké vzduchové a elektronicky řízené nápravy nebo tlumiče, nikdy se mi nepodařilo z podvozku vyloudit zvuk bořící se Eiffelovky. To BMW 5 GT s tím po projetí velkého výtluku nemělo problém. Tak hlasitý, silný a děsivě znějící ráz jsem v BMW slyšel vůbec poprvé a asi vám nemusím vysvětlovat, jak pevně věřím, že i naposledy. Další překvapení, tentokrát už velmi pozitivní, mi přichystal motor. Obecně se ví, že BMW dokáže ze svých naftových motorů vyždímat hodně výkonu a točivého momentu.

Už tolik se samozřejmě nemluví o tom, že zvuk naftových šestiválců a nota bene i jejich odhlučnění stálo právě v některých modelech řady 5 za starou belu. V BMW 5 GT se podařilo třílitrový naftový šestiválec s maximálním výkonem 180 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 540 Nm mezi 1750 a 3000 min-1 utlumit fantasticky. Donedávna jsem myslel, že Audi zůstane se svým 3.0 TDI nepřekonáno, ale bavorák dokázal nemožné a získal tuhle výhodu na svou stranu. Jestliže patříte mezi řidiče, kteří naftu nemusí, ale vlastně musí – například kvůli car policy uvnitř vaší společnosti nebo zkrátka jenom přísným pravidlům účtárny – bude tahle 530d GT váš miláček.

Motor nejenže není téměř slyšet až do středních otáček, ale zní hezky kultivovaně i v otáčkách vysokých a dokonce okolo omezovače. No a pak tu máme nový osmistupňový automat. Řadí neuvěřitelně rychle a opěvovaná dvouspojka vedle něj vypadá jako nějaká fosílie. Změna stupňů je absolutně bezchybná nahoru i dolů, prodlevy nepostřehnutelné a automatický režim téměř neomylný. Tleskám. Brzdy jsou tak dobré, jak jenom v dvoutunovém autě mohou být, ale řízení doplněné o řízení aktivní postrádá veškerý cit nehledě na skutečnost, že se volant vůbec nevrací do původní polohy.

Spotřeba se většinou převaluje mezi 8 a 8,5 litry, ale není vůbec problém dostat se na i nad litrů 10. Toho šílence, který napsal do oficiálních materiálů 6,5 litru, nebo borce, který s autem za 6,5 litru zajel, bych si moc přál potkat.

Dobré, ale BMW

Lehký protimluv v nadpisu poslední části testu používám záměrně. Jasně, bavoráku nedošel dech, nebo spíš chuť objevovat nové segmenty a cpát co se do nich vejde. BMW zdokonaluje své automatické převodovky, vyvíjí nové bezpečnostní systémy či spíše drží v tomto směru krok s konkurencí, stále více sází na elektroniku a napravuje i chyby z minulosti – například zametá s nehezkými palubními deskami ze stejně nehezkých materiálů. V tomto směru představuje BMW 5 GT skutečně učebnicovou ukázku pokroku a důkaz, že se vývoj vydal u BMW správným směrem.

Zároveň ovšem tohle auto vyvolává otázky, zda v Mnichově nezapomněli na své kořeny a neskončí nakonec u výroby sice ekologických, komfortních a chytrých aut, které však definitivně ztratí to, co na nich jejich fandové vždycky milovali – charakter a opravdovou radost z jízdy. Dokud bude mít BMW v nabídce auta jako 130i, 330i nebo M3, nebude důvod k panice a dramatickým prohlášením, jakmile ovšem i tady převáží prostornost, komfort a elektronika, zůstane řidičům nakonec možná jenom to logo. Už pro BMW 5 GT mnohem více sedí - Požitek z jízdy.

bmw vyssistredni testy bmw vyssistredni testy
 

První cena vozu 1.443.000,-Kč (530d Gran Tourismo, 180 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 1.443.000,-Kč (530d Gran Tourismo, 180 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.443.000,-Kč (530d Gran Tourismo, 180 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 2.242.500,-Kč (530d Gran Tourismo, 180 kW)

