Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tvorba speciálu MCXtrema se Maserati vyplatila. Do budoucna zvažuje další limitovanou sérii

Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Na nekompromisní soukromý závoďák byl takový ohlas, že je podle šéfa závodního programu důležité na této cestě pokračovat.

Ryze okruhové speciály pro vybranou klientelu už nejsou u značek jako Ferrari, Lamborghini či McLaren ničím novým. Kouzlo těchto modelů loni poprvé zažilo i Maserati, jehož produkce 62 kusů modelu MCXtrema byla velice rychle vyprodána. Teď to vypadá, že se italská značka namlsala projeveným zájmem o tuto hračku bez silniční homologace a do budoucna by ráda uvedla v podobném duchu další speciality.

Video se připravuje ...

O možném příchodu dalších modelů jako MCXtrema se pro magazín The Drive rozpovídal sám vedoucí závodního programu Maserati Giovanni Sgro, pod jehož vedením vznikala právě i nejnovější karbonová střela pro hrstku vyvolených. Podle něj se sázka na takový model značce více než vyplatila, a proto přemýšlí nad možným pokračováním.

„Myslím, že má obrovský potenciál zjistit, co pro nás budoucnost těchto limitovaných sérií skutečně znamená,“ uvedl magazínu Sgro. „Jde o vrcholný model, který nám umožňuje skutečně naplno reprezentovat značku.“ Pro výrobce, který se zrodil na okruzích, je podle šéfa Maserati Corse důležité mluvit o výkonech a rychlosti, což MCXtrema samozřejmě naplno splňuje.

Sgro rovněž uvedl, že zájem o okruhový speciál od závodních pilotů, nadšenců a sběratelů jen podtrhuje hodnotu značky. Skončit u jediného vozu této kategorie by tedy nedávalo smysl. „Opravdu je to skvělým signálem, že o tyto modely, o tyto výkonné stroje je u naší klientely zájem. A myslím, že je opravdu důležité v této cestě pokračovat,“ dodal.

Konkrétnější pohled do budoucnosti speciálních projektů Maserati však vedoucí závodního programu neposkytl. Po okruhové hračce vycházející z MC20 se u automobilky kromě ještě ostřejšího GranTurisma mnoho možností nerýsuje. I supersport by nicméně mohl přivést další speciální verze, například speedstery bez střechy a čelního okna se u konkurenčních značek docela osvědčily.

Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Doporučujeme