TEST Honda Accord 2.0i LS - Státní příslušnost Japonsko, narozen GB
Nízký posez, výkonné, kultivované motory a dobré jízdní vlastnosti, to je vizitka většiny automobilů značky Honda. Obvyklému redakčnímu testu www.auto.cz tentokrát neunikla Honda Accord s dvoulitrovým zážehovým motorem.
Minulý rok (1996) prošla Honda Accord tzv. faceliftem, který se zaměřil především na drobné úpravy stávajících motorů a také byl vylepšen vnější vzhled. Chromovaný rámeček vstupního otvoru k chladiči s větším logem dodal Accordu na osobitě a více se nyní podobá ostatním vozům Honda. Interiéru se úpravy prakticky nedotkly.
Mnohým je dodnes utajena skutečnost, že pětidveřový Accord se vyrábí v Anglii a jeho bratři coupé a kombi se k nám dováží z USA. Svět se prostě mění, a nic už není to, co bývalo...
Testovaný vůz měl označení výbavy LS, což je prostřední varianta. Přesto je výbava vozu velmi slušná. Výbava LS zahrnuje např. 2x airbag, ABS, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna v předu i vzadu, výškově stavitelný volant, el. ovládaná zrcátka, posilovač řízení a manuální klimatizaci.
Interiér Accordu působí luxusně-sportovním dojmem, nízký posez s prakticky rovně položeným silným volantem tento pocit dále prohlubuje. Sedadla s příjemným velurovým potahem však postrádají výraznější boční vedení a jejich nevhodný tvar rozhodně nepodporuje cestování na velké vzdálenosti. Podobná situace je i na zadních sedadlech, kde jsou sedadla pro změnu propadlá, čímž se eliminuje nízký strop a ani prostoru pro nohy u tak dlouhého vozu není dost. Zavazadlový prostor má objem 405 litrů, což je hodnota spíše průměrná, lze ho však zvětšit sklopením zadních sedadel. Zde však pro změnu vadí naložení zavazadel malý otvor. Zajímavostí v interiéru je posuvný díl, který umožňuje zakrýt, před nenechavci, autorádio.
Kožená řadicí páka padne dobře do ruky a ve spojení s dobře odstupňovanou pětistupňovou převodovkou dává šestnáctiventilovému dvoulitru (96 kW) vyniknout. Motor je velmi tichý, kultivovaný s výborným výkonem ve vyšších otáčkách. Jako většina víceventilových motorů však postrádá větší zátah z nízkých otáček. Přesto je jízda s tímto motorem příjemná a dá se říct, že je pro Accord tento motor ideální. Už řadu let tento prostřední model automobilky Honda postrádá v nabídce vidlicový šestiválec, který by korunoval řadu Accord. Zatím tuto roli musí zastávat 2,2 VTEC/110 kW.
Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající a až při velmi rychlém nájezdu do zatáčky se začíná projevovat mírná nedotáčivost daná koncepcí vše vpředu . Vůbec ovládání celého vozu jde velmi lehce a řízení nevyžaduje zvýšenou pozornost. V tomto je Accord jedním z nejlépe zkonstruovaných, nebo chcete-li vyzrálých vozů.
Na nedávno skončeném autosalónu v Tokiu již byla představena zcela nová generace Accordu se zvětšeným rozchodem kol, což by mělo určitě vylepšit potíže s prostorem na zadních sedadlech. Design je zcela nový a dá se říci, že ze současného Accordu si inspiraci rozhodně nebral.