Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4: Decentní facelift a modernizované motory pro rok 2009

Diskuze (16)
V Itálii se představil nejen inovovaný Yaris, ale také faceliftovaná Toyota RAV4. V obou případech jde spíše o kosmetické změny. Modernizovaný Yaris ale těží z morových novinek pro Auris, RAV4 zase z techniky nového Avensise.

Toyota RAV4 byla jedním z prvních SUV v pravém slova smyslu – autem, které víc jako terénní vypadá, než jak by odpovídalo jeho zaměření – a s každou další generací její obliba roste. Zatímco prodeje první generace se pohybovaly mezi 20 a 30 tisíci kusů ročně, druhá generace se poprvé přehoupla přes hranici 100 tisíc. Aktuální verze dosahuje i přes absenci třídveřové verze dalšího růstu – jen loni se prodalo 130 tisíc kusů.

Hlavní změnou vzhledu jsou nová přední a zadní světla, nový tvar předního a zadního nárazníku a směrovky ve vnějších zpětných zrcátkách. V interiéru se změní materiály a barevné kombinace, volant má sportovnější tvar se zploštělou spodní částí věnce.

Motory přebírá faceliftovaná RAV4 z nového Avensise. Výkon motoru 2,0 Valvematic 116 kW znamená nárůst o 4 %, točivý moment vrcholí 196 Nm při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba se přitom snížila o 5 % na 8,1 l/100 km. Na výběr je nová šestistupňová manuální převodovka a nově také bezestupňová převodovka CVT, která nahradí čtyřstupňový automat. Výkon i točivý moment nového motoru 2,2 D-4D jsou o 10 % vyšší – 110 kW a 340 Nm při 2000-2800 ot./min. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je šestistupňová automatická převodovka.

V příštím roce se začne také prodávat menší model Urban Cruiser, který se v nabídce zařadí pod RAV4.

V Boloni se představil také inovovaný Yaris s motorem 1,33 Dual VVT-i (74 kW).

Diskuze (16)
9. 12. 2008 13:51
Re: Konečně pořádný automat?
zase nechci auto rozmeru nakladaku, vitara je pomerne mala ...
9. 12. 2008 10:55
Re: Konečně pořádný automat?
V současnosti vidím jako nejlepší nabídku auta do terénu pokud jde o poměr hodnota/peníze Toyotu LandCruiser v základní verzi za 829 tis.Kč. Přitom v základní výbavě už je automat.klima, litá kola, rozšířené blatníky...aj. X-trail je v terénu proti LC dětská hračka, na druhou stranu zase ne každý potřebuje opravdové terénní auto, je dobře, že je z čeho vybírat :-)
9. 12. 2008 10:44
Re: Konečně pořádný automat?
Rozhoduji co koupit - už asi půl roku,
když to bude SUV / offroad vypadá to na Grand vitaru nebo X-Trail, ale pán z Kia mě slíbil že připraví něco extra na Soreto, ale 3.5 motor to je zase zbytečné, mně se Grand Vitara líbí, nenápadné auto přitom super, škoda že se u nás neprodává 2.4 v kůži ...
9. 12. 2008 10:26
Re: Konečně pořádný automat?
Já s nimi jezdil v létě, takže bohužel ne.
9. 12. 2008 08:32
Re: Konečně pořádný automat?
a zkoušel jsi i tu novou 2.4?