Plusy

  • Precizně zpracovaný interiér
  • Špičkové přední sedačky
  • Výborně utlumený naftový šestiválec
  • Extrémně rychlý osmistupňový automat
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Snadné ovládání vozu díky vylepšenému iDrive
  • Chytře řešený přístup do kufru

Minusy

  • Občasné rázy od kol (při přejezdu větších výtluků)
  • Minimální zpětná vazba řízení
  • Zvýšený hluk okolo bezrámových oken v rychlosti nad 130 km/h
Libor Zezulka
BMW 530d Gran Turismo
Cena základní sestavy 1 443 000 Kč
Výbava základní sestavy BMW Service Inclusive – 5 let / 100.000 km, zahrnuje údržbové a servisní práce, airbagy pro řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy vpředu, ABS, brzdový asistent, nárazový senzor, dvoutónové akustické výstražné zařízení, DTC, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, varovný trojúhelník a lékárnička, nemetalický lak, asferická, elektricky nastavitelná, vnější zpětná zrcátka – vyhřívaná, exteriérové doplňky v barvě vozu, přední ozdobná maska vstupu vzduchu chromovaná, boční vertikální plochy v černém provedení, označení modelu, logo GT vlevo a modelové označení vpravo na víku zavazadlového prostoru, dvoudílné víko zavazadlového prostoru, otvíratelné dvěma oddělenými tlačítky na madlu nebo klíčem, spodní díl může být otevřen také tlačítkem v A-sloupku, 18" kola z lehké slitiny "Double-spoke 234" 8 J x 18 / pneumatiky 245/50 R18, dojezdové pneumatiky "Runflat" včetně indikátoru, látka "Diagonal" (od 03/2010), prvky obložení interiéru v provedení "Satine Silver matt" (hedvábně matná stříbrná), prahové lišty, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, přední brzdové kotouče odvětrávané, zavěšení přední nápravy – dvojitá příčná ramena, zavěšení zadní nápravy – víceprvková náprava Integral-V, parkovací brzda s funkcí "Automatic hold", servotronic, zadní náprava se vzduchovým pérováním, samočinné nastavení světlé výšky, zpětné využití brzdné energie, osmistupňová automatická převodovka, filtr pevných částic, kontrola jízdní dynamiky (Driving Dynamic Control), šestiválcový řadový vznětový motor, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, emisní standard EU5, common-rail technologie přímého vstřikování paliva, tempomat s brzdnou funkcí, zadní parkovací asistent (PDC), uvítací osvětlení, funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", světelné kroužky pro parkovací světla a boční světla, LED, mlhová světla, dvoustupňová brzdová světla s variabilní intenzitou záření v závislosti na brzdné síle (Brake Force Display), dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, halogenové světlomety, 5 sedadel, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, sklopitelná středová loketní opěrka vzadu s integrovanou odkládací schránkou, dělená zadní opěradla, sklopitelná, v poměru 40:20:40 a sklopitelná dělicí příčka v zavazadlovém prostoru, dělená v poměru 40:20:40, Standardní sedadla řidiče a spolujezdce, elektrické nastavení výšky sedáku a sklonu opěradla. Manuální nastavení horizontální polohy a výšky opěrky hlavy, zadní sedadla, manuální nastavení horizontální polohy vnějších sedadel a sklonu opěradla, tříramenný multifunkční kožený volant, manuálně výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, automatická klimatizace, zatmavená okna, velurové koberečky, odkládací deska za zadními sedadly, přední díl odstranitelný, uložitelný pod podlahu zavazadlového prostoru, funkce tlumených světel, loketní opěrka vpředu a vzadu, tlačítko centrálního zamykání na středové konzole a na vnitřní straně víka zavazadlového prostoru, ovladač iDrive na středové konzole, 7 tlačítek pro přímou volbu (RADIO, CD, TEL, MAP, MENU, OPTION, BACK), elektronický imobilizér (EWS IV), elektricky ovládaná okna, držáky nápojů vpředu a vzadu, centrální konzola vzadu – odkládací