Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle Ferrari F430 Spider má najeto přes čtvrt milionu kilometrů: Jen svíčky stály 109.000 korun!

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
Na počitadle ujetých kilometrů svítí číslo 253.453 kilometrů. V tomto případě ale nejde o Passat TDI, ale o supersportovní Ferrari F430!

Exotická supersportovní auta se zpravidla nepoužívají k běžnému ježdění. Mnohem častěji slouží k občasným vyjížďkám, nejlépe o víkendu v létě a za pěkného počasí. Jenže ne vždy to takto je. Jsou i tací majitelé supersportů, kteří svá rychlá auta využívají mnohem častěji.

Příkladem může být popisovaný vůz, který do dnešních dnů najel na poměry této třídy neskutečných 253.453 km. Auto samozřejmě vyžadovalo pravidelnou údržbu a servis, který byl ovšem v některých ohledech poněkud nezvyklý. Zpráva uvádí, že auto potřebovalo na danou vzdálenost celkem 25 sad (!) zapalovacích svíček. Vzhledem k tomu, že F430 pohání osmiválec, svíček tedy bylo celkem potřeba rovných dvě stě! Jinak řečeno, svíčky se měnily každých 10.000 km, u běžných aut se svíčky zpravidla mění po ujetí 60.000 km. U motorů Alfa Romeo Twinspark udával výrobce interval dokonce až 100.000 km. Naproti tomu u současných motorů VW FSI a TSI je specialisté doporučují nahradit novými klidně už při proběhu 40.000 km, neboť jejich rychlejší opotřebení, přesněji zvětšování vzdálenosti elektrod, vede ke zvýšenému zatížení zapalovacích cívek.

A na kolik vyjde svíčka do motoru Ferrari F430? Kdo si myslí, že potentní osmiválec renomované značky používá nějaké speciální svíčky, je na omylu. Motoru tohoto Ferrari postačí alternativně například svíčky od Densa označené DE IU24, přičemž v tuzemských prodejnách náhradních dílů pořídíte jednu od 545 korun. Když to ale vynásobíte počtem svíček 200, které majitel potřeboval, vyjde vám cifra 109.000 korun!

Obdobně zajímavá čísla se týkají spojky. Vzpomínané auto má poloautomatickou hydraulicky ovládanou převodovku F1. Sadu spojky lze například na německé eBay koupit za částku od 63.909 korun bez poštovného. Majitel měnil spojku údajně čtyřikrát, což znamená, že jen za tenhle díl zaplatil částku přesahující čtvrt milionu korun, samozřejmě bez práce. Novou sadu spojky tedy auto potřebovalo každých zhruba 60.000 km.

Je jasné, že servisní náklady na tento vůz byly ještě daleko vyšší, než zmiňujeme. Nejde jen o výměny oleje, pneumatik či brzd, ale i o další součástky. Motor Ferrari F430 používá rozvodový řetěz, který sice nemá stanoven interval výměny, avšak při tak vysokém proběhu je téměř jisté, že i ten musel majitel nechat měnit. Samotný řetěz ale drahý není, když vyjde na zhruba 1.500 korun. Jenže k tomu je třeba přidat celou řadu dalších součástek, od napínáků a vodících lišt, přes různá těsnění až po výměnu oleje, která se s novým rozvodovým řetězem vždy automaticky pojí.

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
12. 9. 2018 11:03
svíčky
svíčky za 119k musí být nesmrtelný >:D
Avatar - eLzyx
12. 9. 2018 07:41
Re: novinky dnesniho dne
dávám ti palec dolu, protože zajímavé jsou na tom ty částky, servisní intervaly resp. životnost některých spotřebních komponent. Zajímavé je to pro všechny automobilové fanoušky "neteoretiky", co zvažují, že by si někdy auto takové kategorie pořídili.
Ad Mercedes - ano bude levnější na provoz, protože při takovém nájezdu rozhodně neutratíš 300t kč v převodovce (u Ferrari jen za spojku). U Mercedesu není potřeba měnit svíčky co 10000km ...
Avatar - beibej
11. 9. 2018 20:16
není to fake?
Kluci jsou nějaký moc vysmátý. To bude stočenka. Respektive natočenka. Tipuju o těch 200 >:D
11. 9. 2018 15:31
novinky dnesniho dne
Nevidana udalost! Nekdo si koupil auto a jezdil s nim. Auto podlehalo provoznimu opotrebeni a bylo treba jej servisovat. Servis stal penize umerne cene auta a slozitosti pouzite techniky.

Myslite, že sedmickovy bavo nebo s-klasse s osmivalem co dvanactivalem (se srovnatelnou kupni cenou) bude nejak zasadne levnejsi na provoz, nebo jaka je pointa?

Avatar - wakantanka
11. 9. 2018 15:14
Nechcem byt zly
... ale tema zaujimava aj pre beznych smrtelnikov. Akurat si mohol dat autor viac prace. Takto to skoncilo akoby v polovici bez konca.