Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nová Toyota Corolla je tu, jak jezdí?

Martin Machala
Diskuze (35)
Nové provedení Toyoty Corolla je již jedenáctou generací japonské stálice. Na Mallorce jsme se v ní poprvé svezli.

Tak jaká vlastně nejnovější corolla je? Budeme ji označovat spíš jako jednu z karosářských verzí Toyoty Auris, nebo půjde o svébytnější model?

Pro podporu první teze se argumenty hledají celkem snadno. Trojice motorů známých z aurisu, design jednoznačně v jeho stylu, přístrojová deska až na pár detailů v podstatě shodná. Vypadá to, že verze číslo dvě nemá moc šanci.

A přece napíšeme, že corollu považujeme spíš za samostatný model. Zaprvé pro podvozek, který kombinuje přední nápravu z avensisu a zadní z aurisu. Ovšem v jejím levnějším provedení, víceprvek se žádné corolly netýká. V zatáčkách rozdíl nepostřehne ani vrcholně empatický redaktor, na nerovnostech si už ale na víceprvkový auris vzpomeneme. Třeba na zpomalovacím prahu je složitější náprava o něco klidnější. Pro našince bude však podstatnější stomilimetrový rozvorový nárůst. Proti prostorově už tak velmi disponovanému aurisu nabídne corolla na zadních sedačkách ještě víc místa.

Rozměry Toyoty Corolla11. generace 10. generace
Délka (mm) 4620 4545
Šířka (mm) 1775 1760
Výška (mm) 1465 1470
Rozvor (mm) 2700 2600
Objem kufru (l) 452 450

Na auris jsme si vzpomněli ještě jednou, když jsme si říkali, že tu zážehovou šestnáctistovku slyšíme nějak víc. Proti nadprůměrně tichému aurisu je corolla opravdu o kousek hlučnější, hlavně se zmíněnou šestnáctistovkou. Přesednutí do corolly vybavené vznětovou čtrnáctistovkou znamenalo klidnější atmosféru. Vůbec jsme si říkali, že čtyřválec 1.4 D-4D je pro japonský sedan nejvhodnější motorizací. Hlavně pro točivý moment 205 N.m, který se do předních kol opře v 1800 ot./min. To zážehová šestnáctistovka vyžaduje vysokootáčkovou živou vodu a ani potom se s pružností rozhodně nepředává.

Jedenáctou generaci corolly už můžete objednávat, první zásilka dorazí do Česka začátkem srpna. Se základní cenovkou 364 900 je sedan o deset tisíc dražší než kombi Auris Touring Sports, nabídne však lepší výbavu.

Je to sice sedan a ty u nás nikdy dvakrát nezářily, corolle bychom ale docela věřili. Konečně nějak vypadá a díky delšímu rozvoru nabídne víc místa pro zadní cestující. Kufr samozřejmě omezuje menší vstup, objem 452 litrů ale obtížnější nakládku vynahradí.

Motory pro Toyotu Corolla1.33 Dual VVT-i/73 kW 1.6 Valvematic/97 kW 1.4 D-4D/66 kW
Zdvihový objem (cm3) 1329 1598 1364
Výkon (kW/ot. za min) 73/6000 97/6400 66/3800
Točivý moment (N.m/ot. za min) 128/3800 160/4400 205/1800-2800
Nejvyšší rychlost (km/h) 180 200 180
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,6 10,0 12,5
Spotřeba (l/100 km) 5,6 6,0 4,1
Emise CO2 (g/km) 129 139 106
Cena (Kč) 364 900 384 900 424 900

Plusy

  • Prostor pro nohy na zadních sedačkách
  • Atraktivní design
  • Úsporná vznětová čtrnáctistovka
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Pružnost zážehové šestnáctistovky
  • Vzadu málo místa pro hlavu

Martin Machala
Diskuze (35)
17. 4. 2017 12:14
Re: Nejprodávanější auto světa
Mám novou Corollu asi měsíc, měřím 191 cm. a za sebe si sednu úplně v pohodě, před koleny i nad hlavou dost místa.
8. 2. 2016 15:20
Recenze na Corollu
Recenze na Corollu a exotické dobrodružství. Tak u téhle recenze jsem se pobavila: [odkaz]
Avatar - MGRR
6. 10. 2015 12:19
Nový facelift 2016 + Hybrid 1,5 Atkynson cycle - Shanghai 20
[odkaz]
Avatar - Katikakus
24. 7. 2013 16:50
Re: Nejprodávanější auto světa
Podivej se na hlavni strance na VWaverkuv test Scenica. Pak si o tom muzeme promluvit... :-!
Avatar - Andromeda
24. 7. 2013 12:51
Re: Nejprodávanější auto světa
Když už Andromeda, tak stylově, ne ??? ;-)