Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
24
Fotogalerie

TEST Škoda Octavia Scout: České ceny a jízdní dojmy!

Ve sněhu, v bahně, na šotolině i na dálnici jsme celou středu testovali Octavii Scout v okolí Turína. A zveřejněné ceny také nejsou nezajímavé...

Vizuálně působí Octavia trochu méně „SUV“ než na dosud zveřejněných oficiálních fotografiích. Plastové lemy prahů a blatníků jsou decentní, světlé plastové kryty pod předním a zadním nárazníkem a dravější design čelní masky odpovídá spíše marketingovému, než funkčnímu rozdílu oproti stávající Octavii 4x4.

V interiéru překvapí nenápadné, leč pevně držící madlo před sedadlem spolujezdce, jinak se interiér pochopitelně od klasické Octavie Combi neliší. Z nabízených barev se nám subjektivně nejvíce líbila nemetalická červená, zajímavá je také kombinace tmavých plastových dílů s béžovou. Kdo chce, může ve Scoutu vidět odrazy Outbacků, Allroadů a podobně, při osobním seznámení s vozem jsme se ale shodli na tom, že Scout je sebevědomější a nápadnější verze Octavie 4x4. Což není zápor, naopak.

Při jízdě po běžných silnicích se o trochu vyšší těžiště vozu příliš neprojevuje, rozdíl bude podstatný pouze pro toho, kdo do Scouta bezprostředně přesedne z Octavie 4x2. Nezaznamenali jsme zvýšenou citlivost na boční vítr a kupodivu ani výraznější náklony v zatáčkách, těžká příď turbodieselové verze ale má ale na mokru lehkou tendenci k nedotáčivému smyku. Už v takovýchto „on-road“ situacích jsme ale ocenili rychle reagující spojku Haldex, která (mnohem rychleji než u Octavie I) připojí pohon zadní nápravy a vůz pomůže neutralizovat. Mimo město se spotřeba pohybovala okolo 7 litrů s motorem 2.0 TDI a o litr a půl více se zážehovým dvoulitrem FSI.

Na šotolině jsme byli spokojeni jak s trakcí v zatáčkách, tak s ovladatelností vozu – i po vypnutí ESP lze neotáčivý smyk i ustřelení zádě lehce kontrolovat. V blátě i sněhu pochopitelně rozhodují kromě podvozku značnou měrou i pneumatiky, a trakční schopnosti modelu Scout se tak neliší od Octavie 4x4. Zastavení a opětovné rozjetí se v prudkém zasněženém kopci je sice mnohdy nad schopnosti vozu (mimo jiné kvůli relativně dlouhému prvnímu převodovému stupni), stačí ale pár metrů couvnout a s rozjezdem se Scout vyškrábe i do velmi strmého svahu.

Podstatný rozdíl jsme také cítili ve světlé výšce – nárůst o dalších 17 mm oproti Octavii 4x4 sice vypadá jako drobnost, oněch 18 cm volna pod karoserií je ale mimo zpevněné cesty hodně znát. Na zlomech svahů a terénních roletách jsme ani jednou nezavadili o podklad, při parkování jsme navíc ocenili netečnost k obrubníkům.

Škoda Auto začne Octavii Scout prodávat na českém trhu od března, základní cena za motorizaci 2.0 FSI/110 kW je 734.900,- za 2.0 TDI/103 kW je 780.900,-. Výbavy zatím nejsou zveřejněny. Ceny Octavie Scout jsou o 15 tisíc Kč vyšší než u provedení Octavia 4x4 Combi ve výbavě Elegance a o 60 tisíc Kč (benzín), resp. 39 tisíc Kč (nafta) nižší než u Octavie Combi RS.