Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

Auto Tip Klassik
Diskuze (60)
V Auto Tipu č. 8/13 právě vychází: Dacia postavila další smysluplné auto hodné pověsti značky: Jednoduché, prostorné a levné. Vyplatí se potom dávat třeba za VW Caddy peníze navíc, když dokker dokáže to samé?

Že Dacia marně hledá konkurenci v poměru ceny a velikosti auta, už každý ví, logan či jeho sedmimístný derivát MCV zná dnes každý. Jenže Rumuni jdou ještě dál – s poloužitkovým MPV Dokker. To se sice u nás začne prodávat až zkraje května, nicméně německá základní cena 8990 eur (tedy asi 225 000 Kč) za benzinovou verzi je prostě bomba. Testované provedení s turbodieselem a špičkovou výbavou Lauréate sice stojí víc – nějakých 362 tisíc korun, pořád je to ale o 154 tisíc méně než za Volkswagen Caddy Trendline osazený naftovým common railem 1.6 TDI/75 kW. Naším úkolem je nyní zjistit, zda se tyto nadbytečné peníze vyplatí investovat, a také si položit otázku, jestli nesrovnáváme jablka s hruškami.

Odpovíme ihned: Nesrovnáváme. I když dacia stojí citelně méně, pořád cílí stejně jako caddy na rodiny s dětmi, kterým otec přes týden vydělává peníze podnikáním a přes víkend přemění pracovní caddy/dokker na vůz, s nímž přepraví na chatu celou famílii. Pro oba případy každopádně potřebuje spoustu vnitřního prostoru.

A toho se dočkáte jak v dacii, tak hlavně ve volkswagenu. Do obou vozů se dostanete bočními posuvnými dveřmi – proti běžným osobákům velký benefit. Díky nim můžete nejen pohodlně nastupovat i v úzkých prostorách, ale také snáz instalovat dětské sedačky.

Jakmile vklouznete dovnitř, bude vám lépe v caddy - kabina nabízí o něco více vzdušnosti a pohodlnější posaz. Nejde sice o nijak markantní rozdíl, nicméně měřitelně a viditelně je VW prostornější. Stejně tak jeho sedadla dopřejí zádům a nohám velkorysejší oporu, tužší výplně obstojí při delších výletech lépe než polštáře dacie. Ty sice působí na první dojem příjemně měkce, na dálkové trase v nich ale citlivější jedinci můžou pociťovat únavu. Navíc za volantem sedíte příliš vysoko, caddy nabízí řidiči pohodlnější pozici.

Přestože nejvyšší specifikace Lauréate vytváří dojem útulného pokojíčku, ve skutečnosti zůstává i nejlepší dokker jen trochu zkulturněnou dodávkou. Uvnitř se industriální původ připomene hlavně nekrytými plechovými plochami, působícími dost chladně a levně. Nenechte se ale zmást, ani základní

caddy na tom není lépe, takže pokud se ve volkswagenu chcete cítit jako člověk, a ne přepravka zeleniny, musíte sáhnout po lepších výbavách (Trendline, Comfortline, Highline, Cross…). Dacii musíte brát takovou, jaká je, hledět na ni optikou ceny a nechtít po ní luxus. Poté snáz překousnete výhradně tvrdé plasty, ledabyle působící imitaci kovu, příliš skloněný volant ještě ze starého clia nebo zmiňovaný nekrytý plech a jeho místy ostřejší hrany. Tady červená tužka cifršpiona úřadovala naplno.

Ani přehlednost nepatří mezi výhody dacie, odhadnout zevnitř rohy karoserie vyžaduje zvyk a o parkovací kameře si můžete nechat jen zdát. Výhled z vozu menšími okny navíc komplikuje vertikální dělení zadních křídlových dveří. Volkswagen s velkorysejším prosklením je přehlednější, (nejen) děti z něj lépe uvidí ven, což platí i o zadním sklu – jednodílná stěna se totiž vyklápí tradičně vzhůru.

Jejím otevřením umožníte nakládku skutečně obří porce zavazadel. V kapacitě si nemají oba sokové co vyčítat, základních 800 litrů dacie je stejně skvělých jako 750 l volkswagenu, přičemž po sklopení zadních sedadel se karta obrací ve prospěch VW: 3030 proti 3000 litrům. Chleba se ale začne lámat při hodnocení užitečně hmotnosti – caddy s tuhou zadní nápravou totiž uveze 706 kilogramů, kdežto dokker s vlečenou nápravou jen 584 kg.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 8/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (60)
1. 10. 2018 22:34
VW
Díky za článek, dost mi pomohl, protože jsem se rozhodovala přesně mezi těmihle modely. Nakonec jsem šla ale stejně do Volkswagenu, protože je to přece jenom taková jistota. S financováním mi částečně pomohla bankovní půjčka, kterou jsem vybrala tady - [odkaz] - tak kdyby někdo potřeboval, doporučuji prvně mrknout, ať se neošidíte.
25. 6. 2013 18:23
Re: dVWojí metr?
...sem to napsal krapítko pozdějc, né? >:D >:D
25. 6. 2013 12:35
Re: dVWojí metr?
Nezdá se ti, že to s tou válkou proti VW trochu přeháníš?
Ty dvě věty prostě a jasně konstatují, že co do kufrů si oba nemají co vyčítat, přičemž VW má kufr o něco menší bez sklopení a o něco větší při sklopení a Dacia naopak.
Co třeba připomenout, že těch cca 50 litrů Dacie je jen rozdíl ve výšce umístění plata (má-li Dacia jaké), nebo těch 30 litrů u VW může být trochu vyklenutější střechou?
Zkus si ty texty občas přeložit i jinak, než z pozice obhájce "svého".
22. 4. 2013 11:31
V některých ohledech je VW lepší, ovšem v jiných jsou obě au
"...základních 800 litrů dacie je stejně skvělých jako 750 l volkswagenu..." >:D
16. 4. 2013 15:45
Re: dVWojí metr?
Drobnými písmenkami to píšu. Napr. Fluence: Čelné airbagy. Megane: Adaptívne čelné airbagy ... atď. >:D