Tokio živě: BMW 1 Coupé tii - odlehčené kupé prozatím jako studie
Koncepce studie BMW 1 Coupé tii ztělesňuje hodnoty, které BMW vyznává už dlouho. Důraz na mrštnost, lehkost a optimální rozložení hmotnosti automobilů je na začátku návrhu každého sériového modelu, ale kompromisy, vynucené mnoha různými a často protichůdnými požadavky, obvykle přinutí někde ubrat nebo slevit z ideálních poměrů. Studii, kterou mnichovská automobilka představila, lze považovat za vysoce profesionální tovární tuning, který se snaží kompromisy nedělat.
Nikde se zatím nepíše o výkonových parametrech, a tak i my zůstaneme u popisu vozu, jeho aerodynamiky a specifických detailů.
Společným jmenovatelem optimalizace sériového kupé se stal karbon, nebo-li lehký, ale velmi pevný kompozitní materiál tvořený tvrzenou pryskyřicí vyztuženou uhlíkovými vlákny. Z tohoto materiálu je vyrobena kapota motoru, kryty vnějších zpětných zrcátek, vložky v předním i zadním nárazníku a spojler zvýrazňující odtrhovou hranu na zádi. Z dálky vypadají tyto nové díly jako černé, ale bližší pohled ukáže jemnou strukturu, krytou pouze matným bezbarvým lakem. Na kapotě má tato povrchová úprava také svou funkci, když je řidič díky ní méně oslňován odlesky, utlumeným finálním provedením kapoty.
Přední nárazník nese zrcadlově obrácené označení tii, které opakuje vtipný detail použitý na předchůdci tohoto modelu - prototypu BMW 2002 turbo - ze šedesátých let. Je to pochopitelně informace pro řidiče, který vidí blížící se tii ve zpětném zrcátku.
Z kupé lakového v alpské bílé se díky bílým pruhům na kapotě a černým pruhům pokračujícím na střeše stalo bojovně vyhlížející sportovní náčiní. Celkový efekt dotvářejí modře lakované brzdové třmeny, prosvítající za mnohopaprskovými koly z lehkých slitin. Ta přední jsou obuta do pneumatik Dunlop o rozměru 215/40 R18, vzadu je rozměr 235/35 R18.
Vkusný sportovní luxus vládne kokpitu. Přístrojová deska, věnec volantu, sedadla i výplně dveří jsou čalouněny funkční alcantarou, která zamezuje nežádoucím odleskům. Temně antracitové barvě sekundují bílé doplňky na přístrojové desce a volantu. Velmi netradiční řešení zvolili designéři přístrojového štítu. Důležitější z dvojice klasických kruhových ukazatelů - otáčkoměr - dostal bílé pozadí, zatímco rychloměr zůstal černý.