Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Suzuki Splash 1,0 – 200 tisíc za nejmenší MPV

Diskuze (18)
Nejmenší evropské Suzuki načalo pátou sezónu s novým designem nárazníků, přitom pořád drží atraktivní cenovku.

Suzuki je specialistou na malá auta, a tak není žádným překvapením, že to byla tato nenápadná japonská automobilka, kdo začal hnát nejmenší modely do výšky. Koncepce vysoké stavby zafungovala před 20 lety na domácím trhu, a tak to Japonci zkusili i v Evropě.

Úspěchu pomohl chytrý nápad i spolupráce s Opelem, který sesterský model pojmenoval Agila. Po dvou generacích krabicového Wagon R+ se ale původní koncepce vyčerpala, a tak přišla radikální proměna designu a s ní nový název: Suzuki Splash.

Designéři určitě odvedli dobrou práci; jen těžko se chce věřit, že malé městské Suzuki už jezdí po Evropě víc než čtyři roky.

suzuki testy mpv suzuki testy mpv  

Čas od času je ale potřeba udělat pár změn. V Suzuki zatím dbali na techniku – před dvěma lety dostal čtyřválec 1,2 l variabilní časování ventilů a posílil z 63 na 69 kW, loni se stejná modernizace odehrála u litrového tříválce (výkon vzrostl ze 48 na 50 kW). Ono by to vlastně na dalších pár let stačilo, ale Splash teď doběhl fenomén zvaný facelift.

Jak už bývá u japonských značek zvykem, úprava designu proběhla jaksi z povinnosti. Třeba tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku. Dnešní trendy prostě žádají vzhled závodního auta i od městské krabičky…

suzuki testy mpv suzuki testy mpv  

Na palubě se neměnilo vůbec nic a ničemu to nevadí. Splash těží z příbuznosti s předchozím Swiftem, takže má dospělé rozměry předních sedadel a pořádný volant. Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. Je hezky po ruce a to se ve městě hodí.

V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Nalézt vhodnou polohu není nic nemožného, ale standardy 21. století jsou jiné. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Zkrátka na fotkách vidíte auto, které (bez rádia) stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc.

Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Navíc, jak je typické pro vozy segmentu A, místo vyčleněné pro zavazadla je krátké. Na každodenní nákupy to jistě stačí, jinak ale bude nutné sklopit zadní sedadla – a v základní výbavě chybí jejich rozdělení.

suzuki testy mpv suzuki testy mpv  

Litrový tříválec se vyznačuje jadrným zvukem, auto ale nerozvibruje. Přidání variabilního časování ventilů je kompenzací za přechod na emisní normu Euro 5. Motor proto i s čistšími spalinami dosahuje stejné dynamiky jako dříve.

Ve městě to bez problémů stačí a ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku. Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit.

Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Díky tomu není Splash brzdou provozu a v kopcích nezůstane věčně viset za dýmící Avií.

Co se podvozku týká, povedlo se Suzuki nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. Při tom všem se auto s vyšší karoserií zbytečně nenaklání, dlouho si udržuje neutrální chování a je dobře čitelné.

suzuki testy mpv suzuki testy mpv  

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Za málo peněz zkrátka kulturně uspokojí běžné požadavky na individuální dopravu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů přitom levnější už jen Chevrolet Spark.

První cena vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
První cena vozu s testovanou motorizací199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Základní cena testovaného vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)

Plusy

  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Snadné nastupování
  • Poměr cena/výbava a užitná hodnota

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Osekaná bezpečnostní výbava (ESP a 6 airbagů jen v nejdražší verzi)
  • Pevný volant a sedadlo bez výškového nastavení

Diskuze (18)
Suzuki Splash 1,0
Cena základní sestavy 199 900 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, klimatizace (manuální), 4 reproduktory (v předních a zadních dveřích), otevírání pátých dveří centrálně, posilovač řízení, digitální hodiny, 165/70R14 + ocel. disky s poklicemi, rezervní kolo T125/70R15 (dojezdové) Kč
Cena testované sestavy 199 900 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.2 / 4.7
Emise CO2: 109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 202 / 537
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 975 / 510
Rozměr pneu: 165/70 R14
Suzuki Splash 1,0
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3775
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
26. 11. 2015 19:22
Re: sympaťák
Multi Purpose Vehikle - víceúčelové vozidlo,jedno či je mini,nebo maxi.A jak píše Luboš,
je to druh karoserie a nezáleží,jak je velká.Nevím co tu pořád řešíte :-)
Avatar - Lucaslegend
2. 12. 2012 19:59
Re: prevodovka
Urcite ma, lebo cim silnejsi motor ,tym si mozu dovolit dat dlhsie prevody.... napr moj 3.5 ide na jednotke 70. Jasne ze nejde Len o objem , pomozu aj turba ale ten 1.0 motor nema ani jedno takze zbytocne dlhe prevody.... je mi jasne ze tym chceli dosiahnut nizsie emisie a spotrebu pre normy EU...
1. 12. 2012 07:55
Re: mini MPV
Space Up! ci ako mu hovorili a budu hovorit, MPV bolo, ci teda bude. MPV nie je vyssi kombik bez cumaku, suhlas. Toto ma ku kombi daleko. Je to auto vyssie, ako ostatne, toboz na svoju dlzku, so vzpriamenejsim sedenim, variabilnym priestrannym a vzdusnym interierom, ktore lahko posluzi ako dodavka. Mini MPV ako mini dodavka. Kategorie aut sa prelinaju, ich hranice su nejednoznacne. Splashu je tazke najst priameho konkurenta, lebo nech najdete cokolvek, najdete potom u Suzuki tomu cokolvek nieco zodpovedajucejsie, ako Splash (Alto, Swift). Myslim, ze s tym 1007 sme k Splashu najblizsie, velkostou, az na to, ze 1007 je len a len o dverach, co ide na ukor vsetkemu ostatnemu. Splash konkurenta nema. Asi preto, ze je to predsa len nejake, konkurenciou zatial opominane, mini-MPV... Je zbytocne sa hadat o jednoznacnych kategoriach, tie neexistuju. Da sa hladat len konkurencia a ta, tu, takisto neexistuje. Treba hladat rozdiely, porovnat, a potom ich pomenovat. Tie rozdielu su presne tie, ktorymi sa pri vacsich autach lisia klasicky strihnute karoserie (nizsie hatchbacky) oproti im zodpovedajucim MPVckam. Podla mna je to cosi ako Golf Plus v nizsej kategorii...
30. 11. 2012 16:49
Re: mini MPV
Ono je to obecně myšleno v obestavěnosti prostoru, ale podle tohodle je MPV i fiat 500. No fakt nevím, co na tomhle někdo vidí. Jako MPV si představuji auto pro rodinu na delší cestu, ne nákupni tašku. Sakra to už i Up nebo CitiGo je MPV?

Malé MPV je C3 Piccaso asi tak nejmenší, C4 Picasso, Touran, Ford C-Max, Mazda 5, Peugeot 5008, Seat Altea, Altea XL, případně Roomster. Tohle je fakt jiná kategorie. Už i ta C3 je takové MPV v uvozovkách. Když se podívám třeba na Eurotax, tak Splash je veden jako hatchback
30. 11. 2012 13:50
Re: mini MPV
Mě taky. MPV = Multi Purpose Vehicle. Zajímal by mě ten purpose navíc proti běžným autům. Toho prostoru celkově tam zas o tolik navíc není.