Toyota Yaris II: Evropa čeká Vitz
Ještě více (nebo Vitze?) nabídne Toyota zákazníkům ve třídě malých vozů. Nový kolínský miniautomobil Aygo vytvořil prostor pro růst Yarise. Ten se včera představil v Japonsku, kde se prodává pod jménem Toyota Vitz.
První generace Vitze (Yarise) uvedená na trh v roce 1999 byla celosvětovým úspěchem. Toyotu tento model posunul vpřed v Evropě, protože se na rozdíl od předchozích kompaktů prodával na většině trzích. Yaris si získal zákazníky moderním konceptem karosérie, která nabízela vzhledem ke své velikosti prostorný interiér a současně stabilní jízdní vlastnosti při slušné ekonomice provozu.
Druhá generace právě uvedená na japonský trh navazuje na prvního Yarise. To je sice běžné v Evropě, ale pro asijské značky nejde o zažitý postup. Vzpomeňme například populární Corollu, která prakticky nectí žádné typické tvary a s novou generací již několikrát Toyota naklonovala Corolle zcela nové stylistické DNA.
Vitz se překvapivě o 5 mm zkrátil, ale ostatní míry byly zvětšeny. Rozvor nyní měří 2460 mm (+90 mm!), což je sice stále o 2 mm méně než má Fabia, ale ta současně měří o celých 21 cm více. Yaris bude ve své třídě opět velmi prostorné vozidlo. Napovídají to už vnější rozměry - šířka 1695 mm (+35 mm), výška 1520 mm (+35 mm), podstatné jsou také přírůstky u rozchodu kol (+40/+50 mm), které nyní měří 1480 a 1470 mm (pro zajímavost Fabia má rozchody 1419 a 1408 mm).
V Japonsku se Vitz nabízí s pohonem jedné nebo obou náprav. Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 1.0 (52 kW) následován motorem 1.3 (64 kW) a 1.5 (81 kW), který bude mj. pohánět Vitz RS. Vedle manuální převodovky je v nabídce také stále častěji používaná elektronicky řízená převodovka CVT.
Cílem Toyoty je měsíční prodej 10 tisíc Vitzů na domácím japonském trhu. Evropa se dočká premiéry na podzimním frankfurtském autosalonu.