Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris II: Evropa čeká Vitz

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Ještě více (nebo Vitze?) nabídne Toyota zákazníkům ve třídě malých vozů. Nový kolínský miniautomobil Aygo vytvořil prostor pro růst Yarise. Ten se včera představil v Japonsku, kde se prodává pod jménem Toyota Vitz.

Ještě více (nebo Vitze?) nabídne Toyota zákazníkům ve třídě malých vozů. Nový kolínský miniautomobil Aygo vytvořil prostor pro růst Yarise. Ten se včera představil v Japonsku, kde se prodává pod jménem Toyota Vitz.

První generace Vitze (Yarise) uvedená na trh v roce 1999 byla celosvětovým úspěchem. Toyotu tento model posunul vpřed v Evropě, protože se na rozdíl od předchozích kompaktů prodával na většině trzích. Yaris si získal zákazníky moderním konceptem karosérie, která nabízela vzhledem ke své velikosti prostorný interiér a současně stabilní jízdní vlastnosti při slušné ekonomice provozu.

Druhá generace právě uvedená na japonský trh navazuje na prvního Yarise. To je sice běžné v Evropě, ale pro asijské značky nejde o zažitý postup. Vzpomeňme například populární Corollu, která prakticky nectí žádné typické tvary a s novou generací již několikrát Toyota naklonovala Corolle zcela nové stylistické DNA.

Vitz se překvapivě o 5 mm zkrátil, ale ostatní míry byly zvětšeny. Rozvor nyní měří 2460 mm (+90 mm!), což je sice stále o 2 mm méně než má Fabia, ale ta současně měří o celých 21 cm více. Yaris bude ve své třídě opět velmi prostorné vozidlo. Napovídají to už vnější rozměry - šířka 1695 mm (+35 mm), výška 1520 mm (+35 mm), podstatné jsou také přírůstky u rozchodu kol (+40/+50 mm), které nyní měří 1480 a 1470 mm (pro zajímavost Fabia má rozchody 1419 a 1408 mm).

V Japonsku se Vitz nabízí s pohonem jedné nebo obou náprav. Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 1.0 (52 kW) následován motorem 1.3 (64 kW) a 1.5 (81 kW), který bude mj. pohánět Vitz RS. Vedle manuální převodovky je v nabídce také stále častěji používaná elektronicky řízená převodovka CVT.

Cílem Toyoty je měsíční prodej 10 tisíc Vitzů na domácím japonském trhu. Evropa se dočká premiéry na podzimním frankfurtském autosalonu.

Ondřej Láník
Diskuze (33)