Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokio živě: Volkswagen space up! - největší malý Volkswagen od dob Brouka

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!.

Postupné představování “Nové malé rodiny – New Small Family“ značky Volkswagen nabírá na obrátkách. Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!. „Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude „Nová malá rodina“ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky a pokračuje: „Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Toto malé "kombi" předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme.“

Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zcela zřejmé, že space up! je vzrušující a zároveň využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Naše „Nová malá rodina“ znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na první pohled je také zřejmé, že navzdory vší emocionalitě ztělesněné v tomto konceptu, jsme se vyhnuli jakýmkoliv zbytečným trikům. Díky tomu vznikl velice přímočarý a sebejistý design.“

Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Vynikající prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u populárního minibusu, předchůdce Transporteru.

Krátké srovnání: space up! je přesně o 23 centimetrů delší než up!, předvedený na IAA ve Frankfurtu; v souladu s tím je delší také jeho rozvor (2,56 m). Se svou výškou 1,54 m narostl tento automobil také o čtyři centimetry vzhůru.

Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. To proto, že v návrhu tohoto vozu není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za těmito dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s variabilním uspořádáním a kokpit s neobvyklou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou.

Volkswagen uvádí space up! jako druhou modelovou variantu „Nové malé rodiny“. Koncepční studii up! prezentovanou na IAA v Německu a studii space up! nyní předváděnou v Japonsku spojuje společná filosofie designu. Oba vozy charakterizuje jednoduchá, jasná řeč forem. Designéři se záměrně vyhnuli všem přebytečným trikům. Stejně jako up! i koncept space up! charakterizuje zcela nová harmonie mezi technickým řešením na jedné straně a emotivní koncepcí na straně druhé.

Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi tohoto vozu však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom má tvar všech čtyř sedadel, tedy sedadla řidiče, předního spolucestujícího a zadních cestujících, které jsou vyrobeny ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení velmi pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. I při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken stále objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 m.

Ondřej Láník
Diskuze (43)
24. 10. 2007 21:57
Napada mne jedine.... POZOR?POZOR
....toto vsechno co v nejblizsi dobe vw predstavil,predstavuje a predstavi budou nynejsi vozy Skoda ve druhe generaci.Skodovka ma k tomu nakroceno-jiz nyni to vypada dost podobne a zmensuje se to 8-s Interier vcelku dobry
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 17:21
Re: :)
Ideu jsem zapomněl, ale Fusion už ten koncept mini-MPV nesplňuje. V tom má GTI pravdu, že se jedná jen o zvedlou Fiestu, bez prostorového vlivu uvnitř. Note a Jazz sice jsou téhle kategorie, ale mluvili jsme s GTI o Evropské produkci, tj. jsou mimo. A, bohužel, i prodejně jsou na okraji víc, než bych si přál.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 17:19
Re: SCI-VWI
Jo, přístup bez omezení máš tam, kde je neomezený prostor. Což je dneska čím dál méně časté :-(
24. 10. 2007 16:31
Re: :)
Fusion? Priateľu, odporúčam jediné. Odvez sa na ňom. Choď s ním na nákup, na chalupu, alebo hoci na dovolenku. Zistíš, že ponúka oveľa viac ako vidno na prvý pohľad. Nenápadný vzhľad neznamená nenápadné vlastnosti. ;-) Nie je to síce jednopriestorový minivan ako ostatné spomenuté, ale ponúka porovnateľné hodnoty spolu s väčšou svetlou výškou, vhodnou na chatu aj na mestské obrubníky. :-)
24. 10. 2007 16:06
o.k.
mě se líbí,takových aut u nás mnoho není,další možnost výběru,snad jen ten výběr čalounění okolo motoru,to bude asi vypadat až se v tom někdo začne hrabat(samozřejmě je to studie)