schránka, mřížka ventilace, 2 zásuvky 12 V, tlačítko Start / Stop pro automatické startování a vypínání motoru, sada nářadí, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, Funkce automatického dovírání víka zavazadlového prostoru, čtecí lampičky vpředu a vzadu, systém zamykání a blokování vozidla s centrálním zamykáním, včetně 2 dálkových ovládání s integrovaným klíčem, opěrky hlavy u všech sedadel, multifunkční háčky na stěnách zavazadlového prostoru, bezrámové dveře vpředu a vzadu, připojení AUX-In, rádio BMW Professional, 6 reproduktorů a 7" displej s vysokým rozlišením (800 x 480 pixelů), palubní počítač, indikátor servisního intervalu, 8 programovatelných tlačítek pro oblíbené funkce, anténa na zadním okně, sdružený přístroj na palubní desce, plošný s 5,7" displejem. EfficientDynamics indikátor funkce zpětného využití brzdné energie, integrovaný manuál, stereo systém se šesti reproduktory: 2 středové v obložení předních dveří, 2 středové v obložení zadních dveří, 2 centrální basové pod sedadly řidiče a spolujezdce Kč
Cena testované sestavy 2 242 500 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+ 25.480,-), kůže "Dakota" (+ 52.260,-), sportovní kožený volant (+ 3.640,-), 19" kola z lehké slitiny "Multi-spoke 235", vpředu: 8,5 J x 19 / pneumatiky 245/45 R19, vzadu: 9,5 J x 19 / pneumatiky 275/40 R19 (+ 53.300,-), "Adaptive Drive" – zahrnuje variabilní přizpůsobení tuhosti tlumičů (VDC) a aktivní stabilizátory "Dynamic Drive" (+ 78.000,-), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (+ 45.500,-), alarm (+ 12.480,-), automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (+ 17.940,-), komfortní přístupový systém odemykání a startování vozu bez nutnosti použití klíče (+ 20.540,-), funkce plynulého dovírání dveří "Soft-Close" (+ 16.640,-), zadní kamera (+ 10.920,-), panoramatické el. ovládané skleněné střešní okno (+ 44.200,-), Vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním, vnější elektricky sklopitelná (+ 14.300,-), kuřácký paket (+ 780,-), komfortní elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (+ 58.760,-), vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce (+ 9.880,-), kvalitní obložení z přírodního dřeva "Fineline" (+ 15.340,-), 4zónová automatická klimatizace (+ 22.620,-), ambientní osvětlení interiéru (+ 7.280,-), vak na lyže a snowboard (+ 4.420,-), vysokotlaké ostřikovače světlometů (+ 7.020,-), přední a zadní parkovací asistent (PDC) (+ 8.840,-), bi-xenonové světlomety (+ 24.180,-), adaptivní světlomety (+ 11.700,-), "High-beam assistant" – automatické vypnutí / zapnutí dálkových světel (+ 3.900,-), "Lane Change Warning" – systém monitorující slepé úhly a situaci za vozem (+ 16.120,-), "Side View" – boční kamery (+ 10.920,-), navigační systém "Professional" včetně navigačních dat (+ 65.260,-), "Head-Up Display" – projekce důležitých jízdních informací na čelní sklo (+ 36.140,-), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth (+ 16.640,-), HiFi systém – 12 reproduktorů (205 W) (+ 14.820,-), rozhraní USB / audio (+ 7.800,-), "BMW Night Vision" – systém nočního vidění s rozpoznáváním osob (+ 52.000,-), čalounění stropu BMW Individual v barvě antracitu (+ 9.880,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 540 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5.6 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / 1700
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2035 / 555
Rozměr pneu: 245/50 R18
BMW 530d Gran Turismo
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1901
c) výška (mm): 1559
d) rozvor (mm): 3070
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1051
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 991
k) šířka vpředu (mm): 1506
l) šířka vzadu (mm): 1466
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano