Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën C3 Pluriel – první jízdní dojmy

Citroën C3 Pluriel
Citroën C3 Pluriel
Citroën C3 Pluriel
Citroën C3 Pluriel
20 Fotogalerie
Ačkoli oficiální uvedení na trh se teprve chystá, my už pro vás máme naše postřehy a dojmy z prvního "živého setkání" s Plurielem. A samozřejmě nechybí ceny...

V roce 1999 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu koncept Pluriel a bezmála po 4 letech se obdobný automobil dostává do prodeje v celé Evropě, ale taky na severu Afriky nebo v Japonsku. Během uplynulé doby investovala automobilka 202 miliónů euro do vývoje, stavby prototypů, výroby a uvedení novinky na trh. C3 Pluriel je členem rodiny C3, se kterým sdílí 60 % dílů, ač to tak na první pohled nevypadá.

Výjimečná variabilita dělá z tohoto automobilu univerzální vozítko. Vedle mnoha dobrých vlastností převzatých z C3, získáváte navíc auto pro radost, se kterým se můžete těšit hned v několika možných konfiguracích (třídveřový hatchback, hatchback s panoramatickou otevřenou střechou, kabriolet, spider, nebo spider Pick-up). Tou nejnáročnější úpravou je asi vytvoření atraktivního spideru z hatchbacku. Rozhodnete-li se k této úpravě, je potřeba nejprve najít místo, kam s dvěma odnímatelnými oblouky, což asi nebude v našich podmínkách snadné (chce to nejlépe garáž). Samotná manipulace s 12 kg těžkým dílem je snadná a celá operace zabere 2-3 minuty. Na oblouky je možno zakoupit obal nebo stojan, na který jsou poměrně neskladné díly zavěšeny. Máte-li vyřešenu pověstnou otázku „kam s ním(i)“, můžeme vyrazit. Ke krátké projížďce jsme měli zapůjčenou silnější motorovou variantu 1.6 16V (80 kW), která je standardně dodávána s automatizovanou převodovkou Sensodrive. Ani silnější agregát neposkytuje téměř 1200 kg těžkému vozu (oproti C3 vozíte dalších 130 kg výztuh karosérie) velkou dynamiku. To ale zase tak moc nevadí, protože s Plurielem netřeba jezdit rychle. Prostě jen vychutnávejte jízdu krajinou, kontakt s okolím a nebo… obdivné pohledy dam a slečen ve městech (poznámka pro dámy-řidičky: funguje to velmi dobře také opačně). I při krátké projížďce pražským předměstím vzbuzoval otevřený Citroën náležitou pozornost, za což vděčí i atraktivní a neobvyklé rezavé metalíze.

V nejvíce otevřené verzi Spider je přirozeně také nejvíce větrno. Řidič a spolujezdec jsou poměrně úspěšně schováni za rozměrným čelním sklem, ale dvěma dalším pasažérům nepomůžou ani elektricky vytažená boční okna. Se spiderem ve čtyřech lze pohodlně jezdit rychlostmi do 50-60 km/h, rychlejší jízda je již pro zadní dva cestující nepříjemná. Naopak příjemná je možnost volby mezi manuální volbou převodů páčkami pod volantem (třeba když jedete krajinou) a automatem (ve městě). Přestože C3 Pluriel vychází z cé trojky, místa na zadních sedadlech je přece jen méně. I průměrně vzrostlý řidič, při pohodlné pozici za volantem, svým sedadlem značně omezuje prostor v oblasti kolen cestujícího na sedadle za ním. Plná obsaditelnost čtyřmístného Plurielu je tedy možná pouze na kratší vzdálenosti.

Lépe vybavená varianta s motorem 1.6 16V zahrnuje standardně téměř vše, na co si vzpomenete: 4 airbagy, ABS, EBD, EBA, kotoučové brzdy na všech kolech, centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná všechna boční okna, palubní počítač, automatickou klimatizaci, automatické stěrače a zapínání světel, audiosystém a 15 palcová kola z lehkých slitin. Cena takového vozu činí 599.900,-Kč. Připlatit je možno prakticky jen za metalízu (9.000,-Kč), měnič CD (10.000,-Kč), ESP a ASR (23.000,-Kč).

Levnější variantou zůstává známá benzínová 1.4 (55 kW) s klasickou manuální 5 stupňovou převodovkou za 459.900,-Kč. Ve výbavě ale standardně nenajdete ABS a další elektronické pomocníky (+19.000,-Kč), klimatizaci (za manuální +32.000,-Kč nebo za automatickou +42.000,-Kč) a slitinová kola (+12.900,-Kč).

Oficiální uvedení Citroënu C3 Pluriel na český trh je naplánováno na 5. června, takže právě začínající léto bude ideální příležitostí k vyzkoušení všeho, co zajímavá novinka nabízí. Vy se těště na brněnský autosalon, kde se s Plurielem určitě potkáte a my se těšíme na další svezení v plánovaném redakčním testu.