Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Suzuki Splash 1,0 – 200 tisíc za nejmenší MPV

Suzuki Splash
Suzuki Splash
Suzuki Splash
Suzuki Splash
34 Fotogalerie
Diskuze (18)
Nejmenší evropské Suzuki načalo pátou sezónu s novým designem nárazníků, přitom pořád drží atraktivní cenovku.

Suzuki je specialistou na malá auta, a tak není žádným překvapením, že to byla tato nenápadná japonská automobilka, kdo začal hnát nejmenší modely do výšky. Koncepce vysoké stavby zafungovala před 20 lety na domácím trhu, a tak to Japonci zkusili i v Evropě.

Úspěchu pomohl chytrý nápad i spolupráce s Opelem, který sesterský model pojmenoval Agila. Po dvou generacích krabicového Wagon R+ se ale původní koncepce vyčerpala, a tak přišla radikální proměna designu a s ní nový název: Suzuki Splash.

Designéři určitě odvedli dobrou práci; jen těžko se chce věřit, že malé městské Suzuki už jezdí po Evropě víc než čtyři roky.

suzuki testy mpvsuzuki testy mpv | Zdroj: acz 

Čas od času je ale potřeba udělat pár změn. V Suzuki zatím dbali na techniku – před dvěma lety dostal čtyřválec 1,2 l variabilní časování ventilů a posílil z 63 na 69 kW, loni se stejná modernizace odehrála u litrového tříválce (výkon vzrostl ze 48 na 50 kW). Ono by to vlastně na dalších pár let stačilo, ale Splash teď doběhl fenomén zvaný facelift.

Jak už bývá u japonských značek zvykem, úprava designu proběhla jaksi z povinnosti. Třeba tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku. Dnešní trendy prostě žádají vzhled závodního auta i od městské krabičky…

suzuki testy mpvsuzuki testy mpv | Zdroj: acz 

Na palubě se neměnilo vůbec nic a ničemu to nevadí. Splash těží z příbuznosti s předchozím Swiftem, takže má dospělé rozměry předních sedadel a pořádný volant. Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. Je hezky po ruce a to se ve městě hodí.

V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Nalézt vhodnou polohu není nic nemožného, ale standardy 21. století jsou jiné. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Zkrátka na fotkách vidíte auto, které (bez rádia) stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc.

Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Navíc, jak je typické pro vozy segmentu A, místo vyčleněné pro zavazadla je krátké. Na každodenní nákupy to jistě stačí, jinak ale bude nutné sklopit zadní sedadla – a v základní výbavě chybí jejich rozdělení.

suzuki testy mpvsuzuki testy mpv | Zdroj: acz 

Litrový tříválec se vyznačuje jadrným zvukem, auto ale nerozvibruje. Přidání variabilního časování ventilů je kompenzací za přechod na emisní normu Euro 5. Motor proto i s čistšími spalinami dosahuje stejné dynamiky jako dříve.

Ve městě to bez problémů stačí a ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku. Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit.

Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Díky tomu není Splash brzdou provozu a v kopcích nezůstane věčně viset za dýmící Avií.

Co se podvozku týká, povedlo se Suzuki nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. Při tom všem se auto s vyšší karoserií zbytečně nenaklání, dlouho si udržuje neutrální chování a je dobře čitelné.

suzuki testy mpvsuzuki testy mpv | Zdroj: acz 

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Za málo peněz zkrátka kulturně uspokojí běžné požadavky na individuální dopravu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů přitom levnější už jen Chevrolet Spark.

První cena vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
První cena vozu s testovanou motorizací199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Základní cena testovaného vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)

Plusy

  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Snadné nastupování
  • Poměr cena/výbava a užitná hodnota

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Osekaná bezpečnostní výbava (ESP a 6 airbagů jen v nejdražší verzi)
  • Pevný volant a sedadlo bez výškového nastavení

Vstoupit do diskuze (18)