Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
13 Fotogalerie

Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

Aleš Dragoun
Toyota se v New Yorku chlubí novou generací luxusního sedanu Avalon. Usedlé tvary předchůdců jsou zapomenuty.

Avalon má u Toyoty historii sahající až do roku 1994 a v minulosti se prodával také v Japonsku a v Austrálii. Současná nová generace je čtvrtá v pořadí, přičemž logicky nahrazuje třetí GSX30 (nebo také XX30). Ta se vyráběla od roku 2005 a v letech 2008 a 2010 prošla modernizacemi. I novinka je určena jen pro USA, vždyť vznikla ve spolupráci amerického Toyota Technical Center v Ann Arbor a dvou poboček Calty Design Research – jihokalifornské a michiganské.

U Toyoty se tentokrát rozhodli pro vskutku radikální řez. Auto sice zůstalo klasickým sedanem, ale boční profil spíše připomíná „sportbacky“ od Audi. Výklopná záď ovšem chybí. U masky chladiče se američtí Japonci nijak neodchýlili od současného globálního stylu značky. Zaujme zejména přední nárazník s výrazným žebrovaným vstupem vzduchu. Záď je již trochu usedlejší a tvary hlavních projekčních světel s HID čočkami i koncových obsahujících diody dávají tušit, odkud že automobilka vlastně pochází.

Avalon je luxusním sedanem, což dokazuje kromě jiného množství chromu. Nejen na karoserii, je ho dost také v interiéru. Rovněž zde se stylisté Toyoty docela odvázali, alespoň ve srovnání s tím, co značka předváděla ještě v nedávné minulosti. V základní výbavě nechybí kůže a dřevěné obložení, stejně jako trojice elektrických zásuvek nebo USB a AUX vstupy na středové konzole. Připlatit lze například za audio JBL, informační a multimediální systém Entune, navigaci s

harddiskem, radarový tempomat, třízónovou klimatizaci nebo sedadla s vyhříváním a chlazením. V teple si mohou hovět rovněž pasažéři vzadu.

Trend zvětšování je minulostí. Nový Avalon měří 4960 mm, je 1835 mm široký a 1460 mm vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, 15 mm užší (!) a 25 mm nižší než předchůdce. Zkrátka a dobře, hraje na sportovnější notu. Karoserie má kratší převisy a zvýšenou torzní tuhost i díky použití vysokopevnostní oceli. Celé auto zhublo, váží 1586 místo dřívějších 1640 kg. Jezdí na litých kolech o sedmnácti- nebo osmnácti palcích, na zádi pak najdeme výrazný spoiler integrovaný do víka

zavazadelníku a dvojitou koncovku výfuku.

O motorech zatím Toyota oficiálně neinformovala. Pohonné jednotky jsou tedy předmětem spekulací. Mluví se o vidlicovém šestiválci s proměnným časováním Dual VVT-i objemu 3,5 l i o hybridní verzi se čtyřválcem 2,5 l doplněným pochopitelně o elektromotor. V případě prvního motoru s předpokládaným výkonem asi 219 kW (297 k) by měla točivý moment přenášet na přední kola šestistupňová samočinná převodovka. Vůz na snímcích automat má, ale není divu, jsme přece v Americe... V módech D (Drive) a S (Sport) je možné řadit pádly pod volantem. Režimy Normal, Eco a Sport upraví elektroniku, odezvu plynového pedálu a Eco také chod klimatizace pro co nejmenší spotřebu.

Bezpečnostní standard reprezentují desítka vzduchových vaků, ABS, EBD, brzdový asistent a kontrola stability, respektive trakce. Systém zabraňující drobným kolizím je za příplatek, stejně jako zadní kamera a signalizace mrtvého úhlu. Posilovač řízení je elektrický. Podvozek s rozvorem 2820 mm je údajně shodný s novým Lexusem ES, ale stejnou vzdálenost mezi nápravami měla už třetí generace Avalonu. Zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, sportovní jízdní vlastnosti mají na starosti tužší pružiny a kratší tlumiče a větší stabilizátory bdí nad klidným chováním vozu.

Na americkém trhu se nový Avalon objeví na konci letošního roku, výroba poběží v továrně v Georgetownu ve státě Kentucky. Odcházející model stojí v USA minimálně 33.955 dolarů (asi 639 tisíc korun), čtvrtá řada bude určitě dražší.