Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 na prvních neoficiálních fotkách

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Toyota RAV4 čtvrté generace se představí zanedlouho na autosalonu v Los Angeles. Jak bude vypadat?

Automobilce se první fotografie, jak už to tak bývá, utajit nepodařilo – a to se po světě ještě prohánějí lehce maskované prototypy. RAV4 je vlastně zakladatelem kategorie SUV, neboť u ní se jako u prvního vozu začal pojem Sport Utility Vehicle používat. Psal se rok 1994. Nastupující čtvrtá generace se tak trochu zhlédla v novém Aurisu.

Zejména přední maska je mu velmi podobná, i ona je rozdělena logem automobilky a ještě středovým pásem uprostřed mřížky. Linky jsou ale jemnější, rozhodně ne tak ostré jako u hatchbacku nižší střední třídy. Zadní světla sahají až ke spodnímu oknu a jsou protažená do víka zavazadelníku. Nová RAV4 tak vyhlíží docela sportovně, ale nikoli agresivně jako zmíněný Auris. Boční profil navazuje spíše na končícího předchůdce kompaktního crossoveru, třetí okénko ovšem klesá dříve. K výraznému natažení vozu určitě nedojde, celek tak působí jen opticky.

V interiéru nenajdeme nic, co by připomínalo končící řadu RAV4. S novou zbraní pro evropskou „Golf-Klasse“ má čtvrté pokolení „ravky“ shodné kruhové výdechy ventilace na obou stranách, byť okolí vypadá jinak. Stejný je také volant s ovladači, ale to je asi tak vše. Palubní deska je poměrně masivní. Dominuje jí přístrojový štít v samostatné kapličce, hodně originálně vypadá prohlubeň před spolujezdcem. V jejím případě se jedná spíše o designérský prvek, zda slouží i jako odkládací prostor, není dosud zřejmé. Uzavřená schránka se koneckonců nachází na obvyklém místě.

Kompaktní crossover se ukáže celému světu poprvé na americké půdě, v Kalifornii při novinářských dnech LA Auto Show 28. a 29. listopadu 2012. Na alespoň přibližné základní informace, rozměry a nabídku motorů si budeme muset ještě počkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
28. 11. 2012 08:23
Re: Design CX-5 versus nové SANTA FE
Souhlas, některá auta se prostě okoukají dříve, některá později. Santa Fe je ale na rozdíl od tebou zmíněných i30 a i40 (které zestárly neuvěřitelně rychle) designován jiným způsobem, ostřejší hrany místo obloučků (stačí srovnat např. přední blatníky), který by mohl vydržet trochu déle. Design je vždy věc subjektivní, mě ale na Santa Fe zaujaly hlavně ty dotažené detaily (viz výše) jak exteriéru tak interiéru, na které jsem zvyklý u VW - zmíním ještě jeden pro suv podstatný, a to je provedení podvozku ve smyslu nikoli jízdních vlastností, ale z pohledu jeho ochrany před poškozením při jízdě mimo asfalt. U Santa Fe netrčí DPF filtr jako třeba u Nissanu Quasqai, výfuk není pod zadním diferenciálem tak nízko jako třeba u Toyoty RAV, prostě když si Santa "sedne na břicho" tak se evidentně moc nepoškodí.
27. 11. 2012 21:31
Re: Jak nový Auris tak nová RAVka
Když jsem poprvé na fotkách viděl nový auris, tak jsem se zhrozil..ale po čase.. jsem tomuhle směru tak nějak přišel na chuť a jsem zvědavej na živý setkání. Na toyotě se mi líbí, že jde absolutně svou cestou, bez ohledu na to, co zrovna v mainstreamu frčí :yes: - na rozdíl od vzhledově podbízivých korejců a mnohých evropských značek..
27. 11. 2012 18:47
Re: Design CX-5 versus nové SANTA FE
Santa je pekna...ale skus si to povedat po tak dlhej dobe,ako si teraz videl CX-5! To bolo kuzlo Santa II,ze stale vyzerala pekna...uvidime,co nova...lebo i30 ci i40 su u mna uz nezaujimave :-)
Kdezto CX-5 stale :-)
27. 11. 2012 11:49
Jak nový Auris tak nová RAVka
se mi (alespoň podle fotek) líbí mnohem bvíc než jejich předchůdci. Nikdy bych nevěřil, že Toyota bude mít podle mého názoru hezčí auto jak v hatchbacku tak v SUV. No, snad to Honda (alespoň podle mně) v příští generaci zvládne líp.

Paradoxně, to co vypadá na yarisu podivně větším Toyotám docela sluší.....
27. 11. 2012 11:27
Re: Toyota ide z extrému do extrému
Přesně..... :yes:

A když už nemá v reálu ani na to pro "slečinky", tak na netu v diskuzi to jde dobře, snadno a rychle.