Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Belgii je na prodej Volvo 480 ES s nájezdem 77 km. Za 550 tisíc korun

Jan Zajíc Jan Zajíc 6. 2. 2022 • 21:04
49
Zobrazit náhledy (49)
Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES Volvo 480ES

Pohledné Volvo 480 na silnicích příliš často nepotkáte, o to zajímavější pohled na něj je. Pokud po něm toužíte a chcete kousek v co nejlepším stavu, zamiřte do Belgie. Na prodej je tam jedno prakticky nové, ale má to háček. A cena téměř 550 tisíc korun to není.

Model 480 byl pokusem Volva oslovit mladší a progresivnější zákazníky. To se ve výsledku příliš nepovedlo a mezi roky 1986 a 1995 vzniklo pouze zhruba 80.000 kusů. Některé zdroje to připisují skutečnosti, že 480 zkrátka nebyla zákazníky příliš pochopena. Dobové recenze ale hovořily o povedených, byť možná ne úplně sportovních jízdních vlastnostech, a povedeném, moderním interiéru.

O pohon se staraly řadové čtyřválce – atmosférické o objemu 1,7 a 2,0 litru a turbem přeplňovaný o objemu 1,7 litru. Převodka byla pětistupňová manuální od Renaultu nebo čtyřstupňová automatická od ZF. Hmotnost vozu se pohybovala kolem jedné tuny a uvnitř byl prostor pro čtyři cestující. Zvnějšku zaujmou výklopná přední světla nebo netradiční tvar karoserie, který je na pomezí třídveřového hatchbacku a, přimhouříme-li oči, malého shooting brakeu.

Volvo 480ES z roku 1986 v nabídce belgické společnosti Collection by Vermant má pod kapotou 1,7litrový atmosférický motor, jehož 80 kW (109 koní) putuje skrze pětistupňový manuál ke kolům přední nápravy. Zajímavější je ale skutečnost, že má vůz najeto pouhých 77 kilometrů. Jedná se totiž o předprodukční kousek s číslem šasi 184 – produkční vozy měly číslo šasi od 364 výše.

Vůz se v nedávné době také dočkal celkového osvěžení, během kterého byl vyměněn rozvodový řemen, baterie, filtry a veškeré náplně. Vzhledem k zachovalosti a relativní vzácnosti vozu si musí nový majitel připravit 22.450 euro (asi 546 tisíc Kč). Protože se však jedná o předprodukční kousek, bude se muset obejít bez registračních dokumentů.

Související články

Témata
Články odjinud