TEST Škoda Octavia vs. Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee´d a Opel Astra ST

Zbrusu nová Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentec narazila na ambiciózní soupeře, rovněž nabízející vznětové čtyřválce s cca 1,6 litru. Je mezi nimi nejnovější, ale se 77 kilowatty zdaleka ne nejsilnější. Korejští zástupci Kia Cee´d 1.6 CRDi SW s 94 kW a Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi/ 81 kW mají výkonově navrch. Totéž platí pro německou dvojici Ford Focus Kombi 1.6 TDCi/85 kW a Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI Eco-Flex ve verzi s 81 kilowatty. Soupeři navíc dostali proti škodovce o převodový stupeň více.
Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI
I přes letitou tradici oblíbených caravanů má astra k dokonalému kombi daleko. Vzadu jí schází více místa pro posádku i náklad, se sklopeným sedadlem zhltne 1550 litrů, tedy skoro o 200 méně než octavia. Navíc trpí obezitou – je o 210 kilogramů těžší než Focus Kombi a naměřený průměr 5,3 l na 100 km je nejvyšší ze všech...
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi
Komfortně laděný podvozek občas zamlčí chování kol. Podladěná vznětová šestnáctistovka se snaží a nežádá příliš paliva, nechá se snadno vytáčet a ani pod zátěží neskučí. Samozřejmostí je šestistupňová přímo řazená převodovka. V otázce vnitřního prostoru a zavazadelníku patří automobil do slušného průměru...
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi
Turbodiesel s 85 kW se hlásí o slovo důrazně a přitom kultivovaně. Přímé a komunikativní řízení se stará s pomocí tuze naladěného podvozku o neutuchající zábavu, šestistupňové řazení běhá kulisou jako u závodního auta. O to více mrzí nevalné brzdy, například octavia zastaví ze stovky o plné čtyři metry dříve...
Kia Cee´d SW 1.6 CRDi
Nedostatek řidičského potěšení, doznívající diskontní image a trochu mdlý zátah motoru snadno přebije vstřícná nákladová politika. Ačkoliv je kia nejlevnější, rozhodně neskrblí výbavou. Bez zajímavosti není ani stejná cena výkonových verzí 81 nebo 94 kW. A k tomu vždy klimatizace, autorádio, centrální zamykání atd...
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI
Český lamač prostorových rekordů je na silnici velmi stabilní, dostal prvotřídní brzdy a nabídkou vnitřního prostoru deklasoval veškerou konkurenci. Je tedy dokonalý? Ne tak docela, místy přehnal šetření, a tak si musí vystačit s pětistupňovou manuální převodovkou, málo odolným kobercem v zavazadelníku a laciným čalouněním sedadel...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/13, který je právě k dostání na stáncích.