Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota ukázala model Camry, do jehož zádě najel tahač. Jako reklamu

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
Co se stane, když do v Americe prodávané velké Toyoty Camry najede zezadu tahač návěsů? Z původně sedanu je najednou výrazně kratší hatchback.

Moderní automobily jsou výrazně bezpečnější než jejich předchůdci. Dokazují to nejen dnes mnohem přísnější nárazové testy, ale také reálné nehody na silnici. Jednou z nich je nehoda řidiče vozu taxislužby Toyota Camry z Phoenixu, který je shodou okolností členem „Toyota of Surprise Team Members“. Jednoho dne jel na letiště vyzvednout zákazníka, který přiletěl spojem z Kalifornie.

Při cestě na letiště do jeho Camry narazil tahač návěsů. Následně bylo auto vrženo čelně proti zadní část jiného velkého nákladního vozu. Ač výsledek, či přesněji škody na voze, vypadají hrozivě, řidič z auta normálně vystoupil. Otázkou však je, jak by dopadli cestující sedící vzadu, pokud by tam seděli.

Na záď se netestují

Model Camry se v Evropě nenabízí. V zámoří je však velice oblíbený, navíc popisovaný havarovaný vůz velmi dobře obstál v nárazových testech organizace amerických pojišťovacích domů IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Jde o nezávislé hodnocení bezpečnosti vozidel. Tedy něco jako u nás EuroNCAP. Současné Camry je postaveno na nové modulární platformě TNGA, která je americkými motoristickými novináři oceňována pro svoji tuhost. Jistě i díky ní vůz v praxi takto skvěle obstál. Bohužel nikde není uvedeno, v jak velké rychlosti tahač do zádě vozu narazil a ani jakou měl hmotnost. Oboje jsou klíčové veličiny při výpočtu kinetické energie, která v případě rychlosti roste s její druhou mocninou.

V rámci testů IIHS ovšem vozy „bourají“ pouze čelně, a sice s velmi malým přesazením přední části vůči překážce a dále s větším přesazením. Kupodivu náraz vozidla bokem se na rozdíl od EuroNCAP nesimuluje. A do zadní části vozu není součástí testování ani u EuroNCAP.

A havarovaná a veřejnosti ukázaná Toyota Camry? Jen sotva si lze přát účinnější reklamu, než předvést široké veřejnosti havarovaný vůz, který někomu zachránil život.

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
Avatar - palix
18. 5. 2018 08:17
Náraz zozadu
Kedysi bola v správach spomenutá nehoda, pri ktorej dostal Mercedes C hodiny a narazil zadnou časťou do protiidúceho auta. Bol to akoby čelný náraz "zadkom". Auto bolo plné a pasažieri vzadu to neprežili. Zadná časť bola značne zdeformovaná - až po stĺpik. Až som sa divil, ako veľmi náraz zničil zadnú časť.
Ibaže nie je štandardné, že autá búrajú takýmto spôsobom. Väčšinou auto vzadu nedobrzdí a narazí v pomerne malej rýchlosti. Ale keď má človek smolu...
Avatar - palix
18. 5. 2018 08:12
Re: Ted uz to vim
Toyoty sú svojské, ale napr nový Auris bude veľmi pekné auto. Aj súčasná Corolla je veľmi pekné auto. Len interiér by mohol byť o maličko krajší. Toyota sa hlavne nekupuje pre vzhľad, ale pre spoľahlivosť.
16. 5. 2018 18:15
Re: Ted uz to vim
Toyota Camry je v USA rozsirena asi tak ako v ceskoslovensku Octavia,takze s ich predajom urcite nemaju problemy. Ani mne sedany nerezu,ale iny kraj iny mrav.
16. 5. 2018 14:42
Ted uz to vim
Osobne bych bourana auta k novym nedaval, ale majitel toho salonu az asi vyzkousel ruzne marketingove triky a ty osklive Toyoty furt ne a ne prodat. Jak jsou ty stare spolehlive, tak majitele nemaji potrebu je menit a nove zakazniky je tezke na ten dizajn nalakat.
Ale koncne vim, k cemu ma sedan tu dlouhou deformacni zonu v zadni casti. Nekolik lidi tam vozi golfove hole nebo igelitky z Tesca, ale to mi prislo zvlastni.
16. 5. 2018 07:35
A preto
A preto je najlepšie auto s dlhším zadkom a samozrejme bez tretej rady sedadiel...