Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokio Motor Show: Toyota se třemi studiemi

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Přední výrobce ze země vycházejícího slunce – Toyota – bude chtít na letošní Tokio Motor Show taky ukázat, že budoucnost svých modelů má pevně ve svých rukou...

Přední výrobce ze země vycházejícího slunce – Toyota – bude chtít na letošní Tokio Motor Show taky ukázat že budoucnost svých modelů má pevně ve svých rukou. Praktičnost, variabilita, styl, výkon, radost z jízdy a ohleduplnost k okolnímu prostředí mají být společní jmenovatelé budoucích Toyot.

PM znamená Personal Mobility (studie)

PM (Personal Mobility) je jednomístný automobil do města. Řidič sedící ve futuristicky vyhlížející kabině ovládá vozidlo dvěma „kniply“ prostřednictvím by-wire řízení, brzdění a ovládání akcelerace.Hnaná jsou zadní kola. Zdrojem síly je elektromotor. Na PM Toyota zkouší vzájemnou komunikaci automobilů v provozu a sdílení nasbíraných informací. Více PM pohromadě může vytvořit kolonu, která pak na dálnici díky autopilotům a vzájemné komunikaci jede bezpečněji a rychleji než samostatné automobily.

Poloha kabiny se mění podle aktuální potřeby. Pro nastupování je zvýšená do nejvyšší polohy, vyšší poloha je zvolena i pro městské pojížďky, zcela u země je při dálničním provozu. Manévrovací schopnosti extravagantního dopravního prostředku jsou zlepšeny řiditelnými zadními koly. Všimněte si „tykadel“ se světlomety a předních kol bez klasického náboje ve středu.

Fine-N (studie)

Studie s pohonem na palivové články ukazuje nejnovější verzi tohoto pohonu budoucnosti. Problematické vodíkové zásobníky jsou zde jen 150 mm vysoké a jsou uloženy v podlaze podobně jako lithium-iontove akumulátory. Menší rozměry mohly být dosaženy vyšším stlačením vodíku (70 MPa).

Řízení, brzdění i ovládání pedálu plynu jsou vyřešeny elektronikou by-wire, tedy postrádají mechanické vazby. Fine-N poskytuje větší vnitřní prostor než současná Toyota Camry, ale délka vozu přitom lépe odpovídá velikosti Corolly. Každé z kol má svůj 25 kW silný elektromotor. Akční radius pohonu na palivové články je 500 km.

NLSV (studie)

Studie NLSV, která vznikla na bázi současného Yarisu, má odpovídat potřebám všedního dne. Boční elektricky posuvné dálkově otevírané dveře nabízí výborný přístup k interiéru se zcela plochou, nízko položenou podlahou. Schází tedy typický schod dnešních MPV. Vevnitř je na výšku tolik místa, že je možno dokonce roztáhnout deštník v případě že venku prší. NLSV uveze až pět pasažérů. Jeho vnější rozměry jsou 3970 x 1690 x 1710 mm. Pod kapotou je benzínový motor 1.3 l. Sériová výroba není příliš pravděpodobná.

Ondřej Láník
Diskuze (0)