Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra z filmů Rychle a zběsile se vydražila za rekordní sumu

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Během aukce v Las Vegas se částka dostala přes hranici půl milionu dolarů, což z filmového auta dělá zřejmě nejdražší Supru na světě.

Není to tak dlouho, co jsme psali o připravované aukci originální Toyoty Supra z filmové série Rychle a zběsile. Aukce pořádaná společností Barrett-Jackson se nedávno uskutečnila v Las Vegas a ikonický vůz změnil majitele za částku 550.000 dolarů – tedy cca 11,4 milionu korun. Jde tak zřejmě o nejdražší Toyotu Supra, jaká se kdy prodala. A svůj rekord si nejspíš chvíli ohlídá.

Vůz vyrobený v roce 1994 byl sice nabídnut bez minimální prodejní částky, všichni ale věděli, že tohle auto bude chtít do svých sbírek nejeden fanoušek filmového či automobilového průmyslu. Kromě toho, že se vůz objevil ve dvou dílech slavné série, totiž za jeho volantem seděl i herec Paul Walker.

Pod kapotou vozu je ukryt dvakrát přeplňovaný 3,0litrový řadový šestiválec 2JZ, který měl zůstat bez výraznějších úprav. Bavíme se tak o výkonu 239 kW (324 k) a točivém momentu 427 Nm. Vadou na kráse je ovšem čtyřrychlostní automatická převodovka, v interiéru maskovaná hlavicí manuálního řazení, která posílá výkon na zadní kola.

Kromě falešné řadicí páky je ovšem interiér zcela autentický. Tedy alespoň po vzoru filmu. Má tříramenný závodní volant, modré výplně dveří, modře čalouněná sportovní sedadla, přídavné budíky před spolujezdcem i na A-sloupku a nechybí obrazovka ve středovém tunelu.

Zcela autentický je také exteriér, který zdobí oranžový lak Lamborghini Candy Orange s grafikou „Nuclear Gladiator“ od Troy Lee Designs. Vůz je také vybaven bodykitem Bomex, složeným z předního nárazníku a nástavců prahů, na zádi je křídlo od APR a podběhy vyplňují 19“ kola Racing Hart M5.

Supru pro Rychle a zběsile postavil Eddie Paul v dílně The Shark Shop v kalifornském El Segundo. Po prvním filmu prošel vůz výraznou modifikací, aby se v druhém dílu objevil jako „Slap Jack’s Supra“ se zlatým lakováním, upraveným bodykitem a novou grafikou. Poté byl ale vůz opět vrácen do původního stavu.

Ostatně původní stav vozu a také jeho pravost potvrzuje i speciální certifikát o autentičnosti, díky kterému má nový majitel jistotu, že nedal více než půl milionu dolarů za repliku.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme