Toyota RAV4: Decentní facelift a modernizované motory pro rok 2009
Toyota RAV4 byla jedním z prvních SUV v pravém slova smyslu – autem, které víc jako terénní vypadá, než jak by odpovídalo jeho zaměření – a s každou další generací její obliba roste. Zatímco prodeje první generace se pohybovaly mezi 20 a 30 tisíci kusů ročně, druhá generace se poprvé přehoupla přes hranici 100 tisíc. Aktuální verze dosahuje i přes absenci třídveřové verze dalšího růstu – jen loni se prodalo 130 tisíc kusů.
Hlavní změnou vzhledu jsou nová přední a zadní světla, nový tvar předního a zadního nárazníku a směrovky ve vnějších zpětných zrcátkách. V interiéru se změní materiály a barevné kombinace, volant má sportovnější tvar se zploštělou spodní částí věnce.
Motory přebírá faceliftovaná RAV4 z nového Avensise. Výkon motoru 2,0 Valvematic 116 kW znamená nárůst o 4 %, točivý moment vrcholí 196 Nm při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba se přitom snížila o 5 % na 8,1 l/100 km. Na výběr je nová šestistupňová manuální převodovka a nově také bezestupňová převodovka CVT, která nahradí čtyřstupňový automat. Výkon i točivý moment nového motoru 2,2 D-4D jsou o 10 % vyšší – 110 kW a 340 Nm při 2000-2800 ot./min. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je šestistupňová automatická převodovka.
V příštím roce se začne také prodávat menší model Urban Cruiser, který se v nabídce zařadí pod RAV4.
V Boloni se představil také inovovaný Yaris s motorem 1,33 Dual VVT-i (74 kW).