Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tuhle Miuru poháněl V8 od Chevroletu, přesto stojí majlant. Naštěstí už s V12

Filip Melich Filip Melich 10. 9. 2022 • 01:09
39
5
Zobrazit náhledy (39)
Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968) Lamborghini Miura P400 By Bertone (1968)

Lamborghini Miura s osmiválcem? Tenhle exemplář jeden čas poháněla jednotka od Chevroletu. Naštěstí je už vše v pořádku a za předními sedadly je V12. Hodnotu má i tak vysokou.

Lamborghini Miura je natolik ikonickým vozem, že jej není potřeba nějak detailně představovat. Exemplář na fotkách na fotkách je zajímavý nejen svým netypickým bílým lakem a modro-bílým interiérem, ale také svoji historií. Ne vždy byl totiž poháněn V12.

Miura na fotkách začala život jako model P400 a továrnu opustila 4. března 1968 s produkčním číslem 135. Zamířila k italskému majiteli a pak ještě několikrát změnila vlastníka. Jednoho z nich přitom napadlo vyměnit téměř legendární čtyřlitrový dvanáctiválec od Bizzarriniho za… V8 od Chevroletu. Dle všeho pocházel z De Tomaso Mangusta, které potkala smůla.

Vyložené štěstí to ale samozřejmě není ani pro Miuru. V roce 2015 se jí ale naštěstí ujal stávající majitel a rozhodl se pro kompletní renovaci. Jednou z hlavních položek pochopitelně bylo vytažení osmiválce od General Motors a osazení správného dvanáctiválce v originální specifikaci Miury P400. Díky kvalitně provedené práci byste možná ani netipli, jak prapodivný osud tenhle kousek měl.

Dnes už naštěstí auto vypadá, jak by mělo. A to mezitím stihlo také změnit barvu. Jeden z předchozích majitelů totiž Miuru nechal přestříkat do odstínu Verde Miura. Byť je tahle zelená parádní, originální barva je originální barva. Proto stávající majitel auto přelakoval zpět do bílé Bianco Miura. Odometr na fotkách ukazuje 82.820 ujetých kilometrů, ale těžko říct, jestli se této hodnotě dá věřit.

I přes prapodivnou historii má tohle Lamborghini vysokou hodnotu. Aktuálně je vůz na prodej, přičemž aukční dům RM Sotheby’s odhaduje finální prodejní cenu mezi 1,25 a 1,45 milionem eur. V přepočtu se jedná přibližně o 30,7 až 35,6 milionů korun.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - Dinar
13. 9. 2022 10:08
hjm
.......
12. 9. 2022 12:09
Re: Nechci Vám do toho kecat
Možné je samozřejmě všechno, ale souhlasím, že to už zní dost nepravděpodobně. :D
Avatar - Barrichello
12. 9. 2022 11:41
Re: Nechci Vám do toho kecat
Zdravím, no to je právě otázka zda prodejce ví co vlastně prodává.

Mangusta měla taky motory Ford, ano.

Alejandro DeTomaso spolupracoval s Fordem, Ford v USA i Pantery prodával ve své dealerské síti jistou dobu.

Příběh se stylu že někdo dal do DeTomaso motor Chevrolet z kterého to pak dal do Lamba už je takový těžko uvěřitelný a velmi krkolomný... Zavání mi to pohádkovitostí.
12. 9. 2022 09:28
Re: Nechci Vám do toho kecat
Dobrý den,
děkuji za komentář. V článku se píše o modelu Mangusta, nikoliv Pantera. Ne, že by to na věci něco měnilo, ani Mangusta nebyla standardně dodávána s motory Chevroletu, pokud vím. V článku to ani netvrdím. Je možné, že i danou Mangustu potkala transplantace. A minimálně jeden kousek s motorem od GM údajně De Tomaso postavilo. V každém případě se v tomto ohledu musíme spolehnout na to, že prodejce ví, o čem mluví.
Avatar - Barrichello
10. 9. 2022 20:54
Nechci Vám do toho kecat
ale než něco napíšete, měli byste si ověřit fakta. Žádný DeTomaso Pantera nikdy nepoháněl V8 od GM (Chevroletu), ale pouze motory Ford Windsor a Cleveland a 302 V8
https://en.wikipedia.org/…e_Tomaso_Pantera