Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila inovovaný motor 1.8 VVT-i (100 kW)

Toyota představila inovovaný motor 1.8 VVT-i (100 kW)

Toyota představila inovovaný motor 1.8 VVT-i (100 kW) Zdroj: acz

Diskuze (3)
Nová motorizace, která patří ke špičce své objemové třídy, se objeví hned v několika modelech.

Nová motorizace, která patří ke špičce své objemové třídy, se objeví hned v několika modelech.

Nový motor s označením 2ZR-FE nahrazuje agregát s kódovým názvem 1ZZ-FE. Změna vrtání a zdvihu upravila zdvihový objem z 1794 na 1797 cm3, ventilový rozvod je nyní vybaven modernějším systémem VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) obsluhujícím nově sací i výfukové ventily. Příznivější průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 175 Nm ve 4400 ot./min (dříve 170 Nm ve 4200 ot./min), nejvyšší výkon se posunul z 97 kW na 100 kW při 6000 ot./min. Důležitou vlastností nové pohonné jednotky jsou nízké třecí ztráty, minimální hmotnost pístů a s tím související nízká měrná spotřeba i emise na úrovni 75 % pod japonským limitem platným pro rok 2005.

Motor je s 97 kg jen o 1 kg těžší než předchozí generace, má ale kompaktnější stavbu a umožňuje tudíž snazší zástavbu do jednotlivých modelů.

Vstoupit do diskuze (3)