Toyota svolá v USA a Japonsku 106.000 Priusů první generace
Evropany může tato akce nechat v klidu, protože se týká první generace Priusu modelových roku 2001-2003. Konkrétně jde zejména o 52 tisíc vozů prodaných ve Spojených státech a 48 tisíc doma v Japonsku, zbylých 6 tisíc našlo své zákazníky jinde.
Závada posilovače spočívá v uvolnění matic, které zabezpečují pastorek hřídele hřebenového řízení. Některé vozy tak mají problémy při zatáčení doleva a je nutné vynaložit více ovládací síly.
Toyota uvedla, že první stížnost tohoto druhu obdržela od japonského klienta již před čtyřmi lety, v srpnu 2007. Následovalo jich dalších 28, jedna také v USA.
Výrobce čelí rovněž žalobě, protože únava materiálu mohla (ale pochopitelně také nemusela) způsobit jednu menší nehodu. Její prodejci budou instalovat odolnější matice pro zajištění pastorku hřídele pochopitelně zdarma, oprava zabere zhruba čtyři hodiny.
Toyota má ovšem i jiné starosti. V současnosti se snaží obnovit výrobu do plné výše a vymanit se tak z následků zemětřesení, které zasáhlo severovýchodní provincii Tohóku letos 11. března. Následky přírodní katastrofy ochromily celý dodavatelský řetězec v zemi vycházejícího slunce a donutily automobilku zavřít některé montážní závody.
Japonské továrny pojedou na 90 procent již v červnu, produkce v Evropě, Číně a Thajsku se tento měsíc vrátí do normálu. Pouze v USA dosáhne výroba do července jen asi 70 %. Na konci roku by ale Toyota měla atakovat loňská čísla (7,62 milionu vozů).